چند مدل مهم پیش بینی قیمت بیت کوین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
چند مدل مهم پیش بینی قیمت بیت کوین

مدل انباشت به عرضه

مشهورترین و معروف ترین مدل قیمت بیت کوین، انباشت به عرضه است. مدل SPF روند طولانی مدت ارزش بیت کوین را بر اساس کمیاب بودن آن پیش بینی می کند. از آنجا که بیت کوین با محدودیت عرضه رو به رو است، اصلی ترین گزاره ارزش آن به شمار می رود. عرضه بیت کوین ثابت است و هر هاوینگ، نرخ تولید را کاهش می دهد. به همین ترتیب، در تئوری، بیت کوین حتی از طلا و نقره کمیاب تر است. این مدل پیش بینی می کند که ارزش بازار بیت کوین پس از هاوینگ سال ۲۰۲۰ که به تازگی از آن عبور کردیم، در بلند مدت به بیش از ۱ تریلیون دلار می رسد.

پیش بینی روند آتی بازار رمز ارز، همواره یکی از موضوعات جذاب این بازار به شمار می آید و تاکنون شاهد پیش بینی های متعددی از سمت تحلیل گران بودیم. چندین مدل و تئوری مشهور قیمت بیت کوین (BTC) وجود دارد که غالبا بسیار مورد بحث و انتقاد قرار می گیرند. مدل هایی که به طور معمول حرکت های صعودی بزرگ قیمت را در میان مدت و بلند مدت پیش بینی می کنند. از مهم ترین این مدل ها می توان به مدل انباشت به عرضه (SPF)، هایپرویو (Hyperwave) و امواج الیوت (Elliott Wave) اشاره کرد.

انتقاد پیرامون این مدل دو دلیل اصلی دارد. اول، برخی می گویند فرض مبنی بر کمیابی، نمی تواند تنها تکیه گاه برای پیش بینی قیمت باشد و نیاز است به بحث تقاضا نیز توجه ویژه ای شود. مورد دوم، برخی افراد اعتقاد دارند که استفاده از رگرسیون خطی ممکن است منجر به پیش بینی های نادرست شود. اما، بیان اینکه مدل SPF درست يا نادرست است، دشوار می باشد، زیرا داده های کافی برای رد کردن پیش بینی های انجام شده توسط این مدل وجود ندارد.

چند مدل مهم پیش بینی قیمت بیت کوین

موج اليوت

نظریه موج الیوت به طور گسترده توسط تحلیل گران تکنیکال برای تعیین چرخه بازار استفاده می شود. این فرضیه بر اساس روانشناسی جمعی استوار است و چرخه های نزولی و صعودی را نشان می دهد. به طور معمول، تئوری موج الیوت در بسیاری از سناریو های نزولی اعمال می شود و یک حرکت هشت بخشی را ارائه می دهد که در آن قیمت دارایی به صورت سطح به سطح کاهش می یابد. نظریه موج اليوت غالبا مورد انتقاد قرار می گیرد زیرا بسیار ذھنی تلقی می شود. به این ترتیب، اغلب به پیش بینی قیمت شدید برای هر دو سناریوی نزولی و صعودی منجر می شود.

آکادمی بایننس در رابطه با این مدل بیان کرد:

هزاران سرمایه گذار و معامله گر وجود دارند که موفق شده اند اصول الیوت را با روشی سودآور به کار گیرند.» نظریه موج الیوت یک الگوی فنی خاص یا ساختار بازار نیست. یک اصل می باشد که بسته به روند قیمت یک دارایی در زمان معینی، توسط معامله گران می تواند چگونگی مناسب بودن معاملات را اتخاذ کند. تشخیص درست و یا نادرست بودن نظریه موج الیوت نیز بسیار دشوار است، زیرا اهداف خاصی را تعیین نمی کند. این امر بر عهده معامله گران و تحلیل گران تکنیکال است که این اصل را ارزیابی کنند و تصمیم بگیرند که از آن بهره ببرند یا خیر.

چند مدل مهم پیش بینی قیمت بیت کوین

نظریه هایپرویو

نظریه HyperWave که توسط یک معامله گر مشهور به نام تون ویز (Tone Vays) در بازار رمز ارزها رواج یافته است، تشکیل حباب بالقوه در بازار را تعیین می کند. این چرخه از بازار، هفت بخش دارد که یک روند نزولی را معمولا نشان می دهد. ساختار HyperWave شبیه به اصل موج الیوت است، اما فقط مربوط به سناریو های نزولی می باشد. پیش بینی قیمت های مبتنی بر هایپرویو اغلب بحث برانگیز است زیرا فرض می شود یک دارایی، قله خود را ثبت کرده است. در نتیجه، اغلب منجر به پیش بینی های شدید افت قیمتی می شود.
منبع: Cointelegraph

خرید بیت کوین به سرعت نور با ایکس نوین!

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *