تفاوت آلت کوین با بیت کوین چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

هر ارز دیجیتالی غیر از بیت کوین، آلت کوین می‌گویند. ارز دیجیتال در ابتدای کار فقط به بیت کوین گفته می‌شد، اما با گسترش این بخش و ارائه راه حل‌هایی برای کاهش نقصان و کمبود این رمزارز، ارزهای دیجیتال دیگری نیز به وجود آمدند که به آن‌ها آلت کوین گفته می‌شود.هم اکنون بالغ بر 5 هزار آلت کوین در بازار وجود دارد که متناسب با گسترش و پذیرش آن‌ها، قیمت و حجم معاملاتشان متفاوت است. برخی آلت کوین‌ها مانند اتریوم توانسته‌اند نظرات زیادی را به خود جلب کنند و گروهی دیگر در ابتدای راه بوده و چندان شناخته شده نیستند.

تفاوت آلت کوین با بیت کوین چیست؟

آلت کوین ها نزدیک به 80 درصد از حجم کریپتو را در اختیار گرفته‌اند و برخی از آن‌ها ریسک بیشتری نسبت به آلت کوین‌های شناخته شده و قدیمی دارند. نرخ بیت کوین به بالای 34 هزار رسید آیا آلت کوین ها نیز با این جریان همراه اند؟

تعریف اختصاصی آلت کوین

اگر به دنبال تعریف تخصصی آلت کوین هستید، این دسته رمزارزها به تمامی ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین گفته می‌شود. در واقع این رمزارزها شامل لایت کوین‌ها نیز هستند. این دسته رمزارزها سعی در ارائه  عملکرد بیشتر و منحصر به فردی نسبت به بیت کوین دارند و به همین دلیل توانسته‌اند نظرات زیادی را به خود جلب کنند. در ادامه تعدادی از آلت کوین هایی بزرگ بازار معرفی خواهند شد.

تفاوت آلت کوین با بیت کوین چیست؟

 آلت کوین و بیت‌کوین Bitcoin  هر دو ارز دیجیتال هستند، اما تفاوت‌های مهمی دارند. در ادامه به برخی از تفاوت‌های اصلی بین آلت‌کوین و بیت‌کوین اشاره می‌کنم:

 منشأ

  بیت‌کوین: بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال است و توسط شخص یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 ایجاد شد.

آلت‌ کوین: آلت‌کوین‌ها هر ارز دیجیتالی را نشان می‌دهند که به جز بیت‌کوین هستند. این ارزها معمولاً بر اساس تکنولوژی بلاکچین مشابهی ایجاد شده‌اند و از بیت‌کوین مشتق شده‌اند یا به صورت مستقل ساخته شده‌اند.

مقدار واحد پول

بیت‌کوین: واحد پول بیت‌کوین به نام BTC است و تا حداکثر 21 میلیون واحد محدود شده است.

 آلت‌ کوین : هر آلت‌کوین ممکن است مقدار و تعداد مختلفی داشته باشد و محدودیت مشخصی در مورد تعداد کل آلت‌کوین‌ها وجود ندارد.

تکنولوژی مبنا

  بیت‌کوین: بیت‌کوین از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند و از الگوریتم ماینینگ Proof of Work (PoW) برای ایجاد بلاک‌ها و تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

  آلت‌ کوین: آلت‌کوین‌ها می‌توانند از متنوعی از تکنولوژی‌ها و الگوریتم‌ها برای ایجاد بلاک‌ها و تأیید تراکنش‌ها استفاده کنند. برخی از آلت‌کوین‌ها از PoW استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از الگوریتم‌های Proof of Stake (PoS) یا دیگر روش‌ها استفاده می‌کنند.

هدف و کاربردها

بیت‌کوین: بیت‌کوین عمدتاً به عنوان یک ارز دیجیتال و ذخیره ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان طلا دیجیتال معروف است.

آلت‌ کوین: آلت‌کوین‌ها می‌توانند اهداف متنوعی داشته باشند، از جمله ایجاد سامانه‌های تراکنش مخصوص به صنایع خاص، ایجاد قراردادهای هوش مصنوعی و توکن‌های ذخیره ارزش.

ارزش و قیمت

تفاوت آلت کوین با بیت کوین چیست؟

بیت‌کوین: بیت‌کوین به عنوان ارز دیجیتال اولین نمونه در این دسته بندی و دارای بازار بزرگی از معاملات است. ارزش بیت‌کوین معمولاً بیشترین مقداری در بازار دارد.

آلت‌ کوین: ارزش هر آلت‌کوین به تعداد عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تکنولوژی، کاربردها، تقاضا و عرضه در بازار.

به طور کلی، آلت‌کوین‌ها انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال را نمایندگی می‌کنند و از تفاوت‌های زیادی با بیت‌کوین برخوردارند. انتخاب بین بیت‌کوین و آلت‌کوین بستگی به اهداف و نیازهای شخصی شما دارد.

برخی از آلت کوین‌های پرفروش و برتر بازار رمزارزها

استلار

یکی از آلت کوین‌ های شناخته شده بازار استلار است که با تمرکز بر نقل و انتقالات بانکی بین المللی توانسته باعث جلب توجه سرمایه گذاران شود. این رمزارز از فناوری دفتر کل توزیع شده برای تبادل ارزش در ارزهای مختلف استفاده کرده و سپس ارزهای دیجیتال را به پول فیات تبدیل می‌کند.

استلار Stellar  یک پروتکل و شبکه ارز دیجیتال متن‌باز و یک واحد پولی به نام “لومن” XLM  است. این پروتکل به منظور انتقال پول و دارایی‌ها در سراسر جهان طراحی شده و هدف اصلی آن ایجاد یک سیستم پرداخت معتبر و کارآمد است. استلار از تکنولوژی بلاکچین بهره می‌برد و مشابه بیت‌کوین و اتریوم از الگوریتم Proof of Stake (PoS) برای انجام تراکنش‌ها و تأیید آن‌ها استفاده می‌کند.

استلار به عنوان یک پلتفرم منبع باز به صورت متن‌باز در دسترس است و افراد و شرکت‌ها می‌توانند برنامه‌ها و سرویس‌های خود را بر روی آن ایجاد کنند. همچنین، استلار امکان صدور توکن‌های مختلف بر روی شبکه خود را فراهم می‌کند، که از آن برای انجام تراکنش‌ها و تبادل دارایی‌های مختلف استفاده می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم استلار امکان ارسال پول به دلار یا سایر ارزهای ملی مختلف به صورت مستقیم و سریع است. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا به سرعت و با کلفت ترین هزینه‌ها ارز دیجیتال خود را به ارز ملی تبدیل کنند و برعکس.

استلار به عنوان یک پروژه اهداف اجتماعی نیز شناخته می‌شود، زیرا هدف اصلی آن تسهیل تبادل پول در مناطقی با زیرساخت‌های مالی ضعیف و کمک به افرادی است که به انتقال پول سریع و مقرون به صرفه بیان احتیاج دارند.

یونی سواپ

اولین صرافی غیرمتمرکز دکس که بر روی بلاکچین اتریوم قرار گرفته، یوانی سواپ نام دارد. این آلت کوین از الگوریتم ای آر سی-20 بومی پلتفرم خود استفاده می‌کند. این آلت کوین منبع باز بوده و چندین رقیب کپی را در این فضا به وجود آورده است.

یونی‌سواپ Uniswap  یکی از معروف‌ترین پروژه‌های تبادل اتوماتیک و تخصصی Automated Market Maker یا AMM  در دنیای ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی) است. این پروژه برای اجرای تبادل‌های ارزهای دیجیتال بر روی شبکه اتریوم Ethereum  طراحی شده و به کاربران امکان تبادل ارزهای مختلف با یکدیگر را از طریق قراردادهای هوش مصنوعی  Smart Contracts  فراهم می‌کند. در واقع، Uniswap به عنوان یک پلتفرم تبادل غیرمتمرکز  DEX  شناخته می‌شود.

یونی‌سواپ بر اساس مدل AMM کار می‌کند، به این معنا که تبادل‌ها توسط یک الگوریتم اتوماتیک انجام می‌شوند و افراد می‌توانند دارایی‌های خود را در توکن‌های Uniswap قرار داده و در ازای آن واحد پولی تحت عنوان LP Token دریافت کنند. این LP Token‌ها نشان‌دهنده سهم در انعطاف‌پذیری بورس Uniswap هستند.

تفاوت آلت کوین با بیت کوین چیست؟

یونی‌سواپ به عنوان یک پلتفرم تبادل معتبر و محبوب در دنیای کریپتوکارنسی شناخته می‌شود و از زمان ایجاد آن، بسیار موفق به جذب حجم عظیمی از تراکنش‌ها و پیشرفت‌های معنادار در زمینه تبادل دارایی‌های دیجیتال شده است. Uniswap یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تبادل ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های مالی در دنیای کریپتوکارنسی محسوب می‌شود.

ریپل

یک پلتفرم پرداخت دیجیتال محبوب که میزبان کوین‌های رمزنگاری شده محسوب می‌شود، ریپل نام دارد. ریپل یکی از آلت کوین‌ های رایج است که از مکانیزم اجماع استفاده می‌کند و فرآیند آن با استخراج اثبات کار بیت کوین تفاوت دارد.

ریپل Ripple  یکی از ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی) معروف است. این ارز دیجیتال به عنوان شبکه‌ای برای تبادل پول و دارایی‌ها در سراسر جهان ایجاد شده است. هدف اصلی ریپل ایجاد یک سیستم تبادل پول معتبر، سریع، و کم هزینه برای افراد و نهادها است.

برخی اطلاعات مهم در مورد ریپل

تکنولوژی

 ریپل از تکنولوژی بلاکچین برخوردار نیست، بلکه از شبکه‌ای به نام RippleNet  استفاده می‌کند. این شبکه از دیگر متفرقه‌ها و بانک‌های مختلف برای تبادل پول استفاده می‌کند.

واحد پولی

واحد پولی ریپل به نام ریپل XRP  است. XRP به عنوان واحد پولی برای تسهیل تبادل‌های مالی در شبکه RippleNet و استفاده در تراکنش‌های مرزی و بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدف اصلی

هدف اصلی ریپل تسهیل تبادل پول بین بانک‌ها و نهادهای مالی است. این پروژه به تسهیل تراکنش‌های بین‌المللی با سرعت بالا، کم هزینه، و پایداری بیشتر از روش‌های متداول انتقال پول اهمیت می‌دهد.

 امنیت

 ریپل از الگوریتم معمول مخصوص به خود به نام “Ripple Protocol Consensus Algorithm” (RPCA) برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

تأیید تراکنش

 در ریپل، تراکنش‌ها به طور معمول در چند ثانیه تأیید می‌شوند و این سرعت تبادل ارز از جمله ویژگی‌های مهم آن است.

شرکت توسعه‌دهنده

 شرکت Ripple Labs، یک شرکت تکنولوژی مالی است که ریپل را ایجاد کرده و توسعه می‌دهد.

ریپل به عنوان یک پروژه مورد توجه در دنیای بانکداری و تأسیسات مالی شناخته می‌شود و می‌خواهد نحوه تبادل پول در سطح جهانی را تغییر دهد. این پروژه از تکنولوژی بلاکچین متمرکز متفرقه‌ها و نهادهای مالی برای تسهیل تبادل پول و دارایی‌ها استفاده می‌کند.

لایت کوین

یکی از معروف‌ترین آلت کوین‌ های بازار لایت کوین است که به نوعی جایگزین ثانویه بیت کوین محسوب می‌شود. این Altcoin با یک الگوریتم هش متفاوت عرضه شده و سرعت پردازش بلوک بالایی دارد. سرعت پردازش این رمزارز چهار برابر از بیت کوین بیشتر است.

لایت‌کوین Litecoin  یکی از ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی) معروف و ارزشمند است که به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال اولیه پس از بیت‌کوین Bitcoin  ایجاد شد. لایت‌کوین در سال 2011 توسط چارلی لی Charlie Lee  ایجاد شد و به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال انتقالی به بیت‌کوین شناخته می‌شود.

برخی اطلاعات مهم در مورد لایت‌کوین

 تکنولوژی: لایت‌کوین از تکنولوژی بلاکچین برای ثبت تراکنش‌ها و تأیید آن‌ها استفاده می‌کند. الگوریتم ماینینگ لایت‌کوین از مدل Proof of Work (PoW) استفاده می‌کند.

 واحد پولی: واحد پولی لایت‌کوین به نام “لایت” LTC  است. LTC مانند بیت‌کوین به عنوان واحد پولی برای تبادل ارزها و انجام تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

 هدف اصلی: همچون بیت‌کوین، هدف اصلی لایت‌کوین نیز ایجاد یک وسیله پرداخت دیجیتال برای انجام تراکنش‌ها در سراسر جهان است. این ارز دیجیتال به عنوان یک ارز دیجیتال متن‌باز شناخته می‌شود.

 سرعت و هزینه: یکی از ویژگی‌های مهم لایت‌کوین سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها و کمیسیون پایین است. این امکان به کاربران می‌دهد تا به سرعت و با کمیسیون کم تراکنش‌های خود را انجام دهند.

 تأیید تراکنش: تراکنش‌های لایت‌کوین به طور معمول در 2.5 دقیقه یا کمتر تأیید می‌شوند. این سرعت تأیید تراکنش‌ها نسبت به برخی ارزهای دیجیتال دیگر بالاتر است.

شرکت توسعه‌دهنده: لایت‌کوین توسط یک جامعه توسعه‌دهنده با چارلی لی به عنوان شخصیت برجسته ایجاد شده و توسعه داده می‌شود.

لایت‌کوین به عنوان یک ارز دیجیتال معتبر و مورد استفاده در جهان کریپتوکارنسی شناخته می‌شود و برای تبادل ارزها و انجام تراکنش‌های مالی استفاده می‌شود. این ارز دیجیتال از ویژگی‌های مورد توجهی مانند سرعت و هزینه پایین در تراکنش‌ها برخوردار است.

اتریوم

پس از بیت کوین، اتریوم توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. این ارز دیجیتال به دلیل پتانسیل بالایی که برای ثبات قیمت دارد، دیگر آلت کوین محسوب نمی‌شود. در شرایط کنونی بازار رمزارزها، اتریوم یک ارز دیجیتال بسیار نزدیک بیت کوین به حساب می‌آید.

اتریوم اولین بلاکچین مبتنی بر قراردادهای هوشمند است که توسعه آن سبب شده تا مالی غیرمتمرکز و انواع ابزارهای مالی جدید به مشتریان معرفی شده و گسترش پیدا کنند. با توجه به توصیفات مذکور می‌توان گفت اتریوم یک پروتکل واقعی پولی محسوب می‌شود.

اتریوم Ethereum  یک پلتفرم بلاکچین و یک ارز دیجیتال معروف است که به عنوان یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی شناخته می‌شود. این پروژه در سال 2015 توسط ویتالیک بوترین Vitalik Buterin  و یک گروه توسعه‌دهندگان ایجاد شد و به عنوان یک پلتفرم توکن‌های هوش مصنوعی و قراردادهای هوش مصنوعی توکنی شناخته می‌شود.

برخی اطلاعات مهم در مورد اتریوم

تکنولوژی: اتریوم از تکنولوژی بلاکچین برای ثبت تراکنش‌ها و تأیید آن‌ها استفاده می‌کند. الگوریتم ماینینگ اتریوم از مدل Proof of Work (PoW) به نام Ethash  برای ایجاد بلاک‌ها و تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

 واحد پولی: واحد پولی اتریوم به نام اتر Ether یا  ETH است. ETH به عنوان واحد پولی برای تراکنش‌ها و تعویض ارزهای دیجیتال دیگر بر روی پلتفرم اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدف اصلی: اتریوم به عنوان یک پلتفرم توکن‌های هوش مصنوعی و قراردادهای هوش مصنوعی توکنی طراحی شده است. هدف اصلی اتریوم ایجاد یک زیرساخت متن‌باز برای توسعه و اجرای برنامه‌های توزیع‌شده و قراردادهای هوش مصنوعی است.

تأیید تراکنش: تراکنش‌های اتریوم نیز همانند بیت‌کوین در معمول در بلاک‌های بلاکچین ثبت و تأیید می‌شوند، اما با زمان‌بندی و الگوریتم‌های مختلفی.

 توسعه‌دهندگان: اتریوم یک پروژه متن‌باز است که توسط یک جامعه گسترده از توسعه‌دهندگان و توسعه‌دهندگان انفرادی حمایت می‌شود.

اتریوم به عنوان یک پلتفرم کاربردی توکن‌های هوش مصنوعی و قراردادهای هوش مصنوعی معتبر و پراستفاده در دنیای کریپتوکارنسی شناخته می‌شود. از آن زمان که ایجاد شد، اتریوم به عنوان یک پلتفرم توسعه‌دهی برای بسیاری از پروژه‌های مختلف در زمینه‌های متنوع از برنامه‌های توزیع‌شده گرفته تا ایجاد توکن‌های مختلف و تراکنش‌های هوش مصنوعی شناخته می‌شود. با خرید اتریوم دومین ارز دیجیتال معروف میتوانید سبد سرمایه گذاری مناسبی انتخاب کنید.

پولکادات

Altcoin محبوب دیگر بازار، پولکادات نام دارد که توسط دکتر گاوین وود پایه ریزی شده و گسترش پیدا کرد. پولکادات یک بلاکچین امیدوارکننده محسوب می‌شود زیرا مانند کاردانو بر پایه تحقیقات همتا به همتا است. تنها تفاوت این رمزارز با کاردانو در شبکه آزمایشی آن دیده می‌شود.

پولکادات Polkadot  یک پروژه معتبر و مهم در دنیای ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی) است. این پروژه به عنوان یک پلتفرم بلاکچین ایجاد شده توسط گووین وود Gavin Wood، یکی از موسسان اتریوم، و به همراه یک تیم توسعه برجسته توسط شرکت “پاریتی تکنولوجیز” (Parity Technologies) توسعه داده شده است.

تفاوت آلت کوین با بیت کوین چیست؟

اطلاعات مهم در مورد پولکادات

 تکنولوژی: پولکادات از تکنولوژی بلاکچین برای ثبت تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌های بلاکچین استفاده می‌کند. الگوریتم ماینینگ آن از مدل Proof of Stake (PoS) به نام “نکست تایم” استفاده می‌کند.

هدف اصلی: هدف اصلی پولکادات ایجاد یک پلتفرم بلاکچین متعارف برای اتصال به هم مختلف ارزهای دیجیتال و بلاکچین‌ها با اهداف و کارکردهای مختلف است. پولکادات به عنوان یک “پلکادات” یا “شبکه مترابط بلاکچین‌ها” شناخته می‌شود و از آن به عنوان یک جسورانه ارتباطی بین بلاکچین‌ها و ارزهای دیجیتال مختلف استفاده می‌شود.

توکن: توکن اصلی پولکادات به نام دات DOT  است. DOT مانند اتر ETH  در اتریوم به عنوان واحد پولی برای تأیید تراکنش‌ها و مشارکت در امور بلاکچین به کار می‌رود.

 امکانات: پولکادات امکانات متنوعی را فراهم می‌کند، از جمله ایجاد بلاکچین‌های اختصاصی، قراردادهای هوش مصنوعی، و امکانات توکن‌سازی. این پروژه به توسعه‌دهندگان امکان ایجاد برنامه‌ها و سرویس‌های مبتنی بر بلاکچین با کارایی بالا می‌دهد.

شرکت توسعه‌دهنده: پاریتی تکنولوجیز Parity Technologies  به عنوان شرکت توسعه‌دهنده پولکادات فعالیت می‌کند و تیمی از توسعه‌دهندگان با تجربه در زمینه بلاکچین و کریپتوکارنسی را در اختیار دارد.

پولکادات به عنوان یک پروژه معتبر و توانمند در دنیای بلاکچین و ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود و به عنوان یک پلتفرم برای تعامل و ارتباط بین بلاکچین‌ها و ارزهای دیجیتال مختلف جای می‌گیرد. این پروژه امکانات متنوعی را برای توسعه‌دهندگان و کاربران ارائه می‌دهد.

قبل از خرید آلت کوین به این نکات دقت کنید

این‌ها تنها مواردی از آلت کوین‌های شناخته شده بازار هستند. هزاران Altcoin دیگر وجود دارند که قابلیت‌های ویژه داشته و باعث جلب توجه سرمایه گذاران شده‌اند. خرید و فروش این رمزارزها نیز مانند خرید بیت کوین است و تفاوت چندانی با آن ندارد. منتهی باید قبل از شروع به معامله این رمزارزها اطلاعات کامل درباره آن‌ها به دست آید و شاخص‌ها و تحلیل‌های فنی کلیدی مورد بررسی قرار بگیرد.

آلت کوین را چگونه می‌خرند و می‌فروشند؟

پس از آن، افراد به منظور معامله آلت کوین ها کافی است به وبسایت معتبر اکس نوین مراجعه کرده و پس از سپری کردن فرآیند احراز هویت، به خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود بپردازند. بعد از نقل و انتقال Altcoin باید حتما کیف پول مورد بررسی قرار بگیرد تا میزان معامله شده مشخص شود و بعدها مشکل و چالشی به وجود نیاید.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *