تامین برق برای استخراج ارز در اکراین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ر دولت اوکراین بتواند طرح پیشنهادی خود را به تصویب مراجع ذیصلاح برساند، استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از برق نیروگاه‌های اتمی در این کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «The Block»، اولا باسلاوتس (Olha Buslavests)، وزیر انرژی اوکراین، طی نامه‌ای از انرگواتم (Energoatom)، نهاد مسئول نیروگاه‌های اتمی این کشور، خواسته است تا از برق مازاد خود برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کند.

جیو لروس (Geo Leros)، از اعضای پارلمان اوکراین و عضو حزب خدمت‌گزاری، این نامه را در صفحه فیس‌بوکش منتشر کرد. در این نامه آمده است:

برای حل مشکلات قانونی و فنی با همکاری انرگواتم و بخش معاملاتی این نهاد، بر سر راه امکان آغاز پروژه‌های مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتال اعلام آمادگی می‌کنیم. این پروژه‌ها با هدفِ ایجاد بازارهای جدید برای برق تولیدشده در نیروگاه‌های اتمی آغاز خواهند شد.

وزیر انرژی اوکراین نیز طی پستی جداگانه در صفحه شخصی فیس‌بوک خود، اعلام کرد که به واسطه شیوع ویروس کرونا، نیروگاه‌های اتمی این کشور با مشکل برق مازدا مواجه هستند.

او در ادامه افزود که ولادیمیر زلینسکی (Volodymyr Zelensky)، رئیس جمهور این کشور نیز نظری مثبت در جهت دیجیتال کردن اوکراین و بکارگیری راهکارهای نوآورانه در جهت کاهش اتلاف انرژی دارد و آنها را بهترین راهکار ممکن می‌داند. او در پست خود می‌نویسد:

یکی از رویکردهای مدرن، استفاده از برق مازاد در جهت استخراج ارزهای دیجیتال است. این کار نه تنها باعث ایجاد ثبات در بار تثبیت‌شده نیروگاه‌های اتمی می‌شود، بلکه باعث خواهد شد تا شرکت‌ها، سرمایه بیشتری را نیز جذب کنند. از همین رو چنین کاری سبب ایجاد اقتصادی جدید می‌شود که اساساً نو است، رویکردی متفاوت دارد و مدل بازار آن نیز کاملا متفاوت است.

اوکراین مدتی است که رویکردی مثبت را در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال در پیش گرفته است. اوایل سال جاری میلادی، وزیر تحول دیجیتال اوکراین اعلام کرد که صنعت استخراج ارزهای دیجیتال را قانون‌گذاری نخواهد کرد، چرا که به خودی خود توسط مکانیزم اجماع بلاک چین قانون‌گذاری می‌شوند.

نسبت به فعالیت‌های استخراجی که بخشی از یک شبکه باز و غیرمتمرکزند، رویکردمان همچنان مشروع است. استخراج [ارزهای دیجیتال] نیازی به اقدامات قانون‌گذاری از جانب نهادهای نظارتی یا نهادهای قانونی شخص ثالث ندارد، این گونه فعالیت‌ها خود به خود و توسط پروتکل و اعضای شبکه قانون‌گذاری می‌شوند.

هنوز مشخص نیست که انرگواتم چه پاسخی به نامه وزیر انرژی اوکراین داده است.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *