حمله فیشینگ به ایمیل کاربران ارزهای دیجیتال

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اخیرا یک حمله فیشینگ به ایمیل کاربران ارزهای دیجیتال وارد شده است که در آن، از اعتبار چندین شرکت وب 3 سوء‌استفاده شده است. کلاهبرداران ایمیل‌هایی جعلی ارسال کرده‌اند که در آن‌ها ادعا می‌شود که شرکت‌های وب 3 مانند WalletConnect، Token Terminal، DeFi Pulse و Cointelegraph، ایردراپ‌های جدیدی را ارائه می‌دهند. ایمیل‌ها حاوی لینک‌هایی هستند که قربانیان را به وب‌سایت‌های جعلی هدایت می‌کنند.

حمله فیشینگ به ایمیل کاربران ارزهای دیجیتال

پیشنهاد مطالعه: کلاهبرداری هرمی ارز pcoin،adv،کلودماینر،AgiGPT و اربیت نتورک

وقتی قربانیان روی لینک‌ها کلیک می‌کنند، از آن‌ها خواسته می‌شود که اطلاعات حساس خود مانند آدرس کیف پول ارزهای دیجیتال خود را وارد کنند. کلاهبرداران از این اطلاعات برای سرقت ارزهای دیجیتال قربانیان استفاده می‌کنند.

در این حمله فیشینگ، بیش از 580 هزار دلار از کاربران ارزهای دیجیتال سرقت شده است.

نکات جلوگیری از قربانی شدن در حمله فیشینگ فیشینگ

  1. همیشه قبل از کلیک روی لینک‌های موجود در ایمیل‌ها، آدرس URL را بررسی کنید. اگر آدرس URL قابل اعتماد به نظر نمی‌رسد، از کلیک روی آن خودداری کنید.
  2. هیچ‌گاه اطلاعات حساس خود مانند آدرس کیف پول ارزهای دیجیتال خود را در وب‌سایت‌هایی که نمی‌شناسید وارد نکنید.
  3. از یک برنامه آنتی‌ویروس معتبر برای محافظت از دستگاه خود در برابر نرم‌افزارهای مخرب استفاده کنید.

اگر فکر می‌کنید که ممکن است قربانی یک حمله فیشینگ شده باشید، بلافاصله اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلمه عبور کیف پول ارزهای دیجیتال خود را تغییر دهید.
  • از یک برنامه احراز هویت دو عاملی برای محافظت از کیف پول ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید.
  • با پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده کیف پول ارزهای دیجیتال خود تماس بگیرید.

تمام ایمیل های ارسالی پیشنهادات ایردراپ‌های جعلی

حمله فیشینگ به ایمیل کاربران ارزهای دیجیتال

به گفته ZachXBT، همه ایمیل‌های ارسال شده در این حمله فیشینگ، حاوی پیشنهادات ایردراپ‌های جعلی بودند. در این ایمیل‌ها، به کاربران گفته می‌شد که اگر در ایردراپ شرکت کنند، می‌توانند مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال رایگان دریافت کنند.

این پیشنهادات بسیار وسوسه‌انگیز بودند و باعث شدند که بسیاری از کاربران به لینک‌های موجود در ایمیل‌ها کلیک کنند. وقتی قربانیان روی لینک‌ها کلیک می‌کردند، به وب‌سایت‌های جعلی هدایت می‌شدند. در این وب‌سایت‌ها، از کاربران خواسته می‌شد که اطلاعات حساس خود مانند آدرس کیف پول ارزهای دیجیتال خود را وارد کنند. کلاهبرداران از این اطلاعات برای سرقت ارزهای دیجیتال قربانیان استفاده می‌کردند.

در این حمله فیشینگ، بیش از 580 هزار دلار از کاربران ارزهای دیجیتال سرقت شده است. این حمله فیشینگ نشان می‌دهد که حملات فیشینگ همچنان یکی از خطرات اصلی برای کاربران ارزهای دیجیتال است.در بیانیه‌های صادر شده توسط شرکت‌های آسیب‌دیده، به صراحت تأکید شده است که این شرکت‌ها هیچ‌گونه ایردراپ جدیدی ارائه نمی‌دهند. همچنین، از کاربران خواسته شده است که قبل از کلیک روی لینک‌های موجود در ایمیل‌ها، آدرس URL را بررسی کنند.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *