کارمزد غیر منطقی و بالای اتریوم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
کارمزد غیر منطقی و بالای اتریوم

بازار رمز ارز در طی هفته گذشته Price Action یا حرکتهای قیمتی غیرمنتظره ای را از خود بروز داد. در حالی که بیت کوین (BTC) در تقلا برای نزدیک شدن به قیمت ۱۰ هزار دلار است، بسیاری از آلت کوينها بدون توجه به پادشاه رمزارزها، به روند صعودی خود ادامه می دهند. به دنبال رشد قابل توجه در میزان آدرسهای فعال در بازار اتریوم (ETH)، گزارش ها از تمایلات شدید در این بازار خبر می دهند. برخلاف معیارهای مثبت و پتانسیل موجود در زمینه راه اندازی 0.2 ETH این طور به نظر می رسد که در حال حاضر چالش هایی نیز در شبکه اتریوم وجود دارد.

گزارش لانگ هش

بنابر آخرین گزارش های به دست آمده از شبکه ی خبری لانگ هش (LongHash)، همگام با افزایش تعداد آدرس های فعال در شبکه اتریوم، کاربران با نرخ کارمزدهای بالایی مواجه شدند. به این ترتیب به نظر می رسد که راه حل های موقت نیز دستاورد چندانی در پی نداشته است.

در این گزارش به این نکته اشاره شده است که ماینرها ظرف مدت یک روز ۲۵۰۰ واحد اتریوم را به عنوان هزینه کارمزدها کسب کردند. این در حالی است که این میزان از کارمزد تراکنش های یک روز، بالاترین هزینه کارمزد در طی ادوار گذشته نیست و این امر زنگ خطری را برای کاربران این شبکه به صدا درآورده است.

شبکه ی لانگ هش در گزارش خود اشاره به راهکارهای کوتاه مدتی کرد. بر طبق این راهکار به کارگیری آن ها نیز نمی تواند تغییر خیلی محسوسی در روند افزایشی کارمزد شبکه، ایجاد کند. در این گزارش بیان شد:

تداوم کارمزدهای بالا باعث معرفی سیستم رأی گیری در بین ماینرهای اتریوم شد. این رأی گیری در مورد افزایش کارمزد (Gas Price) تراکنش های هر بلاک از ۱۰ میلیون به ۱۲ . ۵ میلیون انجام شده است. این پیشنهاد با موفقیت به رأی گیری گذاشته شد و در تاریخ ۱۹ ژوئن ظرفیت تراکنش های انجام شده در شبکه افزایش پیدا کرد.»

کارمزد غیر منطقی و بالای اتریوم

با توجه به اطلاعاتشبکه اطلاعاتی اتر اسکن (Etherscan)، میانگین کارمزد از11.6
Gwei در ژانویه ۲۰۲۰ به 47.5 Gwei در زمان انتشار این خبر رسید. این میزان رشد 309.4 درصدی را نشان میدهد. هر Gwei معادل ۰ / ۰۰۰۰۰۰۰۰۱ اتریوم می باشد.

گزارش مذکور نشان میدهد که راه حل های موفقیت آمیز دیگری از قبیل طرح توسعه اتریوم ۱۵۵۹ (1559-EIP) و همینطور انتظار برای راه اندازی 2.0 ETH در اختیار توسعه دهندگان وجود دارد و باید منتظر نتایج آن ها ماند.

مدل 2.0 ETH یک سیستم جایگزین را روی کار می آورد که ناکارآمدی و عدم ثبات مدل قبلی را برطرف می کند. اما به احتمال زیاد بیش از یک سال دیگر راه اندازی می شود. احتمالا این امر در بازه زمانی کوتاه مدت فواید چندانی در پی نخواهد داشت. شبکه ی خبری لانگ هش در انتهای گزارش خود به تمجید از توسعه دهندگان اتریوم پرداخت و بیان کرد:

اتریوم نیز توسعه دهندگانی دارد که همواره در تلاش هستند فشار ناشی از کارمزدها را با ایجاد یک شبکه ثانویه به حداقل برسانند. چنین سیستمی انجام سریعتر تراکنش ها را میسر می کند، هزینه کارمزدها را کاهش می دهد و به احتمال زیاد میزان امنیت و محافظت از حریم شخص نیز افزایش پیدا می کند.»

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *