افزایش تعداد نهنگ های بازار رمز ارز

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
افزایش تعداد نهنگ های بازار رمز ارز

شبکه ی خبری و تحلیلی گلس نود (Glassnode)، در آخرین گزارش خود به بررسی تعداد نهنگ های موجود در بازار بیت کوین پرداخت. طبق گزارش این شبکه ی خبری، تعداد نهنگ های حال حاضر بیت کوین در حال نزدیک شدن به سطح سال ۲۰۱۷ می باشند، زمانی که بیت کوین به بیشترین رکورد خود رسید. نهنگ ها، یکی از شاخص های مهم تحلیل بازار رمز ارز و روند قیمتی بیت کوین می باشد، زیرا توانایی تغییر قیمت و روند بازار را دارند. درواقع اگر نهنگ ها با هم هماهنگ شوند، به راحتی می توانند بازار را دگرگون کنند.

گلس نود در گزارش خود، نهنگ ها را سرمایه گذارانی دانست که بیشتر از ۱۰۰۰ واحد بیت کوین در اختیار دارند. گلس نود با ارائه آماری بیان کرد که از ژانویه سال جاری، روند رو به رشد تعداد نهنگ ها شروع شد. در حال حاضر نیز این روند افزایشی، ادامه دارد.

افزایش تعداد نهنگ های بازار رمز ارز

در حال حاضر، تخمین زده می شود که در حدود ۱۸۸۲ نهنگ در بازار رمز ارز در حال فعالیت باشند. ارزش بیت کوین و بازار این رمز ارز نسبت به مارس ۲۰۱۹، ۲۰ برابر شده است. در مارس ۲۰۱۹ نیز تعداد نهنگ های بازار در محدوده ی ۱۸۰۰ قرار داشت. در واقع با یک محاسبه ی ساده مشخص است که قدرت نهنگ ها بسیار بیشتر می شود. ارزش دلاری دارایی آن ها نیز ۲۰ برابر شد. بنابراین نهنگ ها به راحتی می توانند بازار را به سمت مطلوب خود هدایت کنند.

نهنگ های بیت کوین

بررسی های بیشتر نشان دهنده ی این موضوع است که نهنگ ها بیشتر تمایل به هودل کردن سرمایه خود دارند. طبق آمار، درصد زیادی از این افراد در 5 سال گذشته، بیت کوین های خود را مورد نقل و انتقال قرار ندادند. آن ها سرمایه خود را حفظ کردند. در طی این ۵ سال، بارها شاهد ریزش شدید بازار بودیم. حتی در پنج شنبه ی سیاه نیز که قیمت بیت کوین به عدد غير قابل تصور ۳۹۰۰ دلار رسید، باز هم بخش زیادی از نهنگ ها شرایط هودل خود را حفظ کردند. آن ها اقدامی مبنی بر فروش دارایی خود نکردند.

هودل بیت کوین از سمت نهنگ ها، برای بازار و روند قیمتی بیت کوین می تواند نشانه ی خوبی باشد. زیرا از عرضه ی ناگهانی بیت کوین در حجم زیاد به بازار جلوگیری می شود. البته باید اشاره کرد که نهنگ ها نیز به عنوان ذی نفعان اصلی بازار رمز ارز، قطعا به افزایش قیمت بیت کوین چشم دوختند. در نهایت به سمتی حرکت می کنند که قیمت بیت کوین روند افزایشی به خود بگیرد، اما بارها شاهد دستکاری بازار توسط نهنگ ها به هدف نوسان گیری بازار رمز ارز بوده ایم. در ریزش اخیر نیز گزارشاتی مبنی بر تحرکات نهنگ ها و دست داشتن آن ها، منتشر شد.
منبع: Cointelegraph

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *