بیت کوین و طلا دارایی های برتر سال ۲۰۲۰ شناخته شدند

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بیت کوین و طلا دارایی های برتر سال ۲۰۲۰ شناخته شدند

سال ۲۰۲۰ را على رغم تمام چالش ها و آسیب هایی که با توجه به بحران ها برای اقتصاد داشت، می توان سال نقطه عطف دنیای اقتصاد نیز نام گذاری کرد. روند حرکتی اقتصاد بعد از بحران جهانی ناشی از ویروس کرونا به گونه ای بوده که زودتر به سمت دیجیتالی شدن و دارایی های با ارزش، حرکت می کند. در حال حاضر علاقه مندی افراد به دارایی هایی همچون بیت کوین (BTC) و طلا بالا است. در نتیجه میزان تقاضا نیز افزایش یافت.

اگر به آمار و اطلاعات گذشته مراجعه کنیم، می توان نتیجه گرفت که روند پذیرش عمومی بیت کوین به عنوان یک دارایی امن از اوایل سال ۲۰۱۹ شروع شد. اما بحران ویروس کرونا باعث افزایش سرعت این پذیرش شد. حوادث گوناگونی در سال های گذشته اعم از تنش اقتصادی میان آمریکا با چین و از این دست حوادث باعث افزایش چند درصدی پذیرش بیت کوین شد. اما هیچ کدام نتوانستند قدرت اثر گذاری بحران ویروس کرونا بر پذیرش عمومی بیت کوین به عنوان دارایی امن را داشته باشند.

پنج شنبه ی سیاه بیت کوین

پنج شنبه ی سیاه، یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ اقتصاد خواهد ماند. روزی که تمام بازارهای مالی با ریزش بسیار روبرو شدند. بیت کوین و طلا نیز در ابتدا همراه با بقیه بازارهای مالی، ریزش شدیدی را تجربه کردند. اما در ادامه توانستند به خوبی ارزش خود را بازیابی و حتی در برهه ای سوددهی خوبی داشته باشند. روندی که باعث محبوبیت این دو بازار و به خصوص بازار رمز ارز در شرایط خاص اقتصاد کنونی شده است.

این روزها دلار در شرایط خوبی به سر نمی برد. بسیاری از منتقدین بر این باورند که با تصمیمی که دولت فدرال مبنی بر چاپ پول بدون پشتوانه و تزریق آن به اقتصاد برای حمایت از کسب و کارهای خرد گرفت، باعث ایجاد ابرتورم در آینده خواهد شد. دلار به بی ارزش ترین حالت خود در تاریخ خواهد رسید. همین موضوع یکی از دلایل اصلی گرایش افراد به بازار رمز ارز و طلا شد. بسیاری از افراد برای حفظ دارایی و ارزش نقدینگی خود، اقدام به خرید بیت کوین کرده اند. موضوعی که باعث افزایش محبوبیت این رمز ارز و ارزش آن شد.

شرایط پیش آمده و افزایش تقاضای بیت کوین، همزمان با سومین رویداد هاوینگ (Halving) شد. همین موضوع می تواند تاثیر پذیرش عمومی این رمز ارز را بر روی قیمت دو چندان کند. در واقع افزایش پذیرش عمومی بیت کوین باعث افزایش تقاضای آن و در مقابل، رویداد هاوینگ و کاهش ۵۰ درصدی عرضه ی این رمز ارز می تواند طبق قانون عرضه و تقاضا، باعث افزایش چشمگیر قیمت این رمز ارز در میان مدت شود.

بیت کوین و طلا

اما نکته ای که باعث ارجحیت بیت کوین نسبت به طلا شد، بحث نحوه ی استفاده از این رمز ارز است. بیت کوین و طلا به دلیل داشتن منابع محدود، به عنوان دارایی ذاتا با ارزش مطرح هستند. اما در شرایط کنونی و بحران موجود، طلا به دلیل مشکلاتی که ناشی از قرنطینه، دست و پنجه نرم می کند. طلا برای نقل و انتقالات و حتى استخراج از معادن، نیاز به فعالیت های فیزیکی و نیروی انسانی دارد. موضوعی که در شرایط کنونی امکان آن وجود ندارد. همین موضوع باعث ارجحیت بیت کوین و اقتصاد دیجیتال شد.

برای خرید بیت کوین و فروش بیت کوین خود میتوانید از خدمات سایت ایکس نوین استفاده نمایید.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید