ارز دیجیتال تتر چیست؟ تعریف مفاهیم اولیه به زبانی ساده

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

شاید این روزها در کنار شنیدن اخبار نوسانات دلار، نام ارز دیجیتال تتر هم به گوشتان رسیده باشد. در این مقاله ما قصد داریم مفاهیم اولیه ارز دیجیتال تتر را به زبانی ساده، مختصر و مفید برای شما خوانندگان گرامی تعریف کنیم. بدیهی است پوشش کامل و جامع مفاهیم و ویژگی‌های این ارز دیجیتال در یک مقاله‌ی تنها نمی‌گنجد؛ بنابراین ما سعی کردیم اصلی‌ترین مفاهیم در خصوص این رمز ارز را برای شما توضیح دهیم.

ارز دیجیتال تتر چیست؟ تعریف مفاهیم اولیه به زبانی ساده

تعریف ارز دیجیتال (رمز ارز) به زبان ساده و خودمانی

حتما تا بحال برای یک بار هم که شده به فکر خرید ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین افتاده‌اید. دلیلش می‌تواند هر چیزی باشد. بحث‌های دوست و آشنا، خواندن مطلب در شبکه‌های اجتماعی یا حتی شنیدن صحبت‌های درون تاکسی! ارز دیجیتال در واقع یک نوع دارایی است که منشا آن دنیای دیجیتال است؛ یا به عبارتی یک نوع دارایی دیجیتال است. و اما این ارز دیجیتال باید اصولا یک پشتوانه‌ی با ارزش هم داشته باشد. مثلا اگر زمانی پشتوانه‌ی پول کاغذی، طلا بود؛ پشتوانه‌ی ارز دیجیتال بیت کوین هم شبکه‌ی دیجیتال آن است. ما این شبکه‌ی دیجیتال را بلاکچین می‌نامیم.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

در دنیا ما چندین ارز داریم. مثل دلار، یورو، پوند و ریال خودمان. این ارزها هرکدام یک نماد استاندارد دارند، مثلا نماد دلار USD و نماد یورو EUR است. مبادلات و معاملات جهانی یک ارز مرجع دارد که آن هم دلار است. سوال اینجاست که ارز تتر چیست؟ در دنیای ارزهای دیجیتال هم ما یک یا چند ارز مرجع داریم که ارز تتر (Tether) یکی از آنهاست. نماد تتر نیز USDT است. ارزهای دیجیتال مرجع دیگری هم وجود دارند، اما ارز دیجیتال تتر در بین اکثریت افراد و نهادها کاربرد دارد(شاید نزدیک به نود و نه درصد).

پشتوانه‌‎ی ارز دیجیتال تتر، دلار آمریکاست. پس می‌توان گفت که تتر، در واقع همان دلار است که بصورت رمزارز درآمده است. شباهت نماد دلار (USD) و نماد تتر(USDT) هم بی‌دلیل نیست.

ارز دیجیتال تتر چیست و چه کاربردی دارد؟

اما ارز دیجیتال تتر چیست و چه کاربردی دارد؟ چنانچه همین امروز با دنیای ارز دیجیتال آشنا شده باشید و بخواهید اولین معامله‌ی خود را در این بازار انجام دهید. قطعا اولین کاری که باید بکنید این است که پول عادی خود را به ارز دیجیتال مرجع تبدیل کنید. برای این کار باید دارایی ریالی خود را در برابر ارز دیجیتال تتر مبادله کنید. پس از اینکه ریال را تبدیل به تتر کردید، اکنون به راحتی می‌توانید یک معامله‌ی رمزارزی انجام دهید، مثلا تتر خود را فروخته و در ازای آن خرید بیت کوین ثبت کنید.

وقتی هم که بخواهید رمز ارز خود(مثلا بیت کوینی که قبل‌تر خرید کردید) را بفروشید، در ازای فروش بیت کوین، تتر دریافت می‌کنید.

یک کاربرد دیگر ارز دیجیتال تتر ، ذخیره‌ی دارایی بصورت نسبتا کم دردسر است. بعنوان مثال، با خرید تتر (که معادل دلار است) دیگر لازم نیست دردسرهای خرید دلار کاغذی را تحمل کنید. شما براحتی می‌توانید ریال خود را پشت لپتاپ یا گوشی در عرض چند دقیقه تبدیل کنید و با خیالی آسوده به زندگی روزمره‌ی خود رسیدگی کنید.

کیف پول ارز دیجیتال تتر

وقتی تتر خریداری کردید، شما احتمالا نیاز دارید آن را در کیف پول ارز دیجیتال تتر به شکلی امن نگهداری کنید. نگهداری ارز رمزارزها به چند روش کلی انجام می‌شود:

  1. نگهداری در حساب صرافی

هنگامی که شما در یک صرافی ثبت نام کردید و ارز مورد نظر خود را خریداری کردید، دارایی شما در حساب شما نگه‌داری می‌شود. معمولا صرافی‌های معتبر مانند اکس نوین از چندین روش امنیتی برای ایمن نگه داشتن حساب شما استفاده می‌کنند. به این صورت که دسترسی شما به حسابتان در گام اول وارد کردن نام کاربری(ایمیل یا شماره همراه) و رمز عبور است. شما هر بار که بخواهید وارد حساب صرافی مورد نظرتان شوید، باید نام کاربری و رمز عبور خود را به درستی وارد کنید.

سپس یک کد موقتی هم از طریق ایمیل به شما ارسال می‌شود تا شما آن را برای ورود وارد کنید. این ساز و کار برای به حداکثر رساندن امنیت حساب شما انجام می‌شود.

  • نگهداری در کیف پول نرم افزاری

یک کیف پول مجازی فقط محل نگهداری از ارز دیجیتال شماست و در آن امکان خرید و فروش وجود ندارد. کیف پول مجازی معمولا به صورت یک اپلیکیشن موبایلی است. همچنین بر بستر وب نیز قابل دسترسی می‌باشد.

  • نگهداری در کیف پول سخت افزاری یا فیزیکی

یکی دیگر از امن‌ترین روش‌های نگهداری از ارزهای دیجیتال، استفاده از کیف پول سخت افزاری است. کیف پول سخت افزاری برخلاف کیف پول نرم‌افزاری، نیازی به اینترنت ندارد. البته کار با این دست گیف پول‌ها نیازمند اندکی آموزش و آشنایی با کارکرد آن هست. ضمن اینکه استفاده از کیف پول سخت افزاری نیازمند صرف هزینه‌ی اولیه است.

بهترین کیف پول ها برای نگهداری ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر چیست؟ تعریف مفاهیم اولیه به زبانی ساده

برای نگهداری تتر Tether و دیگر رمزارزها، شما می‌توانید از کیف‌پول‌های رمزارز Cryptocurrency Wallets  استفاده کنید. در ادامه، برخی از بهترین کیف‌پول‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال تتر را معرفی می‌کنم.

کیف‌پول‌های سخت‌افزاری Hardware Wallets

 Ledger Nano S / Nano X : این کیف‌پول‌های سخت‌افزاری برای امانت و امنیت بالای ذخیره سازی رمزارزها مشهور هستند. آنها از تتر و بسیاری از رمزارزهای دیگر پشتیبانی می‌کنند.

Trezor : Trezor نیز یک دیگر از معتبرترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری است که از ارز دیجیتال تتر پشتیبانی می‌کند.

 کیف‌پول‌های نرم‌افزاری Software Wallets

Exodus : Exodus یک کیف‌پول نرم‌افزاری ساده و کارآمد است که از ارز دیجیتال تتر و ارزهای دیجیتال متعدد دیگر پشتیبانی می‌کند.

Atomic Wallet: Atomic Wallet یک کیف‌پول نرم‌افزاری چندگانه است که از ارز دیجیتال تتر و بیش از 500 رمزارز دیگر پشتیبانی می‌کند.

Trust Wallet :این کیف‌پول مخصوص موبایل برای iOS وAndroid  بوده و از ارز دیجیتال تتر و بسیاری از رمزارزهای دیگر پشتیبانی می‌کند.

کیف‌پول‌های وبی Web Wallets

Binance : اگر در تبادل‌های رمزارزی در Binance فعالیت دارید، می‌توانید از کیف‌پول وبی Binance برای نگهداری تتر خود استفاده کنید.

Coinbase: Coinbase نیز یکی از تبادل‌های رمزارز معتبر است و ارائه‌دهنده کیف‌پول وبی برای تتر و دیگر رمزارزها است.

کیف‌پول‌های کاغذی Paper Wallets

شما می‌توانید یک کیف‌پول کاغذی بسیار امن بسازید و ارز دیجیتال تتر را روی آن ذخیره کنید. این به این معناست که کلیدهای خصوصی شما به صورت آفلاین و روی کاغذ ذخیره می‌شوند.

هر کدام از این کیف‌پول‌ها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. انتخاب کیف‌پول به میزان نیاز‌ها و ترجیح‌های شما بستگی دارد. مهمترین نکته این است که از یک منبع معتبر و رسمی برای دریافت کیف‌پول استفاده کنید و همیشه از امنیت خود اطمینان حاصل کنید، به ویژه اگر مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال تتر یا دیگر رمزارزها را در آن نگهدارید.

کلاه‌برداری ارز دیجیتال تتر

خب، رسیدیم به قسمت هیجان انگیز و البته ترسناک ماجرا؛ یعنی کلاه‌برداری تتر!

مثل هر بازار و هر ارز و هر کالایی که در آن کلاه‌برداری و تقلب هست، کلاه‌برداری ارز دیجیتال تتر هم وجود دارد. البته جنس تقلب در این بازار کمی با بازار سنتی فرق دارد. همچنین اگر شما فعالیت نسبتا استانداردی در بازار ارز دیجیتال داشته باشید و از مراجع معتبر فعالیت‌های خود را پیگیری کنید، ممکن است هیچوقت با موقعیت کلاه‌برداری برخورد نکنید.

اما بیایید بصورت خلاصه روش‌های جلوگیری از کلاه‌برداری و تقلب ارز دیجیتال تتر را مرور کنیم:

  • چک کردن لوگوی تتر
  • بررسی آدرس قرارداد ارز تتر
  • چک کردت آدرس کانترکت(قرارداد) تتر
  • بررسی وضعیت بازار تتر

در مقالات سایت، به تفصیل راه‌های کلاه‌برداری در بازار ارز دیجیتال را خواهیم شکافت. در ادامه، با ما همراه باشید.

مزایای کیف پول سخت افزاری

کیف‌پول سخت‌افزاری یک وسیله‌ی فیزیکی برای نگهداری رمزارزها و کلیدهای خصوصی در داخل یک دستگاه مخصوص است. این کیف‌پول‌ها معمولاً از امنیت بسیار بالا و ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند که مزایای مهمی دارند:

امنیت بالا

 یکی از اصلی‌ترین مزایای کیف‌پول‌های سخت‌افزاری امنیت بالا آنهاست. زیرا کیف‌پول‌ها سخت‌افزاری به طور آفلاین عمل می‌کنند، آنها به شدت مقاوم در برابر حملات اینترنتی مثل ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب هستند. همچنین کلیدهای خصوصی در دستگاه خود ذخیره می‌شوند و از دسترسی آنها توسط دیگران جلوگیری می‌شود.

آفلاین بودن

 کیف‌پول‌های سخت‌افزاری آفلاین عمل می‌کنند، به عبارت دیگر هیچ‌گونه اتصال به اینترنت ندارند. این به معنای عدم امکان دسترسی آسان به آنها توسط افراد بدنام یا حملات اینترنتی است.

کنترل بر تمامیت کلیدهای خصوصی

 با کیف‌پول سخت‌افزاری، شما کنترل کامل بر تمامیت کلیدهای خصوصی خود دارید. این به این معناست که شما به صورت غیرمتمرکز ترجیحات امنیتی خود را اعمال کرده و به جای اعتماد به یک شخص یا سرویس شخص ثالث، خودتان مسئولیت امنیت خود را دارید.

پشتیبانی از چند رمزارز

 بیشتر کیف‌پول‌های سخت‌افزاری از چندین رمزارز پشتیبانی می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید رمزارزهای مختلفی را در یک دستگاه نگهداری کنید.

قابل حمل

 اغلب کیف‌پول‌های سخت‌افزاری کوچک و قابل حمل هستند، به عبارت دیگر شما می‌توانید آنها را به راحتی در جیب یا کیف خود حمل کنید و از آنها به عنوان یک وسیله نگهداری امن استفاده کنید.

آسانی در استفاده

 کیف‌پول‌های سخت‌افزاری به طور عمومی طراحی‌های ساده و کاربرپسندی دارند. این به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی رمزارزها خود را مدیریت کنند.

با این وجود، باید به خاطر داشت که کیف‌پول‌های سخت‌افزاری همچنین دارای محدودیت‌ها و نقاط ضعفی مانند هزینه خرید و نیاز به دسترسی به دستگاه فیزیکی برای دسترسی به رمزارزها هستند. همچنین، اهمیت بسیاری به امانت و حفظ دستگاه خود دارند، زیرا اگر دستگاه از دست برود یا خراب شود، دسترسی به رمزارزها نیز از دست می‌رود.

مزایای کیف پول نرم افزاری

کیف‌پول‌های نرم‌افزاری نیز مزایای خود را دارند و برای افرادی که به دنبال نگهداری و مدیریت رمزارزهای خود هستند، انتخاب خوبی می‌توانند باشند. در ادامه، مزایای کیف‌پول‌های نرم‌افزاری را معرفی می‌کنم:

آسانی و دسترسی آسان

 کیف‌پول‌های نرم‌افزاری به عنوان نرم‌افزار‌های کامپیوتری یا اپلیکیشن‌های موبایل عمل می‌کنند. این به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی رمزارزها خود را مدیریت و دسترسی به آنها را داشته باشید.

تنوع در انتخاب

 کیف‌پول‌های نرم‌افزاری متعددی برای انواع سیستم‌عامل‌ها از جمله ویندوز، مک، iOS و اندروید وجود دارند. شما می‌توانید کیف‌پول متناسب با دستگاه‌ها و سیستم‌عامل خود انتخاب کنید.

پشتیبانی از چند رمزارز

 بسیاری از کیف‌پول‌های نرم‌افزاری از چندین رمزارز پشتیبانی می‌کنند. این به شما امکان می‌دهد تا رمزارزهای مختلفی را در یک کیف‌پول مدیریت کنید.

امنیت

 اغلب کیف‌پول‌های نرم‌افزاری امکانات امنیتی مانند رمزنگاری دوعاملی را پشتیبانی می‌کنند. این امکان به شما کمک می‌کند تا حساب کاربری خود را بهتر محافظت کنید.

آپدیت‌های مکرر

 تیم‌های توسعه‌دهنده کیف‌پول‌های نرم‌افزاری معمولاً آپدیت‌های منظمی ارائه می‌دهند که امکان بهبود امنیت و عملکرد آنها را فراهم می‌کند.

آسانی در نسخه پشتیبان گیری

 بسیاری از کیف‌پول‌های نرم‌افزاری امکان نسخه پشتیبان‌گیری آسان از کلیدهای خصوصی و اطلاعات مهم را فراهم می‌کنند.

بهبود پرتفولیو و مانیتورینگ

 بسیاری از کیف‌پول‌های نرم‌افزاری ابزارهای گرافیکی و اطلاعاتی برای مانیتور کردن موجودی رمزارزها و پرتفولیوها ارائه می‌دهند.

هزینه کمتر یا رایگان

بسیاری از کیف‌پول‌های نرم‌افزاری به صورت رایگان در دسترس هستند و شما هزینه تنها برای تراکنش‌هایی که انجام می‌دهید پرداخت می‌کنید.

مناسب برای معاملات روزانه

 کیف‌پول‌های نرم‌افزاری مناسب برای معاملات روزانه و استفاده روزانه هستند و به سرعت به رمزارز‌های خود دسترسی دارید.

با این حال، باید به خاطر داشت که امنیت کیف‌پول نرم‌افزاری به میزانی که دستگاه شما به اینترنت متصل باشد، در معرض خطر قرار می‌گیرد. به همین دلیل باید از تدابیر امنیتی مناسب استفاده کنید، از آپدیت‌ها به صورت منظم استفاده کنید و از رمزنگاری دوعاملی برای حساب کاربری خود استفاده کنید تا امنیت حسابتان را تضمین کنید.

مزایای کیف ‌پول‌های وبی

کیف‌پول‌های وبی یا “کیف‌پول‌های آنلاین” نیز مزایای خاص خود را دارند و برای مدیریت رمزارزها و دارایی‌های دیجیتال خود در اینترنت بسیار مناسب هستند. در ادامه، مزایای کیف‌پول‌های وبی را معرفی می‌کنم:

دسترسی آسان

 یکی از بزرگترین مزایای کیف‌پول‌های وبی دسترسی آسان به دارایی‌های رمزارزی خود است. شما می‌توانید از هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد، به کیف‌پول وبی خود دسترسی پیدا کنید.

سرعت تراکنش

 تراکنش‌های انجام شده از طریق کیف‌پول‌های وبی به طور معمول بسیار سریع و ساده انجام می‌شوند. این به شما امکان می‌دهد تا به راحتی ارزهای دیجیتال را به دیگر افراد ارسال یا دریافت کنید.

کاربری آسان

 کیف‌پول‌های وبی معمولاً دارای واسط کاربری کاربرپسندی هستند که به شما امکان می‌دهد به سادگی دارایی‌های خود را مدیریت کنید و معاملات انجام دهید.

دسترسی به همه‌جا

به خاطر آنلاین بودن، شما می‌توانید از هر کجا به کیف‌پول وبی خود دسترسی داشته باشید. این به معنای دسترسی به دارایی‌های خود در سفرها و در مکان‌های مختلف است.

نسخه پشتیبان‌گیری و امنیت

 بسیاری از کیف‌پول‌های وبی امکان نسخه پشتیبان‌گیری و ایجاد کپی‌های امن از کلیدهای خصوصی را ارائه می‌دهند. این به شما امکان می‌دهد که در صورت از دست دادن دستگاه یا دسترسی به حساب خود، به راحتی به کیف‌پول خود دسترسی پیدا کنید.

مشاهده سرمایه‌گذاری

 بسیاری از کیف‌پول‌های وبی امکان مشاهده مقدار سرمایه‌گذاری‌های خود در رمزارزها را فراهم می‌کنند و اطلاعات گرافیکی مفیدی برای مانیتور کردن نمودارهای قیمت و میزان تراکنش‌ها ارائه می‌دهند.

بهبود امانت حساب کاربری بسیاری از کیف‌پول‌های وبی امکانات امنیتی مانند رمزنگاری دوعاملی را پشتیبانی می‌کنند تا حساب کاربری شما محافظت شود.

پشتیبانی مشتری

ارز دیجیتال تتر چیست؟ تعریف مفاهیم اولیه به زبانی ساده

 بسیاری از کیف‌پول‌های وبی دارای تیم‌های پشتیبانی مشتری فعال هستند که به شما در صورت بروز مشکلات یا سوالات به عنوان مشتری کمک می‌کنند.

با این حال، شما باید همواره از امنیت حساب کاربری خود و مدیریت مطمئن کلیدهای خصوصی خود مراقبت کنید و از تدابیر امنیتی مناسب استفاده کنید تا حساب کاربری و دارایی‌های خود را محافظت

مزایای کیف پول های کاغذی

کیف‌پول‌های کاغذی Paper Wallets  یک روش آفلاین برای ذخیره رمزارزها و کلیدهای خصوصی هستند که بدون اتصال به اینترنت و دستگاه‌های الکترونیکی عمل می‌کنند. این نوع کیف‌پول‌ها مزایای خاصی دارند:

امنیت بالا

 کیف‌پول‌های کاغذی به عنوان یک روش آفلاین بسیار امن برای ذخیره رمزارزها شناخته می‌شوند. کلیدهای خصوصی و نشانه‌های عددی بر روی کاغذ چاپ می‌شوند و از تمام اتصالات اینترنتی و خطرات امنیتی برخوردار نیستند.

کنترل کامل

 با استفاده از کیف‌پول کاغذی، شما کنترل کامل بر کلیدهای خصوصی خود را دارید. شما به طور غیرمتمرکز تصمیم‌گیری می‌کنید و به هیچ سرویسی برای مدیریت دارایی‌های خود نیاز ندارید.

آفلاین بودن

 کیف‌پول کاغذی کاملاً آفلاین است و از دسترسی به دستگاه‌های اینترنتی برای استفاده نیاز ندارد. این به معنای عدم توقف در معاملات به علت اختلال در اتصال اینترنتی نیست.

مقاومت در برابر حملات اینترنتی

 زیرا کیف‌پول کاغذی به هیچ دستگاه اینترنتی متصل نیست، از حملات اینترنتی مثل ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب در امان است.

هزینه صفر

 ایجاد یک کیف‌پول کاغذی هزینه تولید کاغذ و مداد یا چاپ وزنه می‌باشد. نیازی به خرید سخت‌افزار یا نصب نرم‌افزار ندارید.

پایداری

 کاغذ برای طولانی‌مدت پایدار است و برخی کیف‌پول‌های کاغذی مقاوم در برابر عوامل مخرب مثل آب و آتش هستند.

عدم وابستگی به فناوری

 به عنوان یک روش آفلاین، کیف‌پول کاغذی به فناوری‌های خاصی وابسته نیست و از قدرت محاسباتی دستگاه‌های الکترونیکی نیازی ندارد.

به همین دلیل، کیف‌پول‌های کاغذی برای ذخیره رمزارزها به خصوص در مورد دارایی‌هایی که به مدت طولانی نیاز به دسترسی ندارند، مفید هستند. با این حال، باید بسیار مواظب برگه کاغذی خود باشید تا از از دست دادن آن جلوگیری کنید، زیرا کسی که به دستگاه کاغذی شما دسترسی داشته باشد، قادر به دسترسی به دارایی‌های شما خواهد بود.

بهترین صرافی خرید ارز دیجیتال تتر

پیدا کردن بهترین صرافی خرید و فروش تتر نیازمند مقداری تحقیق است که در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم. در صورتی که در ایران ساکن هستید، شما معمولا برای فعالیت در بازار رمزارزها یا خرید ارز دیجیتال تتر دو راه پیش رو دارید:

  • خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی
  • خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی خارجی

معمولا به دلیل شرایط حاکم بر دنیا، فعالیت در صرافی‌های خارجی معتبر برای ایرانیان ممکن نیست. معروف‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در دنیا Binance نام دارد که در حالت عادی، فعالیت برای ایرانیان در آنجا ممکن نیست یا با دشواری‌های زیادی همراه است.

صرافی‌های بیشماری در دنیا وجود دارند که شاید فعالیت در آنجا نه تنها دشوار، بلکه وسوسه انگیز هم باشد. اینجاست که ابزار تحقیق در اینترنت به کار شما خواهد آمد تا متوجه شوید این صرافی معتبر است یا خیر. از هر ابزاری که می‌توانید برای صحت سنجی اعتبار یک صرافی استفاده کنید. از جستجو در گوگل، یوتیوب و فروم‌های خارجی گرفته تا پرس و جو از دوستان و  آشنایان.

و اما برسیم به صرافی‌های ایرانی. بهترین و مطمئن‌ترین راه برای شروع فعالیت در بازار رمزارزها برای افراد مبتدی، ثبت نام در یک صرافی ایرانی است. صرافی‌های ایرانی باید یک سری مجوز کشوری را اخذ نمایند که این مجوزها در وبسایت آنها قابل مشاهده است. اکس نوین یکی از این صرافی‌هاست که شما با خیال راحت می‌توانید در آن فعالیت نمایید.

منظور از دامیننس تتر چیست؟

دامیننس (Dominance) یعنی حکمرانی یا سلطه. منظور از دامیننس تتر چیست؟ وقتی از دامیننس ارز دیجیتال تتر صحبت می‌کنیم، منظورمان سلطه‌ی تتر بر بازار رمز ارزهاست. قاعدتا در بازار رمز ارزها تعداد زیادی رمز ارز وجود دارد. این رمزارزها نیز هر کدام سهمی از بازار دارند. اما واضح است برخی رمزارزها مانند بیت کوین، اتریوم یا تتر سهم بزرگتری به سبب اعتبار یا پایداری خود داشته باشند.

اصطلاح دامیننس معمولا فقط برای بیت کوین و تتر بکار می‌رود. سلطه‌ی تتر به عبارتی کوتاه، یعنی نسبت ارزش کل این رمزارز به حجم بازار رمزارزها.

قیمت ارز دیجیتال تتر چیست

قیمت تتر چیست؟

قیمت تتر حتما باید مراجع معتبر استعلام شود. پیشنهاد ما به شما چک کردن و بررسی صرافی‌های معتبر ایرانی(مانند اکس نوین) است. باز هم یادآوری می‌کنیم که قیمت تتر معمولا با قیمت دلار یکی است و ممکن است کمی بالاتر یا پایین‌تر باشد. چرا که گاها ممکن است نوسان قیمتی بین تتر و دلار هم پیش بیاید.

بنابراین، استعلام قیمت تتر نیازی به پیگیری اخبار رسمی و حضور در بازار ندارد و براحتی بصورت آنلاین، شدنی است.

جمع بندی

شاید شما همین حالا متمایل به ورود به بازار رمزارزها شده باشید یا شاید هم فقط دوست دارید مقداری ارز دیجیتال تتر خریداری کنید.چنانچه قصد شما جدی است، می‌توانید با خرید تتر این کار را انجام دهید. به هر حال، شناخت مفاهیم اولیه در رمزارز ها یکی از اصول مهم در بازار ارزهای دیجیتال است. در این مقاله سعی شد تا به ساده‌ترین شکل ممکن، برای شما ارز دیجیتال تتر بیان شود. در صورتی که سوال یا پیشنهادی دارید، می توانید در بخش نظرات ما را در جریان بگذارید!

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *