نابرابری ثروت را توزیع بیت کوین میتواند از بین ببرد؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نابرابری ثروت را توزیع بیت کوین میتواند از بین ببرد؟

در حدود ده سال قبل بیت کوین برای اولین بار به همگان معرفی شد.هدف از طراحی آن نیز برای برابری و عدالت بود.

این موضوع برای سیستم مالی آن زمان چندان شناخته نبود. ولی حالا اختلاف طبقاتی بین فقرا و ثروتمندان را عرضه ی کوین های بیت کوین در محیط بلاک چین خیلی زیاد کرده است.

توان حل مشکل نابرابری ثروت را بیتکوین ندارد.

در رابطه با توزیع کوین های، بیت کوین نابرابری فراوانی دارد. در اصل ارزهای دیجیتال برای حل مشکل نابرابری سیستم و بحران بانک ها شکل گرفت. اما امروزه میبینیم حتی ارزهای دیجیتال برتر نیز نتوانستن این کار را انجام دهند و چه بسا دچار نابرابری شدند.

در ابتدا ماینر ها برای استخراج بیت کوین تاثیر زیادی بر عرضه بیت کوین داشته اند. در آن دوران افراد کمی بودند که علم و دانش استخراج بیت کوین را داشتند.

اما به مرور زمان ارز دیجیتال علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب کرد. افرادی که پول لازم را برای خرید دستگاه های استخراج بودند وارد این عرصه شدند.

کم کم سرمایه گذاران موسساتی و افراد ثروتمند میدان را در دست گرفتند و شروع به استخراج بیت کوین کردند. در آخر باعث نابرابری در توزیع بیت کوین ها شدند. چون بلاک چین غیر متمرکز است و مثل نظام کمونیستی نیست این اوضاع تغییری نمیکند.

نابرابری جهانی روبروی توزیع بیت کوین

مقایسه توزیع ارزهای دیجیتال نگهداری شده با ارزش دلاری آدرس های بیت کوین در سال 2018 با هرم نابرابر دارایی جهان بر پایه داده های credit suisse، در صد آدرس های ارز دیجیتال بیشتر از 10000 دلار بزرگ تر از درصد افرادی است که دارایی زیر این مقدار میباشد بود. اما مشکلی در این مقایسه وجود دارد که هر فرد میتواند چندین حساب و آدرس بیت کوین داشته باشد اما این نشانه گر سطح نابرابری است.

همین حالا به سرعت نور اقدام به خرید بیت کوین کنید!

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *