ویزا Visa به بلاکچین سولانا (Solana)متصل می شود

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

شرکت ویزا Visa توانایی تسویه با استفاده از توکن‌ USDC که بر روی بلاک چین (زنجیره بلوکی) سولانا Solana صادر می‌شوند را گسترش داده است.

ویزا، پردازنده پرداخت جهانی، پشتیبانی از توکن USD Coin (USDC) که بر روی بلاک چین سولانا Solana تسویه می‌شود، را به امکانات خود افزوده است.

ویزا کارت سولانا usdc solana visa

ویزا اعلام کرده است که آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی را با انتشار‌دهندگان و تامین‌کنندگان انجام داده و میلیون‌ها USDC را بین شرکا در زنجیره‌های Ethereum و Solana جابجا کرده است تا پرداخت‌های مبتنی بر واحد پول فیات را تسویه کند.

ادغام USDC که بر روی بلاک چین اتریوم و سولانا صادر می‌شود به اکوسیستم ویزا این امکان را می‌دهد که از خزانه و سیستم‌های تسویه ویزا برای پل‌سازی مالی سنتی با Web3 استفاده کند. رئیس دپارتمان رمزارزهای دیجیتال ویزا، کای شفیلد، افزوده است که بهره‌گیری از توکن‌های USDC و بلاک چین هایی مانند Ethereum و Solana به بهبود سرعت تسویه از طریق مرزها کمک می‌کند.

ویزا در سال 2021 با همکاری با Crypto.com به آزمایش‌هایی در مورد USDC پرداخت و تست تسویه از سوی صادرکننده انجام داد. نتیجه‌ی این آزمایش‌ها از USDC مبتنی بر اتریوم برای دریافت پرداخت‌ها از سوی Crypto.com به منظور حجم تراکنش‌های مرزی در برنامه کارت استرالیایی‌اش استفاده کرد.

تسویه تراکنش‌های خرید خارج از مرز که با کارت‌های Visa Crypto.com انجام می‌شود، قبلاً نیاز به فرآیندهای تبدیل ارز چند روزه و هزینه‌های انتقال وجه از طریق وایر وایر داشت. به عبارت دیگر، صرافی کریپتو دات کام اکنون از USDC برای تعهدات تسویه تراکنش‌های کارت ویزا استرالیایی‌اش استفاده می‌کند.

کریپتو دات کام همچنین از یک حساب مدیریتی ویزا با صادرکننده توکن USD Coin به نام Circle برای ارسال USDC از طریق زمینه اتریوم به صورت مرزی استفاده می‌کند، که به گفته‌ها طول و پیچیدگی انتقال‌های وایر بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

جرمی آلر، موسس و مدیرعامل Circle، گفته است که این همکاری نشانه‌ای از نوآوری بنیادین در زمینه بلاکچین است که ممکن است تسویه‌ها و تجارت را تغییر دهد:

“Circle USDC را ساخت تا یک دلار دیجیتال عملکردی ارائه دهد که با سرعت اینترنت بتواند پرداخت‌های امن و قابل اعتمادی را تسهیل کند.”
ادغام USDC همچنین به ویزا امکان ارسال وجوه به تامین‌کنندگان USDC، از جمله Worldpay و Nuvei، می‌دهد که مورد انتظار است زمان تسویه برای بازاریابانی که از خدمات آنها استفاده می‌کنند، کاهش یابد.

جیم جانسون، رئیس راهکارهای تاجری Worldpay، گفته است که توانایی تسویه USDC ویزا به این شرکت امکان می‌دهد تا گزینه‌های بیشتری برای دریافت وجه توسط تاجران ارائه دهد و عملیات خزانه‌داری خود را بهبود بخشد.

در یک مصاحبه پیشین با در Money20/20 در آمستردام در ژوئن 2023، نبیل منجی، رئیس دپارتمان رمز ارز و Web3 Worldpay، شرح داد که این شرکت در سال 2013 با Coinbase همکاری کرد تا به این صورت اجازه دهد که این صرافی به عنوان اولین صرافی دنیا پرداخت‌های کارت مبتنی بر فیات را بپذیرد.

درباره تکامل‌های اخیر نیز، منجی گفته است که خدمت تسویه USDC جدید ویزا، قدم اول در این مسیر است که به مشتریان Worldpay امکان می‌دهد تا به تسویه سریع‌تر و با هزینه کمتر پرداخت‌های مصرفی دسترسی پیدا کنند.

ویزا شروع به تحقیق در مورد راهکاری برای انجام تسویه هزینه‌های خارج زنجیره‌ای برای اتریوم با استفاده از قرارداد هوشمند Paymaster کرده است. این نوع از قراردادهای هوشمند قادر به انجام پرداخت‌ها برای کاربران و امکانات مختلف تراکنشی هستند.

شرکت ویزا visa

شرکت Visa یک شرکت خدمات مالی آمریکایی چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این شرکت وظیفه ارائه تسهیلات برای مبادلات مالی الکترونیکی در سراسر جهان را بر عهده دارد، که بیشتر توسط کارت‌های اعتباری و کارت‌های نقدی و با نشان تجاری Visa انجام می‌شود.
Visa از شبکه‌ای از بانک‌ها و موسسات مالی تشکیل شده است که کارت‌های Visa را صادر می‌کنند و عملیات پرداخت را تسهیل می‌کنند. کارت‌های Visa در بیش از 200 کشور و منطقه پذیرفته می‌شوند.
Visa یک شرکت خصوصی است که متعلق به سهامداران شرکت‌های عضو آن است. این شرکت در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) با نماد V معامله می‌شود.
Visa یکی از بزرگترین شرکت‌های پرداخت در جهان است. در سال 2022، درآمد این شرکت 276 میلیارد دلار بود.

usdc چیست ؟‌

USDC یک استیبل کوین مبتنی بر دلار آمریکا است که توسط Circle، یک شرکت استیبل کوین مستقر در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا، صادر می شود. USDC یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است.
USDC یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است، به این معنی که هر توکن USDC توسط یک دلار آمریکا پشتیبانی می شود. این به USDC ثبات ارزش می دهد و آن را به یک گزینه مناسب برای استفاده در پرداخت ها و سایر کاربردهای مالی تبدیل می کند.
USDC در حال حاضر توسط بیش از 100 صرافی ارز دیجیتال و پلتفرم های پرداخت پذیرفته شده است. این استیبل کوین همچنین می تواند برای خرید کالاها و خدمات از فروشگاه های پذیرنده USDC استفاده شود.

USDC یک گزینه امیدوارکننده برای استیبل کوین های مبتنی بر دلار آمریکا است. این استیبل کوین توسط یک شرکت معتبر صادر می شود و از ثبات ارزش بالایی برخوردار است. علاوه بر این، USDC بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، که یک بلاک چین محبوب و شناخته شده است.

سولانا چیست ؟‌

سولانا یک بلاک چین عمومی است که در سال 2017 توسط آناتولی یاکووینسکی و گری فادل تأسیس شد. این بلاک چین بر اساس یک پروتکل اجماع اثبات تاریخچه (PoH) است که به آن امکان می دهد تا تراکنش ها را با سرعت بالا و کارایی بالا پردازش کند.
سولانا ادعا می کند که می تواند تا 710،000 تراکنش در ثانیه (TPS) را با کارمزدهای بسیار پایین پردازش کند. این سرعت و کارایی آن را به یک گزینه امیدوارکننده برای استفاده در کاربردهای مالی، مانند پرداخت ها و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) تبدیل می کند.
سولانا همچنین دارای ویژگی های دیگری مانند قابلیت مقیاس پذیری و امنیت است. این ویژگی ها آن را به یک گزینه جذاب برای توسعه دهندگان و کاربران ارزهای دیجیتال تبدیل می کند.

برچسب‌ها:,
جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *