باگ جدید در بلاک چین بیت کوین, سرقت ماینر ها از یکدیگر

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
باگ جدید در بلاک چین بیت کوین, سرقت ماینر ها از یکدیگر

اخيرا نشانه هایی از وجود یک باگ فراگیر در شبکه ی بیت کوین (BTC) گزارش شد. یکی از فعالان و توسعه دهنده حوزه بلاک چین که با نام مستعار oxbloC در شبکه های اجتماعی فعالیت می کند. در آخرین گزارش خود بیان کرد که طبق بررسی ها از سپتامبر ۲۰۱۹ تاکنون، بیش از یک میلیون تراکنش به درستی اجرا نشد. این گزارش بیان میکند که به علت وجود باگی در شبکه ی بیت کوین، ماینرها می توانند بیت کوین های یکدیگر را به سرقت ببرند.

این موضوع، باعث شد که موضوع جلوگیری از قدرت طلبی ماینرها، به موضوع اول این روزهای بازار رمز ارز تبدیل شود. وی در گزارش خود بیان کرد که ۱۰ درصد از تراکنش های زمانبندی شده، گرفتار این باگ شدند. وی معتقد است که احتمال افزایش خطر این باگ در شبکه زیاد است و باید برای این موضوع راه حلی پیدا کرد.

بررسی ماهیت تراکنش

این نوع از تراکنش یک نوع از تراکنش شبکه ی بیت کوین می باشد. در طی آن، مقصد و دریافت کننده ی بیت کوین باید مدت زمان معینی را برای دریافت بیت کوین های خود صبر کند. در واقع از دسترسی آنی مقصد به بیت کوین های ارسالی جلوگیری می کند. روال کار این تراکنش به اینصورت است که تا زمانی که تعداد از پیش مشخص، بلاک به شبکه اضافه نشود، مقصد باید صبر کند. ثبت هر بلاک نیز در شبکه ی بیت کوین در حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. بنابراین می توان با استفاده از تعداد بلاک، محدودیت زمان را برای دریافت کننده تعیین کرد.

این نوع تراکنش کاربردهای متنوعی دارد، مانند حقوق و دستمزد. در باگ مذکور، ماینر نفوذی سعی می کند بلاکی را که یک ماینر دیگر به تازگی استخراج کرده را با بلاک خود و تراکنش های مربوط به آن جایگزین کند. این روزها با افزایش کارمزد شبکه و ارزشمند شدن تراکنش ها، این نوع حمله گسترده تر شد. اگرچه یک نسخه بروزرسانی در اوایل سال جاری برای این باگ عرضه شد. اما برای بروزرسانی کل شبکه زمان نیاز است و همچنان خطر این حمله وجود خواهد داشت.

برای فروش بیت کوین از سایت ایکس نوین استفاده نمایید.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *