خانهارزهای دیجیتالخرید استلار
Stellar
خرید و فروش

خرید و فروش ارز دیجیتال استلار Stellar

Stellar

برای خرید و فروش ارز دیجیتال استلار Stellar ، می توانید از طریق صرافی ارز دیجیتال ایکس نوین اقدام کنید. خرید و فروش XLM کوین با چند کلیک ساده در ایکس نوین همراه با پشتیبانی

ایکس نوین

استلار

ارز دیجیتال استلار Stellar چیست؟

استلار یک شبکه ی توزیع شده پرداخت است که سعی بر مقرون به صرفه کردن تراکنش های مرزی وکاهش زمان آن ها دارد .همچنین شبکه ی استلار بستر مناسبی برای توزیع توکن های بومی این شبکه که استلار لومنز (Stellar Lumens) بانماد اختصاری XLM عرضه شده، است.اما عموما این ارز با نام استلار ویا نماد اختصاری آن شناخته شده است . از این ارز برای نقل و انتقال در شبک استلار به کار می‌رود.

استلار کاربردهای مختلفی دارد. از جمله کاربردهای این ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال پول بین افراد و سازمان‌ها در سراسر جهان
  • پرداخت‌های خرد و خرده‌فروشی
  • پرداخت‌های بین‌المللی
  • تسویه‌حساب‌های مالی
  • انتقال دارایی‌های دیجیتال

استلار یک ارز دیجیتال با پتانسیل بالا است. این ارز دیجیتال می‌تواند نقش مهمی در تسهیل انتقال پول و پرداخت‌ها در سراسر جهان ایفا کند.

در ادامه، به برخی از ویژگی‌های مهم ارز استلار می‌پردازیم:

  • سرعت بالا: تراکنش‌ها در شبکه استلار حدود 5 ثانیه تأیید می‌شوند.
  • کارمزد کم: کارمزد هر تراکنش استلار بسیار کم است.
  • شفافیت: تمام تراکنش‌های شبکه استلار در یک پایگاه داده عمومی ذخیره می‌شوند.
  • غیرمتمرکز بودن: شبکه استلار توسط خود کاربران اداره می‌شود.
ارز دیجیتال استلار Stellar

تاریخچه ی استلار

در سال 2014 یکی از توسعه دهنگان ریپل به نام  جد مک کیلب (Jed McCaleb)از بنیاد ریپل به دلیل اختلافاتی که با آن داشت جدا شد و اقدام به ساخت شبکه ی استلار کرد .
 جد مک کیلب به همراه وکیل سابقش جویس کیم (Joice Kim) استلار را برای خدمات مالی به افراد توسعه دادند در صورتی که ریپل تنها با موسسات وشرکت های مالی همکاری می کرد وبه آن ها خدمات می داد.
استلار در فناوری اش شباهت زیادی به ریپل داشت به همین دلیل شکایت ها ی زیادی از طرف ریپل به جد مک کیلب شد که جد مک کلیب در سال 2015 سعی کرد با یک بروزرسانی بزرگ تفاوت های شدیدی بین ریپل واستلار ایجاد  کند .پس از این بروزرسانی بلافاصله بنیان گزار شرکت استرایپ (stripe) برای ایجاد بنیاد غیر انتفاعی استلار با جد مک کیلب وجویس کیم همکاری کرد .
شرکت استرایپ یک شرکت برزگ در حوزه ی فناوری فین تک است و در بیش از 25 کشور دنیا فعالیت دارد این همکاری باعث توسعه ی چشمگیر استلار شد.

نحوه ی کار کرد استلار

شبکه ی توزیع شده استلار سرورهایی دارد که نرم افزار استلار کر (stellar core) را اجرا می کنند .سرور ها توسط افراد مختلف وسازمان ها نگهداری می شوند. استلار کر از یک نسخه دفتر کل توزیع شده (dlt) پشتیبانی می کند که در هنگام ارتباط سرورها ،استلار کرها بایکدیگر ارتباط گرفته وهمگام  می شوند.
استلار در واقع سیستم های پرداخت را  به مردم متصل می کند.

استلار بر خلاف بیت کوین که بر اساس استخراج است از یک الگوریتم به نام اجماع ستاره ای (SCP)  استفاده می کند.
رایانه هایی که در شبکه ی بیت کوین هستند جهت تایید اعتبار تراکنش با استفاده از ماینینگ با هم رقابت می کنند. در این روش تجهیزات گران وبرق زیادی مصرف می شود که همین موضوع کارمزد تراکنش های این شبکه را به طور قابل توجهی بالا میبرد اما استلار از یک روش متفاوت برای تایید تراکنش ها که توسط محققان دانشگاه استنفورد ارائه شده استفاده می کند.
 شبکه ی استلار براساس همکاری درون شبکه ای ایجاد شده که هر شرکتی با استلار همکاری می کند سرورهایش را به شبکه ی استلار وصل می کند که سرورها در شبکه برای تایید اعتبار تراکنش ها به توافق می رسند .
هر 5 ثانیه سرورها ی متصل به هم براساس قوانین مشخصی  مذاکره می کنند تا توافق خود را نهایی کنند . این شبکه طوری طراحی شده که در صورت اتصال بدافزارها دقت و پایداری توافق شبکه حفظ شود.
به این نحوه ی توافق سیستم ها الگوریتم اجماع ستاره ای گفته می شود .
شبکه ی استلار با استفاده از این الگوریتم درکمتر از 5 ثانیه بدون مصرف قابل توجه برق وهزینه بسیار ناچیر تراکنش ها را پردازش می کند.

مزایا ومعایب استلار

ارز دیجیتال استلار Stellar و شبکه ی استلار برای کاهش هزینه ی تراکنش وکاهش زمان انجام تراکنش ها در سراسر جهان طراحی شده است. ممکن است تمامی افراد برای تراکنش های بین المللی به خدمات مالی فیات سنتی دسترسی نداشته باشند ویا اگر دسترسی داشته باشند ممکن است هزینه ی کارمزد آن ها بسیار گران باشد در این صورت ارز استلار و بستر استلار یک راه حل عملی برای حل این مشکل است که مردم با یک اینترنت فعال وحداقل سخت افزارها می توانند به این خدمات دسترسی داشته باشند.
استلار توسط یکی از بنیان گزاران ریپل ایجاد شد اما ریپل تنها به موسسات مالی متمرکز خدمات می دهد در صورتی که استلار درخدمت موسسات مالی متمرکز و افرادی که خواستار خدمات غیر متمرکز هستند است .
بسیاری از پروژه های دیگر ارز دیجیتال بر اساس مشارکت توافقی وسود دهی هستند در صورتی که استلار سعی بر فراگیر شدن اقتصاد دیجیتال و افزایش توانایی بالقوه ی مالی افراد دارد.
از استلار میتوان برای مبادله ارز دیجیتال با ارزهای فیات استفاده کرد . در بلاکچین استلار امکان مبادله استلار با ارزهای فیاتی همچون دلار ، یورو و ین و….وجود دارد
اگر شما قصد ارسال دلار به کشور دیگری داشته باشید از توکن های دلاری در این بستر می توانید استفاده کنید بسیاری از منتقدان این کار استلار را بیهوده می دانند وآن ها استفاده از استیبل کوین ها را پیشنهاد می دهند اما استلار از روش توکنیزه کردن برای مبادله تمام ارزهای فیات و حتی طلا ونقره وهر ارزش قابل انتقال  استفاده می کند.

شرکت هایی به  نام انکرز (Anchors) وظیفه توکنیزه کردن وارتباط بلاکچین وسیستم های سنتی فیات را برعهده دارند و به ازای خدماتشان از شرکت استلار هزینه دریافت می کنند.

کیف پول ارز دیجیتال استلار stellar

کیف پول ارز دیجیتال Stellar یک برنامه یا دستگاهی است که برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال Stellar (XLM) استفاده می شود. کیف پول های Stellar می توانند به صورت آفلاین یا آنلاین باشند، و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

  • کیف پول های سخت افزاری (آفلاین) : امن ترین نوع کیف پول هستند زیرا کلیدهای خصوصی شما خارج از شبکه ذخیره می شوند. این بدان معناست که حتی اگر کامپیوتر یا دستگاه شما آلوده شود، سرمایه شما هنوز هم ایمن است. با این حال، کیف پول های آفلاین معمولاً استفاده از آنها دشوارتر است و نیاز به نگهداری فیزیکی دارند.مثل کیف پول لجر نانو (Ledger Nano) یا ترزور (Trezor)
  • کیف پول های نرم افزای (آنلاین): راحت تر از کیف پول های آفلاین استفاده می شوند و می توان آنها را از هر دستگاهی با اتصال به اینترنت دسترسی داشت. با این حال، کیف پول های آنلاین کمتر امن هستند زیرا کلیدهای خصوصی شما در سرورهای شرکت میزبانی کیف پول ذخیره می شوند. این بدان معناست که اگر شرکت هک شود، سرمایه شما ممکن است در معرض خطر قرار گیرد.
    از جمله کیف پول های نرم افزاری :
    تراست والت (Trust Wallet)
    اکسودوس (Exodus)
    اتمیک والت (Atomic Wallet)
    لابستر (Lobster)
    استلارگیزر (Stargazer)
    استرانگ هولد (Stronghold)
    کیف پول دسکتاپ (Stellar Desktop Client)

آیا استلار آینده ای دارد ؟

استلار از زمان ایجاد تا به امروز توانسته با شرکت های مالی متمرکز مانند ای بی ام (international business machines corporation (ibm)) ،تمپو مانی ترنسفر (tempo money transfer) و کوینز دات پی اچ (coins.ph) همکاری های خوبی داشته باشد واین شرکت ها از شبکه ی استلار در نرم افزارهای خود استفاده کردند.

باتوجه به نیاز روز افزون جهان به تراکنش هایی که به سهولت انجام می شوند وزمان کمی نیاز دارند استلار می تواند جایگزین بسیاری از سیستم های مالی متمرکز فیات مانند پی پال شود.
از آنجایی که سازنده ی استلار سابقه ی خوبی در دنیای بلاکچین ورمز ارزها دارد بسیاری از مردم وشرکت ها اعتماد خوبی به این ارز وشبکه وفناوری آن دارند.
بنابراین می توان نیتجه گرفت در آینده شرکت های بیشتر و کاربران بیشتری به این اکوسیستم اضافه خواهند شد.

پیش بینی قیمت استلار

در ابتدا پس از راه اندازی وتاسیس استلار ، 100 میلیارد ارز استلار با نرخ تورم سالانه 1 درصد ایجاد شد .اما در سال 2019 ، 50 درصد توکن ها از بازار حذف شدند و به اصطلاح توکن سوزی انجام شد . ودرحال حاضر 20 میلیارد از توکن ها در بازار در گردش اند و بقیه آن ها توسط بنیاد استلار برای توسعه استلار نگهداری می شوند.
در سال 2017 استلار توانست با همکاری شرکت های بزرگ مالی متمرکز قیمت توکن بومی خود را افزایش دهد.
این ارز بیشترین قیمت خود را در سال 2018 با نرخ 0.9  دلار داشته است اما تا سال 2023 روند نزولی را در نرخ داشته است .بسیاری از کارشناسان معتقدند که روند صعودی قیمت استلار تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت.

ارز دیجیتال استلار Stellar

آیا سرمایه گزاری استلار خوب است؟

از آنجایی که استلار پروژه متن باز برای پرداخت های برون مرزی غیرمتمرکز است از زمان فعالیت آن شرکت های زیادی که به چند نمونه از آن اشاره شد با آن همکاری کردند وتعداد این شرکت ها رو به افزایش است . همچنین استلار قرارد هوشمند مختص به خود را دارد.
اگر قوانینی ایجاد شود که بتوان در حوزه ی رمز ارزها برای انتقال توکن به استلار متکی شد .استلار آینده ی خوبی را می تواند برای خود رقم بزند.

با توجه به مزایایی که در همین مقاله برای استلار به آن اشاره شد و  سوابق استلار پیش بینی ها نشان می دهند که استلار برای سرمایه گزاری بلند مدت بسیار  مناسب می تواند باشد.

سخن پایانی

ارزهای دیجیتال بسیار زیادی با ایده ها و پروتکل های مختلف در سال های اخیر ارائه شده اند. از مهم ترین فاکتورهایی که در هنگام ارزیابی این ارزها باید ملاک قرار دهیم، اعتبار توسعه دهندگان می باشد. دانش بالا باعث ایجاد رمز ارزهایی با امنیت زیاد و سرعت مناسب شده و رشدهای انفجاری در آن ها ایجاد می نماید. استلار نیز یکی از این رمز ارزها است که با توجه به تیم قدرتمندی که در اختیار دارد، توانسته به یکی از امن ترین و سریع ترین شبکه های ارز دیجیتال در دنیا تبدیل گردد.
فراموش نکنید که ارز دیجیتال استلار نیز مانند هر ارز دیجیتال دیگری، نوسانات شدید و غیرقابل پیش بینی دارد. پس باید در خرید آن دقت زیادی کرده و پولی که زندگی‌تان به آن وابسته است را در این راه نگذارید.

سوالات متداول سوالات متداول

پر تکرار ترین سوالات کاربران قبل از عضویت و خرید از صرافی را قسمت مشاهده کنید

سوالات متداول

ارز دیجیتال استلار (Stellar) یک پلتفرم پرداخت جهانی است که امکان انتقال پول را فراهم می‌کند.

استلار یک ارز دیجیتال جهانی است که توسط افراد و سازمان‌هایی در سراسر جهان استفاده می‌شود. بنیاد استلار، سازمانی غیرانتفاعی که توسعه شبکه استلار را مدیریت می‌کند، در ایالات متحده مستقر است. با این حال، این بدان معنا نیست که استلار فقط برای ایالات متحده است. در واقع، استلار در بسیاری از کشورهای دیگر نیز محبوبیت زیادی دارد.

کوین XLM روی شبکه اصلی استلار قابل انتقال است.

هدف اصلی پروژه استلار ایجاد یک شبکه پرداخت جهانی است. که امکان انتقال پول را به صورت سریع ، امن و با کارمزد کم فراهم کند. استلار می‌خواهد به مردم و سازمان‌ها در سراسر جهان امکان دهد تا به راحتی و با هزینه کم پول خود را انتقال دهند.

هیچ ارز دیجیتالی کاملا ایمن نیست، اما ارز دیجیتال استلار از چندین ویژگی امنیتی استفاده میکند که آن را به یکی از ایمن ترین ارز های دیجیتال موجود تبدیل می کند.

شما میتوانید ارز دیجیتال استلار را به براحتی در صرافی ارز دیجیتال ایکس نوین خرید و فروش کنید.
محاسبه گر قیمت استلار

با استفاده از محاسبه گر قیمت اکس نوین می توانید بر اساس نرخ لحظه ای ٬ خرید یا فروش خود را انجام دهید. همچنین می توانید واحد موردنظر خود را در هر بخش عوض کنید تا قیمت ها را بر اساس تومان به رمزارز و یا رمزارز به تومان ببینید.

۰ ریال می دهید
rial IRR
۰ استلار می گیرید
https://web.exnovin.org/direct/files/2023/12/stellar-icon.svg USDT
تبـــــدیل و محاسبه
محاسبه گر قیمت
اکس نوین چرا اکس نوین ؟

چون تو ایکس نوین همه چیز برای یک معامله آمادست و تمام زیرساخت پلتفرم خودکاره ، در لحظه قیمت مشاهده میکنی و معاملت رو انجام میدی احراز هویت هم کلا 10 دقیقه بیشتر طول نمیکشه 😊

محاسبه گر قیمت

خرید و فروش ایمن و سریع

ثبت سفارش به صورت آنلاین و کاملا اتوماتیک در کسری از ثانیه! زمان شما برای ما ارزشمند است!

قیمت مناسب و کارمزد منصفانه
قیمت مناسب و کارمزد منصفانه

بهترین قیمت ارزهای دیجیتال و رقابتی ترین کارمزد ها در میان صرافی های ارزهای دیجیتال! سطح بندی بالاتر، کارمزد کمتر! به همراه سهم از کارمزد با دعوت از دوستان!

همیشه در دسترس
همیشه در دسترس

با اپلیکیشن اکس نوین تو هر زمان و مکان، راحت و بدون محدودیت ارزهای دیجیتالیت رو معامله کن!

🎯
کاربران عضو شده 340,000+
🕔
مدت زمان احراز 30 min
💰
معامله موفق 642,000+
🥇
رمرز ارز برای معامله 1,500+
خرید و فروش چگونه استلار بخریم؟

ایجاد حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری

با وارد کردن شماره موبایل و آدرس ایمیل خود به راحتی یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید

ایجاد حساب کاربری
انجام مراحل اهراز هویت
احراز هویت ایکس نوین
انجام مراحل احراز هویت

با راه اندازی سامانه جدید و هوشمند احراز هویت اکسنوین ، در کمتر از 2 دقیقه میتوانید احراز هویت خود را تکمیل کنید

ارز دیجیتال
شروع معامله !

بعداز تایید نهایی احراز هویت ، با انتخاب رمزارز و نوع شبکه مورد نظر و وارد کردن مقدار خرید یا فروش ، به صورت آنی سفارش خود را ثبت کنید.

شروع معامله
سفارش خرید آموزش ثبت سفارش خرید ارز دیجیتال در چند ثانیه

در این مرحله میخوایم بهتون اطمینان بدیم که از زمان ورود شما به اکسنوین شما رو تنها نمیذاریم و پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان هستیم 🌱

همین الان به خانواده ۱ میلیونی اکس نوین بپیوندید
درباره ارز
پشتیبانی بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال

پلتفرم اکسنوین 2 روش متفاوت برای خرید فروش شما طراحی کرده روش اول اینکه خرید فروش در لحظه با قیمت بازار جهانی انجام میشه و به ادرس کیف پول شخصی خودتون میتونید بر اساس نوع شبکه بعد از خرید منتقل کنید و اما روش دوم که به صورت حرفه ای بدون نیاز به کیف پول شخصی ، اقدام به خرید و فروش با قیمت Limit و Market تمامی رمزارز های موجود در صرافی بزرگ بایننس نمائید

اپلیکیشن ایکس نوین
اپلیکیشن ایکس نوین
دانلود اپلیکیشن موبایل
اکس نوین
  • پشتیبانی از انواع شبکه ها TRC20 , ERC20 ,BEP2 , BEP20
  • ﭘﺮداﺧﺖ آﻧﻠﺎﯾﻦ درون ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ای
  • ﻋﻀﻮﯾﺖ و اﺣﺮاز ﻫﻮﯾﺖ ﺳﺮﯾﻊ
  • ﺧﺮﯾﺪ و ﻓﺮوش ﺑﺴﯿﺎر اﺳﺎن و ﺗﻤﺎم اﺗﻮﻣﺎﺗﯿﮏ
  • اﻣﮑﺎن ارﺳﺎل ﺗﯿﮑﺖ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ در 24 ﺳﺎﻋﺖ
ایکس نوین درباره اکس نوین

شرکت سهامی خاص داد و ستد فناوران پارس نوین ( اکس نوین ) از سال 1396 با طراحی 2 پلتفرم OTC و P2P تمام اتوماتیک ، جهت خرید و فروش رمز ارز ها فعالیت خود را شروع کرده است. تیم ایکس نوین دارای بیش از 30 پرسنل پشتیبانی و احراز هویت به صورت 24 ساعته ، همچنین +8 نیرو جهت توسعه فنی و زیرساخت وب و اپلیکیشن میباشد. هدف ما جلب رضایت تمامی کاربران است ، از هرگونه انتقاد و نظر جهت توسعه و تسریع روند فرآیند احراز هویت / ثبت سفارش / پشتیبانی استقبال می کند.

+200,000 کاربر عضو شده
+120,000 کاربر فعال
+400,000 معامله موفق
+300 رمزارز برای معامله