9 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین !

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
9 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین !

امروزه با وجود اینکه ارزهای دیجیتال بسیار متنوع هستند و انواع مختلفی دارند، اما در بین آنها ارز دیجیتال بیت کوین بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است . میزان استقبال کاربران از این ارز دیجیتال باعث شده که ایده ی ارائه ارز دیجیتال جدید به دغدغه بسیاری از شرکت ها مبدل شود. با این حال نمی توان از بیت کوین به عنوان برترین و بهترین ارز دیجیتال نام برد . ما در این محتوا قصد داریم 9 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین را به شما معرفی کنیم . چنانچه شما نیز جزء افراددی هستید که قصد سرمایه گذاری در یکی از ارزهای دیجیتال را دارید ، پیشنهاد می کنم این مطلب آموزشی را تا انتها مطالعه بفرمائید.

لازم است پیش از این که معرفی بهترین ارزهای دیجیتال را آغاز کنیم ، به اطلاع شما مخاطبان عزیز می رسانیم که به طور حتم فهرستی که در این مقاله ارائه شده است، کامل و جامع تمام ارزهای معتبر را پوشش نمی دهد . هم اکنون تقریبا” بیش از 1600 ارز دیجیتال و رمزنگاری در دنیا حضور دارند. با وجود این تنوع بسیار زیاد تعدادی از این توکن ها و کوین ها توانسته اند نظر افراد را به خود جلب کنند و سرمایه گذاران برای آنها اهمیت بیشتری قائل شوند. می توان گفت که بزرگترین دلیل این اقبال و توجه به تفاوت این ارزها در سطح امنیتشان مربوط می شود.

همچنین، امروزه شاهد پیشرفت ، ترقی و توسعه روز افزون دنیای ارز دیجیتال هستیم. از این رو نباید از این موضوع هر روز یک ارز جدید با ویژگی های نسبتاً مشابه وارد بازار می شود ، متعب و شگفت زده شد . تحلیلگران اقتصادی معتقدند که بیت کوین یا BTC در عرصه ارز دیجیتال پیشتاز بوده و با وجود اینکه نخستین ارز دیجیتال راه اندازی شده است توانسته به موفقیت های زیادی دست یابد، اما توجه این تحلیلگران به بیت کوین باعث نشده که نسبت به تحلیل و بررسی دیگر ارزهای دیجیتال بی توجه باشند بلکه بطور کامل آنها را نیز مورد ارزیابی قرار داده اند.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال

لایت کوین یا Litecoin

لایت کوین یا Litecoin

راه اندازی و آغاز به کار ارز دیجیتال لایت کوین به سال 2011 میلادی بر می گردد، لایت کوین یکی از ارزهایی شناخته شده است که در مسیری مشابه مسیر بیت کوین حرکت کرده است و می توان گفت که به نوعی دنباله رو بیت کوین می باشد. چارلی لی Charlie Lee ، فارغ التحصیل MIT و مهندس سابق گوگل این ارز را توسعه داده است.

رکن اصلی لایت کوین این است که یک پروژه متن باز می باشد که باعث شده افراد آن را به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال بشناسند . منظور از متن باز بودن لایت کوین این است که هیچ کدام از مقامات مرکزی آن را کنترل نمی کنند. لایت کوین از جهات مختلف به بیت کوین شباهت دارد، ولی در خصوص سرعت انجام تراکنش های مالی، در مقایسه با بیت کوین عملکرد بهتری دارد. این ارز رمزنگاری شده دارای کاربردهای قابل توجهی می باشد که باعث شده هر روز بر تعداد کسانی که از این ارز به عنوان یکی از روش های پرداخت استفاده می کنند افزوده شود . در حال حاضر ارزش لایت کوین به ازای هر توکن، 32.01 دلار می باشد.

اتریوم یا Ethereum

اتریوم یا Ethereum

ارز دیجیتال اتریوم که از سال 2011 به بازار وارد شده و فعالیت خود را آغاز کرده است، نیز همچون لایت کوین در مسیر بیت کوین حرکت کرده و دنباله روی آن بوده است. دادن زمان و فرصت زیاد به قراردادهای هوشمند و برنامه های DApps باعث شده است که مردم از این ارز دیجیتال غیر متمرکز به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال بشناسند. از قابلیت های آن می توان به سرعت بالا، انجام تراکنش های ایمن و به دور از تقلب و خرابی و دخالت نداشتن شخص ثالث اشاره نمود.

اتریوم بعد از آنکه در سال 2016 DAO مورد حمله قرار گرفت ، به دو دسته اتریوم و اتریوم کلاسیک تقسیم کردید. هم اکنون هر توکن اتریوم ارزشی معادل 118.35 دلار دارد.

زی کش یا Zcash

زی کش یا Zcash

از ارزهای دیجیتال غیر متمرکز و رمزنگاری شده می توان به زی کش اشاره کرد که فعالیت خود را از سال 2016 آغاز نموده است. در مقام مقایسه این ارز دیجیتال با بیت کوین اصطلاح جالبی وجود دارد. “اگر بیت کوین شبیه به http باشد، زی کش شبیه به https خواهد بود.” به عبارت دیگر، زی کش مدعی است که امنیتی که برای کاربران خود فراهم کرده است در سطح بسیار بالایی قرار دارد . همین مسئله موجب شده که به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال شناخته شود. زیرا کلیه تراکنش های انجام شده در DASHblockchain به ثبت می رسند ، بدون اینکه از فرستنده، گیرنده و … اطلاعاتی جا بماند. هر توکن زی کش در سال 2018 از ارزشی معادل 128.08 دلار برخوردار بوده است.

دش یا DASH

دش یا DASH

دش که افراد در اصل آن را با نام تاریکوین می شناسند اختصار یافته عبارت ( digital cash) می باشد، می توان گفت که این ارز یک نسخه محرمانه تر از بیت کوین می باشد. به صورتی که می توان تراکنش هایی که توسط این پلتفرم انجام می شوند را به طور تقریبی ، غیر قابل شناسایی دانست.

این ارز رمزنگاری در سال 2014 راه اندازی شد و بسرعت موفق شد توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نماید . Evan Duffield این ارز دیجیتال را توسعه داده شده است، و استخراج آن با استفاده از CPU یا GPU امکانپذیر است. هر توکن این ارز دیجیتال در سال 2018 ارزشی حدود 181.42 دلار داشته اشت.

ریپل یا Ripple

 ریپل یا Ripple

در صورتی که دوست دارید تراکنش های خود را در یک شبکه پرداخت آنلاین مطمئن با سرعت بالا و کم هزینه انجام دهید، بی شک ریپل بهترین گزینه خواهد بود. ریپل در سال 2012 برای سیستم های بانکی این امکان را فراهم کرد تا پرداخت های بین المللی را در زمان واقعی با هزینه کمتری به انجام برسانند. یکی از تفاوت های این ارز دیجیتال نه تنها با بیت کوین بلکه با دیگر ارزهای دیجیتال نیز این است که به دست آوردن آن مستلزم انجام پروسه پر خرج استخراج نمی باشد.
در نتیجه می توان از ریپل به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال نام برد به این خاطر که سیستم پرداخت ارزی سنتی را متحول کرده و تغییرات زیادی در این سیستم بوجود آورده است . قیمت هر توکن ریپل در سال 2018 معادل 0.518 دلار بوده است.

مونرو یا Monero

مونرو یا Monero

مونرو یک ارز ایمن، خصوصی و غیرقابل شناسایی می باشد. مونرو که یک ارز متن باز است در سال 2014 به بازار ارزهای دیجیتال وارد شد و فعالیت خود را شروع کرد و توانست بسرعت توجه فعالان حوزه ارز رمزنگاری شده را به سمت خود جلب نماید و عملکرد خوب خود را به رخ همگان بکشد. میزان موفقیت این ارز تا حدی بود که ارزش هر توکن آن در سال 2018 به مبلغ 142.21 دلار رسید.

بیت کوین کش یا Bitcoin Cash

بیت کوین کش یا Bitcoin Cash

بیت کوین کش در تاریخ آلت کوین ها از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است ، چرا که یکی از نخستین و باشکوه ترین فورکهای سخت محسوب می شود . BCH (بیت کوین کش) توانسته که اندازه بلوک را از 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش دهد، با این تفکر که بلوک های بزرگتر این امکان را فراهم می کند تا معامله در زمان کمتر و با سرعت بیشتری انجام شود. قیمت هر توکن بیت کوین کش در سال 2018 معادل 114.3 دلار بوده است.

نئو یا NEO

نئو یا NEO

این ارز دیجیتال که با عنوان اتریوم چینی نیز شناخته می شود، یکی از بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده می باشد که درکشور چین شروع به فعالیت کرده و می توان گفت زادگاه آن کشور چین است.
لازم به ذکر است که در سال 2017 و همزمان با شروع فعالیت این ارز، هر توکن از آن 0.16 دلار ارزش داشت . اما امروزه ارزش آن به 162 دلار می باشد و ارزش آن رشد چشمگیری داشته است. یکی از اساسی ترین علل موفقیت NEOرا می توان به پشتیبانی از برنامه نویسی در اکثر زبان های موجود نظیر Go، Java، C ++ و … نسبت داد . ارزش هر توکن آن در سال 2018 معادل 18.03 دلار بوده است.

کاردانو یا Cardano
کاردانو یا Cardano

در سپتامبر سال 2017 چارلز هاکینسون، یکی از پایه گذاران اتریوم در اقدامی این ارز دیجیتال را راه اندازی نمود . این ارز موفق شده در این زمان کم نگاه های بسیاری را به سمت خود جلب نماید دلیل این جلب توجه بسیار چشمگیر این است که این ارز دیجیتال توانسته که قابلیت های ارز دیجیتال اتریوم و سایر ارزها را به صورت یکجا در خود جمع کند . با وجود امکانات جدیدی که این ارز رمزنگاری شده برای کاربران خود فراهم کرده است ، می توان پرداخت های بین المللی را در چند ثانیه انجام داد. این ارز دیجیتال در سال 2018 ار ارزشی معدل 0.081 دلار برخوردار بوده است.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

2 thoughts on "9 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین !"

  1. مجتبی حاتمی گفت:

    با سلام و ادب
    از نوشته های شما مطالب خوبی یاد گرفتم و از شما تشکر و قدردانی میکنم بسیار آموزنده بود.

  2. محسن گفت:

    نئو به نظرم بهترین ارز مورد استفاده هست
    مخصوصا برای سرمایه گذاری
    همچنین ارز های ورج استلار و ترون جزء بهترین ها هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *