به گفته پلن بی ارزش کنونی بیت کوین ۱۸ هزار دلار است

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
به گفته پلن بی ارزش کنونی بیت کوین ۱۸ هزار دلار است

این روزها بازار رمز ارز و بیت کوین (BTC) با بازار سهام و بورس، همبستگی معناداری تشکیل و روند حرکتی بسیار مشابه ای دارند. پلن بی (PlanB)، تحلیل گر معروف بازار رمز ارز و مبتکر مدل SPF، در آخرین پست خود به اظهار نظر در رابطه با شرایط کنونی و بررسی این هم بستگی پرداخت. وی معتقد است که با توجه به همسبتگی و روندی که اکنون بازار سهام در آن قرار دارد، قیمت بیت کوین حداقل باید در کانال ۱۸ هزار دلار قرار داشته باشد. بنابراین یا باید انتظار رشد بیت کوین تا این کانال را داشت و یا منتظر ریزش بازار سهام بود.

وی بیان کرد که میزان همبستگی این دو بازار در حال حاضر در ۹۵ درصد قرار دارد. می توان گفت که بیت کوین یک متغیر وابسته می باشد. پلن بی، بیان کرد که بیت کوین باید در نقطه قیمتی ۱۸ هزار دلار باشد. در غیر این صورت بازار سهام نیاز به ریزش خواهد داشت. در شرایط فعلی، بسته های حمایتی فدرال بارها باعث ایجاد حرکت مثبت در هر دو بازار شد، اما شواهد نشانگر رشد بیشتر بازار سهام نسبت به بیت کوین می باشد.

مدل SF

پلن بی بیان کرد که به علت ماهیت نوپا بودن بازار رمز ارز، همبستگی موجود، طبیعی است. در واقع افت و خیزهایی که در دیگر بازارهای مالی اتفاق می افتد از نظر روانی بر روی بازار رمز ارز تاثیر و باعث ایجاد تصمیمات ناگهانی و احساسی می شود. فرآیندی که می تواند بازار را دگرگون کند. وی معتقد است که با گذشت زمان و درک بیشتر از بازار رمز ارز، از شاخص همبستگی کم خواهد شد. اگرچه باید اشاره کرد که در برهه ی بازیابی بازارها بعد از پنجشنبه ی سیاه، بیت کوین بهترین عملکرد داشت. ییت کوین توانست خود را به عنوان دارایی امن مطرح کند.

این تحلیل گر همچنان بر روی مدل SF خود پافشاری می کند. وی معتقد است که کاهش عرضه، عامل اصلی رشد و موفقیت بیت کوین خواهد بود. وی بیان کرد که هاوینگ (Halving) بعدی، بیت کوین را به ۲۸۸ هزار دلار خواهد رساند. بسیاری از تحلیل گران مدل SPF را مورد نقد قرار دادند و بیان کردند که در این مدل تنها به میزان عرضه توجه و از متغیر تقاضا چشم پوشی می شود. بنابراین نمی توان این مدل را تایید کرد. اما شواهد امر نشان می دهد که پذیرش عمومی بیت کوین نیز به شدت افزایش و قطعا تقاضا نیز افزایش خواهد یافت.

برای فروش و همچنین خرید بیت کوین , شما میتوانید از خدمات سایت ایکس نوین استفاده نمایید.

منبع: Cointelegraph

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *