نگاهی به روند قیمت بیت کوین در سال 2023

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

قیمت بیت کوین که در ابتدای سال 2023 در شرایط نیمه زمستانی و تیره و تار قرار داشت و تحت تاثیر افت نرخ ارزهای دیجیتال، ورشکستگی و رسوایی‌های شرکت‌های بزرگ مالی در سال 2022 بود، اکنون شرایط مساعدی پیدا کرده است. در ماه‌های آخر سال 2023، بار دیگر رونق به بازار رمزارزها برگشته و بیشتر این رونق مدیون رشد قیمتی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال، بیت کوین، است. در حال حاضر معامله گران زیادی به بازار بیت کوین توجه دارند و معاملات زیادی در این بخش صورت می‌دهند. شما میتوانید با خرید بیت کوین از صرافی معتبر اکس نوین به راحتی سرمایه گذاری کنید.

نگاهی به روند قیمت بیت کوین در سال 2023

بیت کوین با گذشت سه ماه از سال 2023، موج صعود را در اختیار گرفت. اکنون این ارز دیجیتال بالغ بر 70 درصد رشد در سال جاری را تجربه کرده است. اکنون این رمزارز با رشد یادشده از دیگر دارایی‌های اصلی جلو افتاده و روز چهارشنبه گذشته به بالاترین حد خود در 9 ماه گذشته رسید.

شما میتوانید اخبار ارز دیجیتال را از منابع معتبر مانند cointelegraph دریافت کنید.

بررسی تاریخ قیمت بیت کوین موثر است؟

بررسی تاریخ بیت کوین نشان می‌دهد که تاریخ 15 ساله آن رشدهای قابل توجه و ریزش زیادی را به خود دیده است. بنابراین بررسی تاریخ قیمتی این رمزارز سرگیجه آور بوده و نمی‌توان نظر دقیق و درستی در این خصوص و بازه زمانی رشدهای قابل توجه یا ریزش‌های سنگین آن داد.

پیشنهاد مطالعه: بیت کوین در سال 2024 چه شرایطی خواهد داشت؟

نقل قول‌های بزرگان بازار رمزارز

رویترز اخیرا گزارشی منتشر کرده که در شش سرمایه گذار و تحلیلگر به بیان نظرات خود درباره بازار رمزارزها پرداخته‌اند. این گروه از سرمایه گذاران اعلام کرده‌اند که بازارها منتظر افزایش و اوج گرفتن هزینه‌های اعتبارات بانک مرکزی هستند. چنین سناریویی در صورت وقوع باعث صعود قیمت دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین خواهد شد.

نگاهی به روند قیمت بیت کوین در سال 2023

در این باره نوئل آچسون، یکی از اقتصاددانان دنبال کننده بازار رمزارزها، بیان کرده که قیمت بیت کوین از بین تمامی دارایی‌های ریسکی، بی‌شک به نقدینگی حساسیت زیادی دارد. البته گذشته از این مورد، آشفتگی بخش بانکی تا امیدواری نسبت به استفاده گسترده از بیت کوین در سیستم پرداخت‌ها نیز روی قیمت این ارزدیجیتال موثر است. آچسون بیان کرده که بیت کوین بهترین هفته خود را در چهار سال اخیر پشت سر گذاشت و تنها طی 12 روز 45 درصد رشد قیمتی را تجربه کرد.

زمینه ساز رشد قیمت بیت کوین چه بوده است؟

عوامل مختلفی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون زمینه برای رشد نرخ بیت کوین را فراهم کرده‌اند. سقوط بانک سیلیکون ولی و Signature آمریکا باعث شد تا دارایی‌های مالی سنتی در معرض خطر قرار بگیرند و از این رو بیشتر سرمایه گذاران متوجه بازار رمزارزها و بخش مالی سنتی شوند.

به نظر تحلیلگران بازار رمزارزها، رشد قیمتی کنونی بیت کوین در اثر تلاش‌ها و عملکرد سرمایه گذاران خرد این ارز دیجیتال بوده است. مصاحبه‌ها حاکی از ان است که سرمایه گذاران نهادی اعم از صندوق بازنشستگی و دیگر نهادهای معتبر عمدتا نسبت به بیت کوین و به طور کلی بازار رمزارزها نامطمئن بودند و در این بخش به صورت جدی حضور پیدا نکرده‌اند.  همچنین، در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری در بیت کوین ، روش های کسب درآمد بیت کوینی و دیگر ارزهای رمزی ممکن است با ریسک‌های خود مرتبط باشد.

نگاهی به روند قیمت بیت کوین در سال 2023

به نظر برخی فعالان و تحلیلگران، روند صعودی اخیر بیت کوین توسط سرمایه گذاران فردی حمایت می‌شود. زیرا طی چند ماهه اخیر موسسات بزرگ رمزارزی از دوره خارج شده‌اند. بنابراین می‌توان گفت اشخاص به خوبی بازار رمزارزها را در حمایت خود دارند.

اثرات موافقت با ETF

در حال حاضر بسیاری از معامله گران ارزهای دیجیتال معتقدند که در صورت تایید ETF بیت کوین ، این رمزارز رشد قیمتی زیادی را تجربه خواهد کرد. این رمزارز با تایید ETF شرایط جدیدی را تجربه خواهد کرد و احتمالا سرمایه گذاران بیشتری به آن روی خوش نشان خواهند داد.

پیشنهاد مطالعه: همه چیز را درباره ETF بیت کوین بدانید

توجه؛ معامله گران قبل از هر اقدامی در بازار رمزارزها باید ابتدا اطلاعات تاریخی و تحلیلی بیشتری از ارز دیجیتال مذکور به دست آورده و سپس به خرید و فروش بیت کوین بپردازند.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *