آشنایی با ۱۳ صرافی ارز دیجیتال با خدمات بین المللی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

گاهی اوقات احتیاج دارید که ارز دیجیتال و یا ارز واقعی خود را به بیت‌کوین و یا بالعکس تبدیل کنید. در این میان صرافی ارز دیجیتال با خدمات بین المللی عملیات تبدیل را به‌راحتی برای شما انجام می‌دهند.

صرافی ارز دیجیتال با خدمات بین‌المللی یک نوع سرویس ارز دیجیتال است که به افراد و سرمایه‌گذاران امکان معامله و تبادل ارزهای دیجیتال (مانند بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و دیگر ارزهای مشابه) را با دیگر ارزهای دیجیتال و یا ارزهای ملی دیگر کشورها ارائه می‌دهد. این صرافی‌ها عمدتاً در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند و به افراد و شرکت‌هایی که تراکنش‌های مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال را در سراسر جهان انجام می‌دهند، خدمات ارائه می‌دهند.

تبدیل ارز دیجیتال به امنیت بالایی احتیاج دارد و ممکن‌است وب‌سایت‌هایی جهت کلاهبرداری ایجاد شده باشند؛ بنابراین امنیت در اولویت است. صرافی ارز دیجیتال هنوز نوپا هستند و روز‌به‌روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

اکسچنج‌ها به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند. اکسچنج‌های بسیاری در جهان سعی در ربودن میدان رقابت از دیگر صرافی‌های ارز رمزنگاری‌شده دارند و برای این کار تلاش بسیاری می‌کنند. در ادامه به معرفی صرافی‌های معتبر دنیا پرداختیم.

معرفی صرافی ارز دیجیتال متمرکز

صرافی متمرکز، یک پلت‌فرم آنلاین و پر کاربرد ترین روش خریدوفروش بیت‌کوین و دیگر ارزدیجیتال محسوب می شود. در این صرافی ها می توان به خریدوفروش ارزهای دیجیتال با فیات و خریدوفروش ارز دیجیتال با یکدیگر پرداخت . در حقیقت این صرافی ها نقش یک بازار آنلاین برای کل شبکه ارزهای رمزنگاری‌شده را ایفا می کنند .

منظور از متمرکز بودن صرافی ها این است که یک واسطه قابل اعتماد برای پیگیری هر گونه دارایی استفاده شده در معاملات، حضور داشته باشد. از این طرف و آن طرف قصه های بسیاری از سرمایه‌گذارانی نقل می شود که بخاطر گم‌کردن کلیدهای خصوصی خود، نتوانسته اند به سرمایه خود دسترسی پیدا کنند و صدها هزار دلار پولشان را از دست داده اند. در صورتی که پول آنها در یک اکسچنج متمرکز قرار بگیرد، دیگر هیچ نگرانی بابت این موضوع وجود نداشت و بسادگی می توانستند با نشان‌دادن گذرنامه یا تأیید کارت شناسایی پول‌های خود را بازیابی کنند.

وجه تمایز صرافی ارز دیجیتال متمرکز با صرافی غیرمتمرکز در چیست؟

ماهیت و ذات ارز دیجیتال و شبکه بلاکچین غیرمتمرکز است و این مسئله منجر شده که صرافی‌ها نیز به صورت غیرمتمرکز فعالیت داشته با شند. به‌زبان ساده تر ، یک صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتالی (DEX) با بوجود آوردن یک محیط بدون اعتماد و بسیار هوشمند، واسطه را حذف می کند. معاملات از طریق قراردادهای هوشمند انجام می شوند تا از عبور پول از دست واسطه‌ای ممانعت شود؛ این یک سیستم نظیر به نظیر می باشد . DEX هنوز هم در آغاز راه می باشد و تا این لحظه نتوانسته به محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

بهترین وبسایت‌های صرافی ارز دیجیتال کدامند؟

۱) Coinbase.com

آشنایی با ۱۳ صرافی ارز دیجیتال با خدمات بین المللی

کوین‌بیس افزون بر اینکه یک وب‌سایت ایکسچنج است یک کیف‌پول ارز دیجیتال نیز محسوب می شود که می‌توان در آن ارزهای دیجیتال را ذخیره و نگهداری کرد . هم اکنون کوین‌بیس از معاملات ۳۲ کشور را پشتیبانی به عمل می آورد . این پلتفرم دارای ۱۰ میلیون کاربر می باشد و در حدود ۵۰ میلیارد دلار پول دیجیتال حجم مبادلات آن می باشد . در صورتی که قصد دارید به حیطه تجارت دیجیتال ورود پیدا کنید اما نگران هستید و دوست ندارید دچار مشکل شوید، کوین‌بیس می تواند یک انتخابی مناسب برای شما باشد.

۲) binance.com

آشنایی با ۱۳ صرافی ارز دیجیتال با خدمات بین المللی

صرافی بایننس شرایط را برای خریدوفروش بیش از ۱۰۰ رمزارز را برای کاربران مهیا کرده است و برای انجام این معاملات کارمزد کمی دریافت می‌کند. مقر استقرار و بنیان گذاری بایننس در هنگ‌کنگ می باشد و هم اکنون بالاترین میزان معاملات در جهان در این صرافی انجام می‌گیرد. دارا بودن تأیید سطح دوم در این صرافی مجوز خروج تا ۱۰۰ بیت‌کوین را در هر روز می‌دهد، در حالیکه با دارت بودن تأیید سطح اول فقط اجازه برداشک کمتر از ۲ بیت‌کوین در روز داده می شود.

۳) Bittrex.com

آشنایی با ۱۳ صرافی ارز دیجیتال با خدمات بین المللی

ایکسچنج Bittrex از کاربران بسیار زیادی برخوردار است و این میزان محبوبیت به ظاهر ساده همراه با کاربری آسان آن مربوط می شود . در این سایت مراحل ثبت نام کاربران بسیار سریع طی می‌شود. بیت‌کوین و اتریوم پر کاربرد ترین کوین‌هایی هستند که با آنها ترید می‌شود ، البته بیترکس از بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتالی مختلف پشتیبانی می کند.

۴) localbitcoins.com

آشنایی با ۱۳ صرافی ارز دیجیتال با خدمات بین المللی

در حال حاضر وب‌سایت لوکال‌بیت‌کوینز بیش از یک‌میلیون کاربر در سرتاسر دنیا دارد که در میان آنها کاربران ایرانی نیز وجود دارند که به عنوان یک بازار بین‌المللی خریدوفروش بیت‌کوین شناخته می شود. از جمله خدماتی که این سایت برای کاربران فراهم می کند می توان به امکان انجام پرداخت به روش‌های متنوع مانند کارت‌های شتاب بانکی و ارسال آگهی خریدوفروش یا خرید بدون ارسال آگهی اشاره نمود .

۵) gdax.com

آشنایی با ۱۳ صرافی ارز دیجیتال با خدمات بین المللی

صرافی GDAX از CoinBase که یکی از محبوب‌ترین صرافی ‌ها در دنیا می باشد، پیروی می کند و تابع آن است. صرافی GDAX برای افراد تازه کار توصیه نمی شود، اما برای مارجین تریدینگ و علاوه بر آن معاملات جفت کریپتو/فیات و جفت کریپتو/کریپتو مناسب می باشد. شرکت بیمه کاربران این صرافی را ۲۵۰ هزار دلار، بیمه می‌نماید
. معاون رئیسCoinbase در مورد این صرافی بیان داشت: جامعه هدف کوین‌بیس کاربران معمولی می باشند و طراحی آن بر اساس نیاز های آنها می باشد ، در حالی که GDAX جامعه تریدرهای پیشرفته و حرفه‌ای را هدف قرار داده و طراحی آن بر طبق نیازهای آنها صورت گرفته است .

۶) Poloniex.com

آشنایی با ۱۳ صرافی ارز دیجیتال با خدمات بین المللی

در صورتی که دوست دارید فارغ از هر گونه نگرانی بابت محدودیت‌های سیستمی به انجام مبادله‌ای بپردازید ، می توان گفت که وب‌سایت صرافی پولونیکس بهترین انتخاب ممکن می باشد. این وبسایت از کلیه ارزهای دیجیتال پشتیبانی به عمل می آورد .

۷) changer.com

صرافی چنجر یکی از بهترین و مطمئن‌ترین و البته می‌توان گفت سریع‌ترین وب‌سایت‌هایی می باشد که در این زمینه فعالیت می کنند. این صرافی برای کاربران خود این امکان را فراهم می کند تا از طریق آن هر نوع ارزی را که بخواهند به یکدیگر تبدیل نمایند. لازم به ذکر است که این سایت در عرصه اکسچنج بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده نیز فعالیت دارد. چنجر یکی از بهترین سایت‌های اکسچنج بیت‌کوین نام محسوب می شود.

ارزهایی که در این وب‌سایت امکان تبدیل آنها به یکدیگر وجود دارد عبارتند از ، پول‌های پرفکت مانی، بیت‌کوین، پاییر، AdvCash، اتریوم، رایپل، دش، مونرو، زدکش، لایت کوین و بیت‌کوین کش. علاوه بر آن در صورتی که دارای پرفکت مانی می باشید و خرید پرفکت مانی انجام دادید امکان خریداری تمامی ارزهای فوق الذکر برای شما وجود دارد.

۸) alfacashier.com

آشنایی با ۱۳ صرافی ارز دیجیتال با خدمات بین المللی

وب‌سایت alfacashier نیز مانند changer از پرفکت مانی پشتیبانی می‌نماید البته سرعت آن در مقایسه با وب‌سایت اول کمتر است . از جمله ارزهای که در این وب‌سایت امکان تبدیل و یا خریداری آنها وجود دارد می توان ریپل، خرید اتریوم، خرید بیت‌ کوین، زدکش، لایت کوین و بیت‌کوین کش را نام برد.

۹) Kraken.com

Kraken.com

کسانی که مشکلی با این موضوع که معاملاتشان با بیت‌کوین چند روز بطول بیانجامد ندارند ، کراکن می‌تواند یک انتخاب مناسب برای آنها باشد. برای فعال‌ کردن حساب کاربری در این سیستم باید مراحلی را طی کرد که در حدود یکی دو روز زمان می برد، علاوه بر آن نخستین معامله کاربر نیز چند روز بطول خواهد انحامید. البته پس از آن شرایط کمی بهتر خواهد شد.

۱۰) cobinhood.com

cobinhood.com

وب‌سایت صرافی cobinhood یک صرافی تقریبا تازه تاسیس است که کارمزد معاملاتی آن صفر است ( البته برای واریز و برداشت کارمزد دریافت می شود) و از سه سطح تائید مختلف با محدودیت‌های متفاوت برخوردار می باشد. از جمله شاخصه های این وب سایت می توان به ظاهر جذاب و رابط کاربری مناسب برای معاملات اشاره نمود.

۱۱) changelly.com

changelly.com

وب‌سایت changelly عنوان یکی از بهترین نرخ‌ها در بین صرافی‌های خارجی را به خود اختصاص داده است و امکان تبدیل بیش از ۲۰ ارز رمزنگاری‌شده را بوجود آورده است. اکسچنج ارزها در این وب سایت با بیشترین سرعت و با مراحل ساده انجام می گیرد و یک انتخاب بسیار مناسب برای تازه‌کاران می باشد. البته لازم به ذکر است که کاربران حرفه‌ای‌ نیز این سایت اکسچنج را دوست دارند و مبادلات خود را از طریق آن انجام می دهند.

۱۲) coinpayments

آشنایی با ۱۳ صرافی ارز دیجیتال با خدمات بین المللی

وب‌سایت کوین پیمنتز جزء آن دسته وب‌سایت‌هایی می باشد که هم به‌عنوان کیف پول الکترونیکی دارای کاربرد هستند و هم امکان تبدیل ارزهای رمزنگاری‌شده مختلف همچون بیت‌کوین در آن وجود دارد. این وب‌سایت بیش از ۴۵ ارز رمزنگاری‌شده مختلف از قبیل بیت‌کوین، لایت کوین و اتریوم را پشتیبانی می‌نماید.

۱۳) kucoin.com

آشنایی با ۱۳ صرافی ارز دیجیتال با خدمات بین المللی

وب‌سایت اکسچنج kucoin.com یک صرافی و پلتفرم معاملاتی می باشد که از درصد نقد شوندگی بالایی برخوردار است، بعلاوه امکان حداکثر برداشت ۲ بیت‌کوین را بدون احراز هویت ایجاد کرده است . با انجام احراز هویت امکان برداشت بیشتر از این مقدار نیز وجود دارد . کارمزد دریافتی کایو کوین برای هر معامله ۰.۱ درصد می باشد و از رابط کاریری مناسبی نیز برخوردار است.

توجه داشته باشید که در زمان انجام معاملات در صرافی ‌ها حتما به نکات زیر دقت نمایید

نکات فعالیت در صرافی ارز دیجیتال

  • تعداد زیادی از صرافی ارز دیجیتال از جمله coinbase، kraken، Poloniex, Bittrex, Bitfinex, Bithumb, Coinone اجازه نمی دهند که ایرانیان به عضویت شان در بیایند ، بنابراین نباید در این صرافی‌ها افتتاح حساب انجام دهید.
  • از شواهد موجود و تجربیات افراد محتلف نتیجه می گیریم که هک شدن اکسچنج ارز دیجیتال بسیار محتمل است ، در نتیجه تنها سرمایه‌ای که از دست دادن آن برایتان گران تمام نمی شود و زیاد شما را متضرر نمی کند را در صرافی ذخیره کنید.
  • توصیه می کنیم اگر می خواهید برای مدت زمان طولانی ارزهای دیجیتال را نگهداری کنید ، حتما آن را در کیف‌پول‌های معتبر ذخیره کنید.
  • توجه داشته باشید که خریدوفروش ارزهای دیجیتال به علم و مهارت کافی در این زمینه نیازمند است و قطعا کسانی که از دانش و مهارت کافی برخوردار نیستند در این راه موفق نخواهند بود.
جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *