استیبل کوین تتر چیست ؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

استیبل کوین تتر (USDT) یک ارز دیجیتال با ارزش ثابت است که به دلار آمریکا متصل است. این بدان معناست که هر واحد تتر معادل یک دلار آمریکا است. USDT یکی از محبوب ترین استیبل کوین ها در جهان است و حجم معاملات روزانه آن میلیاردها دلار است. تتر توسط شرکتی به نام Tether Limited صادر می شود که در هنگ کنگ مستقر است. این شرکت ادعا می کند که هر واحد تتر توسط یک دلار آمریکا در خزانه داری Tether پشتیبانی می شود. با این حال، این ادعا توسط برخی از کارشناسان مورد تردید قرار گرفته است.

USDT به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از رایج ترین دلایل استفاده از آن برای محافظت از ارزش سرمایه گذاری در برابر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال است. همچنین می توان از آن برای انتقال پول بین دو ارز دیجیتال یا ارز فیات استفاده کرد.

USDT با مزایا و معایب خاصی همراه است. از جمله مزایای آن می توان به ثبات ارزش آن و سهولت استفاده از آن اشاره کرد. از جمله معایب آن می توان به عدم شفافیت شرکت Tether و خطرات کلاهبرداری اشاره کرد.

آنچه در این مقاله میخوانید

نکات مهم در مورد استیبل کوین تتر

  • Tetherیک ارز دیجیتال با ارزش ثابت است که به دلار آمریکا متصل است.
  • Tetherتوسط شرکتی به نام Tether Limited صادر می شود.
  • Tetherبه دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله محافظت از ارزش سرمایه گذاری، انتقال پول و سایر موارد.
  • Tetherبا مزایا و معایب خاصی همراه است.

قبل از سرمایه گذاری در تتر یا سایر استیبل کوین ها، مهم است که خطرات و مزایای آن را به دقت در نظر بگیرید.

استیبل کوین تتر چیست ؟

استیبل کوین تتر چیست ؟بهشت امن و آرام صنعت کریپتو

در حال حاضر انواع و اقسام استیبل کوین به بازار ارزهای دیجیتال اضافه شده ولی هنوز  استیبل کوین تتر، بیشترین ارزش بازار را در بین استیبل کوین‌ها دارد و یکی از محبوب‌ترین رمز ارزهای جهان به حساب می‌آید. در این مقاله می‌‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که استیبل کوین USDT چیست و چه مزایا و معایبی برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال دارد؟

در صورتی که شما هم به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال علاقه دارید ولی می‌خواهید از نوسانات این بازار در امان بمانید و تحت تأثیر فراز و نشیب‌ها قرار نگیرید، پیشنهاد می‌شود که تا پایان این مقاله با ما همراه شوید؛ چون درک اینکه استیبل کوین Tether چیست و چه خصوصیاتی دارد، می‌تواند شما را با بهشت امن و آرام صنعت ارزهای دیجیتال آشنا کند.

تتر چیست ؟

پیش از آنکه بخواهیم بگوییم که استیبل کوین Tether چیست ، باید بگوییم که استیبل کوین چیست ؟ استیبل کوین، نوعی ارز دیجیتال با ارزش پایدار و باثبات است. این در حالی است که سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، تابع عرضه و تقاضا هستند و هیچ قیمت مشخصی برای آن‌ها وجود ندارد.

یکی از انواع استیبل کوین، تتر (Tether با نماد USDT) است. هر واحد از ارز دیجیتال USDT، معادل یک دلار آمریکاست. استیبل کوین‌ها، معمولاً از دارایی‌های حقیقی مثل ارز فیات یا طلا به عنوان پشتوانه استفاده می‌کنند و به همین خاطر ارزش آن‌ها پایدار است و دچار نوسان نمی‌شود. به عنوان مثال پشتوانه اصلی تتر، دلار آمریکا است. از این رو است که USDT را دلار دیجیتال هم می‌نامند. در واقع قیمت تتر به تومان ، همان قیمت دلار به تومان است و هنگام تبدیل تتر به تومان ، کافی است نرخ دلار آزاد را مد نظر قرار دهیم.

نگاهی کوتاه به تاریخچه ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال Tether ابتدا در شبکه بیت کوین (یعنی Omni Layer) راه اندازی شد. سال 2014 بود که سه تن به نام‌های  بروک پیرز، ریو کالینز و کریگ سلارس، این ارز را راه اندازی کردند. در ابتدا نام تتر، ریل کوین (Realcoin) بود ولی در اواخر سال 2014، بنیان‌گذاران تصمیم گرفتند نام آن را به تتر تغییر دهند.

در سال 2015، Tether در صرافی بیتفینکس عرضه شد و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران توانستند این ارز را خرید و فروش کنند. در حال حاضر Tetherروی بلاک‌چین‌های مختلفی کار می‌کند. ارز Tether از سوی شرکت تتر لیمیتد (Tether Limited)، صادر، پشتیبانی و حمایت می‌شود.

ارزش بازار تتر چقدر است و دامیننس استیبل کوین Tetherچیست ؟

در زمان نگارش این مقاله به واسطه تحقیقاتی که انجام دادیم متوجه شدیم که ارزش بازار Tether، حدود 66 میلیارد دلار است. یکی از شاخص‌هایی که در مورد ارز دیجیتال Tetherمطرح می‌شود، دامیننس تتر است. دامیننس Tether، در واقع درصد غلبه Tetherبر کل بازار رمز ارزهاست.

اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم که دامیننس ارز Tetherچیست ؟ می‌توانیم بگوییم نسبت ارزش بازار Tetherبه ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال است. به عنوان مثال ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در زمان نگارش این مقاله 810.5 میلیارد دلار و ارزش بازار تتر 66 میلیارد دلار است. با این حساب می‌توانیم دامیننس Tetherرا محاسبه کنیم که معادل حدود 8 درصد می‌شود.

بسیاری از کسانی که به سرمایه‌گذاری روی Tetherعلاقه دارند این پرسش را مطرح می‌کنند که جایگاه و رنکینگ استیبل کوین تتر چیست و این رمز ارز چه رتبه‌ای به خودش اختصاص داده است؟ در حال حاضر Tether، سومین رمز ارز جهان از نظر ارزش بازار است و پس از بیت کوین و اتریوم، بیشترین ارزش بازار را در بین ارزهای دیجیتال دارد.

سایت usdt market چیست ؟

در حال حاضر افراد زیادی به خرید تتر علاقه دارند؛ چون این رمز ارز مزایای مختلفی را به آن‌ها ارائه می‌دهد. در ادامه همین مقاله در مورد این مزایا صحبت خواهیم کرد. مزایای Tether باعث شده است که افراد مختلف بخواهند اطلاعات دقیقی در مورد این رمز ارز کسب کنند. سایت usdt market وب‌سایتی است که اطلاعات دقیقی در مورد این رمز ارز در اختیارتان می‌گذارد و در صورت برخورداری از کارت‌های بانکی بین المللی می‌توانید از این سایت، Tetherخریداری کنید.

آیا احتمال وجود کلاهبرداری در مجموعه تتر وجود دارد؟

دیگر از سوالاتی که در مورد این رمز ارز مطرح می‌شود، این است که شرایط امنیتی استیبل کوین Tetherچیست و چگونه است؟ آیا Tether امن است یا اینکه احتمال کلاهبرداری Tetherوجود دارد؟

در صورتی که نگاهی دقیق به فناوری Tetherبیندازیم، متوجه می‌شویم که این ارز دیجیتال با وجود متمرکز بودن و قرار داشتن تحت نظارت یک نهاد خاص، باز هم از نظر امنیتی، دست و دقیق کار می‌کند. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است Tetherبرای کشورهای تحت تحریم آمریکا به وجود بیاورد این است که دارایی‌های کاربران کشورهای تحت تحریم را مسدود نماید. البته شرکت تتر لیمیتد، قوانین مسدودسازی را برای جلوگیری از پول‌شویی و کارهای غیرقانونی وضع کرده است.

در صورتی که شرکت Tetherلیمیتد ورشکست شود و سپرده‌های حقیقی و واقعی خودش را از دست بدهد، احتمال سقوط ارزش تتر و آسیب دیدن کل صنعت رمز ارز وجود دارد. درست است که همین الآن هم اتهاماتی به Tetherوارد می‌شود ولی نمی‌توانیم به این رمز ارز و شرکت پشتیبان آن، اتهام کلاهبرداری وارد کنیم؛ چون هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد.

آیا تتر قابلیت استخراج یا ماینینگ دارد؟

یکی از نقاط تمایز Tetherو بیت کوین این است که عرضه بیت کوین، محدود است ولی Tetherهیچ محدودیتی در عرضه ندارد. از طرفی این ارز از طریق فرایند استخراج یا ماینینگ تولید نمی‌شود و شرکت Tetherلیمیتد بنا به سیاست‌هایی که دارد و با تمرکز بر حفظ ارزش یک دلاری تتر، این ارز را به مقدار دلخواه عرضه می‌کند. میزان عرضه این رمز ارز بر اساس تقاضا، متغیر است.

مزایا و معایب استیبل کوین تتر چیست ؟

تا به اینجای کار اطلاعات خوبی در مورد رمز ارز Tetherکسب کردیم. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم بدانیم که مزایا و معایب استیبل کوین تتر چیست و بهتر است در چه مواردی از آن استفاده کنیم:

مزایای استیبل کوین تتر

ثبات ارزش

Tetherیک ارز دیجیتال با ارزش ثابت است که به دلار آمریکا متصل است. این بدان معناست که هر واحد Tetherمعادل یک دلار آمریکا است. ثبات ارزش Tetherآن را به یک دارایی جذاب برای سرمایه گذارانی تبدیل می کند که می خواهند از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در امان بمانند.

سهولت استفاده

Tetherیک ارز دیجیتال است، بنابراین می توان از آن به راحتی در صرافی های ارزهای دیجیتال و کیف پول های ارزهای دیجیتال استفاده کرد. این امر آن را به یک گزینه مناسب برای انتقال پول بین دو ارز دیجیتال یا ارز فیات تبدیل می کند.

پذیرش گسترده

Tetherیکی از محبوب ترین استیبل کوین ها در جهان است و در بسیاری از صرافی های ارزهای دیجیتال و کیف پول های ارزهای دیجیتال پشتیبانی می شود. این امر آن را به یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاران و معامله گرانی تبدیل می کند که می خواهند از یک استیبل کوین با نقدینگی بالا استفاده کنند.

استیبل کوین تتر چیست ؟

  •  

معایب ارز دیجیتال تتر

  •  

عدم شفافیت شرکت Tether

شرکت Tether که تتر را صادر می کند، یک شرکت خصوصی است که شفافیت کمی در مورد نحوه تأمین پشتوانه Tetherدارد. این امر نگرانی هایی را در مورد اینکه آیا هر واحد Tetherواقعاً توسط یک دلار آمریکا پشتیبانی می شود یا خیر، ایجاد کرده است.

خطرات کلاهبرداری

استیبل کوین ها به دلیل ارزش ثابت خود، یک هدف جذاب برای کلاهبرداران هستند. کلاهبرداران می توانند از Tether برای فریب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در پروژه های کلاهبرداری استفاده کنند.

استیبل کوین Tetherیک دارایی با مزایا و معایب خاص خود است. سرمایه گذاران و معامله گران باید قبل از سرمایه گذاری در Tether، خطرات و مزایای آن را به دقت در نظر بگیرند

خرید بیت کوین با تتر؛ ورود به مرحله سودآوری از ارزهای دیجیتال

در این مقاله تلاش کردیم به این پرسش پاسخ دهیم که استیبل کوین تتر چیست و چه خصوصیاتی دارد. این رمز ارز پایدار و باثبات در کنار تمام محاسن و نقاط قوتش، یک سری معایب و نقاط ضعف هم دارد و همین نقاط ضعف است که برخی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال را از آن رویگردان کرده است.

خرید بیت کوین با تتر یکی از روش های رایج برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. Tetherیک ارز دیجیتال با ارزش ثابت است که به دلار آمریکا متصل است. این بدان معناست که هر واحد Tetherمعادل یک دلار آمریکا است. برای خرید بیت کوین با Tether، ابتدا باید یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید که از هر دو ارز دیجیتال پشتیبانی می کند. سپس، باید حساب کاربری خود در صرافی را ایجاد کنید و مراحل احراز هویت را تکمیل کنید. صرافی اکس نوین تمامی ارزهای دیجیتال را ساپورت میکند و میتوانید با ثبت نام ساده به راحتی اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنید.

پس از تکمیل مراحل احراز هویت، می توانید Tetherرا به صرافی واریز کنید. برای این کار، می توانید از روش های مختلفی مانند انتقال بانکی، کارت اعتباری یا کارت بدهی استفاده کنید.

پس از واریز Tetherبه صرافی، می توانید آن را با بیت کوین مبادله کنید. برای این کار، باید جفت معاملاتی USDT/BTC را در صرافی جستجو کنید. سپس، می توانید مقدار Tetherمورد نظر خود را برای خرید بیت کوین وارد کنید.

پس از تکمیل معامله، بیت کوین خریداری شده به حساب کاربری شما در صرافی منتقل می شود. سپس، می توانید آن را به کیف پول ارز دیجیتال خود منتقل کنید.

استیبل کوین تتر چیست ؟

نکات مهم برای خرید بیت کوین با تتر 

  1. قبل از شروع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید و در مورد ریسک های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آگاه باشید.
  2. فقط از صرافی های ارز دیجیتال معتبر استفاده کنید.
  3. قبل از انجام هر معامله، حتماً کارمزدهای معاملات را بررسی کنید.
  4. از کیف پول های ارز دیجیتال امن برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید.

برخی از سرمایه‌گذارانی که علاقه‌ای به ریسک‌پذیری ندارند و دوست دارند روی دارایی‌های امن سرمایه‌گذاری کنند، استیبل کوین Tetherرا به سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین ترجیح می‌دهند؛ چون بر این باور هستند که تتر، ثبات دارد ولی بیت کوین مدام در نوسان است.

در صورتی که شما هم شیفته ساحل امن ارزهای دیجیتال هستید، تترهای خود را نگه دارید ولی اگر دنبال یک سرمایه‌گذاری پربازده هستید می‌توانید با تترهای خود، بیت کوین بخرید و وارد دنیای پررمز و راز ارزهای دیجیتال شوید. خرید بیت کوین ممکن است ریسک‌های خاص خودش را داشته باشد ولی اگر با هوشمندی و آگاهی اقدام به خرید این ارز کنید، مطمئن باشید که سود قابل توجهی نصیب‌تان خواهد شد.

نظر شما در مورد خرید بیت کوین با تتر usdt و ورود به دریای مواج ارزهای دیجیتال چیست؟ آیا تاکنون روی استیبل کوین Tetherسرمایه‌گذاری کرده‌اید؟ از نظر شما سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال پایدار، چه مزایا و معایبی دارد؟ شما سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را ترجیح می‌دهید یا به سرمایه‌گذاری روی Tetherعلاقه دارید؟ لطفاً نظرها، پرسش‌ها و پیشنهادهای خود را با ما و سایر همراهان مجموعه اکس نوین، در بخش دیدگاه‌ها (زیر همین مقاله) به اشتراک بگذارید.

منابع: Forbes / Tether

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *