اجرای قوانین جدید ارز دیجیتال در ژاپن

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
اجرای قوانین جدید ارز دیجیتال در ژاپن

برای تنظیم و نظارت بر ارز دیجیتال قوانین جدیدی صادر شد که از ۱ می یعنی ماه آینده در ژاپن باید انجام شود.
قانون ابزارهای مالی و تبادل (FIEA) و قانون خدمات پرداخت (PSA) دو بخش از مصوبه نماینده های این کشور در سال پیش هستند. برای نظم دادن به ارز دیجیتال می بایست از ۱ آوریل یعنی ۱۳ فروردین اجرا شود.
اما به دلایل غیر قابل پیش بینی تا هفته قبل امکان تعیین کردن زمان دقیق اجرا این طرح وجود نداشت.

به استناد از کوین تلگراف یک خبرنامه رسمی دولتی در تاریخ ۳ آوریل یعنی ۱۵ فروردین اعلام کرد از اول ماه می یا همان ۱۲ اردیبهشت نسخه های اصلاح شده از FIEA و PSA ,لازم الاجرا هستند.

به دلیل آن که هیچ قانون رسمی برای تنظیم ارزهای دیجیتال در کشور ژاپن وجود ندارد. هم اکنون تنها راه برای ایجاد نوعی مشروعیت قانونی برای دارایی های دیجیتالی در این کشور مقررات موجود میباشد.

قوانین ارز دیجیتال در ژاپن

به همین دلیل تغییر قوانین خدمات پرداخت در کشور ژاپن شامل موارد گوناگونی از تغییر اصطلاحات بنیادی میشود.

همچنین صرافی های ارز دیجیتال در این کشور از ۱ می باید جدا از جریان نقدی خود باید پول مشتریان را مدیریت کنند. این یعنی استفاده از روش های معتبر مانند کیف پول های سرد و پیدا کردن یک نهاد ثالث به جهت نگهداری پول مشتریان خواهد بود.

اگر کاربران خواستند از کیف پول های گرام استفاده کنند. صرافی ها نیز باید همان مقدار و نوع از دارایی های دیجیتال از سمت کاربران را نگهداری کنند . بدین ترتیب اگر از صرافی سرقت شد بتوانند دارایی ها را باز پرداخت کنند.

تصویب چنین قانونی بی شک به دلیل هک شدنه صرافی Mt.Gox بوده که ۸۵۰ هزار بیت کوین از دست رفت.

بازنگری های مرتبط با قانون ابزار های مالی و تبادل شامل مفهوم حقوق قابل انتقال به گونه الکترونیکی (ERTR ) به جهت تعریف عرضه اولیه سکه و عرضه اولیه توکن های اوراق بهادار میتوانند با توجه به این قانون تنظیم شوند.
ERTR به توکن هایی مثل اوراق بهادار که با انتظار سود صادر میشوند اشاره دارد.
همچنین مشتقات ارز های دیجیتال همچون قراردادهای اختیار و قرارداد های آتی به رغم این که ۸۰٪ از معامله های فعلی ژاپن را به خود اختصاص دادند، تا به امروز ساز و کار قانونی نداشته اند.
از اول می به بعد قوانین جدید FIEA برای معاملات مشتقات دارایی های دیجیتال انجام خواهند شد.

در کل تمام افراد ساکن ژاپن از شرکت کردن در فعالیت هایی مانند استفاده کردن از شیوه های کلاهبردارانه آن هارا منع کرده است. (به دلیل خرید و فروش و یا مشارکت در معامله هر گونه دارایی دیجیتال با مشتقات آن ها و یا انتشار شایعات و..قانون FIEA)

بر طبق نتیجه ها در گزارش اخیر یک شرکت حقوقی در توکیو اقدامات نظارتی مثل FIEA و PSA می تواند به کشور ژاپن کمک کند.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *