بررسی وضعیت و کاربرد استیبل کوین های بازار

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بررسی وضعیت و کاربرد استیبل کوین های بازار

شبکه ی تحلیلی کوین متریکز (CoinMetrics)، در آخرین گزارش خود به بررسی وضعیت استیبل کوین ها پرداخت. طبق گزارش، بیشتر از ۸۰ درصد از ارزش کل بازار استیبل کوین های مطرح، تنها در اختیار ا حساب کاربری قرار دارد. آماری که در نوع خود جالب و همچنین می تواند خطراتی را برای وضعیت بازار به همراه داشته باشد. این استیبل کوین های مطرح شامل تتر (USDT)، بایننس يو اس دی (BUSD)، دلار هیوبی (HUSD) و دلار جمینی (GUSD) می باشد.

این روزها به دلیل شرایط خاصی که وضعیت اقتصادی دارد، استفاده از استیبل کوین ها به شدت افزایش یافت. استفاده هایی مانند بحث پرداخت های دورکاری تا مباحث مربوط به ذخیره سازی دارایی به وسیله ی استیبل کوین های مطرح و همچنین معاملات در بازار رمز ارز. اما هر استیبل کوین، کاربرد بیشتری در یک بخش به خصوص دارد و کوین متریکز در گزارش خود به این موضوع پرداخت.

گزارش کوین متریکز

طبق گزارش کوین متریکز، استیبل کوین پکسوس (PAX)، بیشترین کاربرد را در مباحث شبکه های پانزی و هرمی دارد. طبق آمار در حدود ۶۰ درصد از کل تراکنش های این استیبل کوین، مربوط به این طرح ها می باشد. تتر مبتنی بر ترون نیز به یکی از روش های اصلی کسب سود در بازار رمز ارز تبدیل و بسیاری از افراد از این استیبل کوین در پروژه های سرمایه گذاری و خرید سهام، استفاده می کنند. آخرین آمار نشان می دهد که ۹۰ درصد از تراکنش های تتر شبکه ی ترون، به هدف سرمایه گذاری انجام می شود.

استیبل کوین های USDC ، GUSD و TUSD، بیشترین کاربرد را در معاملات رمز ارز دارند. درواقع این استیبل کوین ها در صرافی ها برای استفاده در خرید و فروش، جایگاه ویژه ای دارند. تحلیل گران بر این باورند که استفاده از استیبل کوین ها در آینده فراگیری بیشتری پیدا خواهد کرد و به یکی از متدهای اصلی نقل و انتقالات تبدیل خواهد شد. البته باید به نقش شرایط بحرانی برای افزایش سرعت پذیرش عمومی این استیبل کوین ها اشاره کرد. طبق آمار، روند پذیرش بعد از بحران به وجود آمده به شدت افزایش و به نظر می رسد این روند ادامه دار باشد.


منبع: Cointelegraph

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *