آموزش بالا بردن امنیت کیف پول بیت کوین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

همانطور که در چند پست قبل چگونگی ساخت کیف پول بیت کوین در بلاک چین را توضیح دادیم. حالا نوبت بالا بردن امنیت حساب کاربریتان است.

آموزش بالا بردن امنیت کیف پول بیت کوین

یکی از مهم ترین و اولین چیزی که بعد از ساخت حسابتان باید به سراغ آن بروید افزایش ایمنی کیف پول بیت کوین تان است.
ابتدا گزینه Security Center را کلیک کنید. در این قسمت اگر شما هنوز ایمیل خود را تایید نکرده اید به کمک گزینه Verify Email آن را تایید کنید.

آموزش بالا بردن امنیت کیف پول بیت کوین

پس از تایید کردن ایمیلی که برایتان ارسال شد، شما باید شناسایی دو مرحله ای (Two-Step Verification)  را فعال کنید.
با فعال کردن این گزینه شما هر بار که به حساب کیف پول بلاک چین خود وارد میشوید. علاوه بر این که باید رمز عبور را وارد کنید یک رمز یک بار مصرف برایتان ارسال میشود که آن را باید وارد کنید.
سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که این رمز یک بار مصرف به چه صورت برایمان ارسال میشود؟

رمز یک بار مصرف


این رمز یک بار مصرف بنا به انتخاب شما برایتان ارسال میشود. هم به صورت یک پیامک به تلفون همراهتان میتواند ارسال شود. هم به کمک اپلیکیشن گوگل آتِنتیکِیتور یا «یو بی کی» که بر روی تلفون همراه شما نصب میشود.

برای فعال کردن شناسایی دو مرحله ای بر روی گزینه Enable  کلیک کنید.
از میان گزینه های موجود مثل ارسال پیامک، آتنتیکیتور و یوبی کی هر کدام که مایل هستید را فعال کنید.

آموزش بالا بردن امنیت کیف پول بیت کوین

اگر شما آتنتیکیتور را انتخاب کنید یک بارکد ماتریسی برای شما می آید که شما باید با اپلیکیشن آتنتیکیتور که بر روی تلفن همراهتان نصب کردید این کد را اسکن کنید. بعد از آن کد یک بار مصرف را در کیف پولتان وارد کنید و بر روی گزینه Verify کلیک کنید. حالا شناسایی دو مرحله ای برای شما فعال است.

آموزش بالا بردن امنیت کیف پول بیت کوین

در مرحله بعد شما باید گزینه امنیتی برای بازیابی رمز عبورتان ( Backup Phrase ) را فعال کنید تا زمانی که رمز عبور خود را فراموش کردید یا سایت بلاک چین در دسترس نبود شما به کیف پول و ارز خود دسترسی داشته باشید.

اگر رمز عبور خود را فراموش کنید و عبارت بازیابی را نداشته باشید دیگر به هیچ عنوان شما نمیتوانید وارد حساب کیف پولتان شوید و به ارزتان دیگر دسترسی ندارید.
برای دریافت کردن عبارت بازیابی بر روی گزینه Backup Phrase کلیک کنید حالا برای شما عبارت 12 کلمه ای نمایش داده میشود و باید این 12 کلمه را به همان ترتیب یادداشت کنید و برای خودتان آن را نگه دارید.

آموزش بالا بردن امنیت کیف پول بیت کوین
جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *