مقاومت سرمایه گذاران بیت کوین در مقابل پنج شنبه ی سیاه

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
مقاومت سرمایه گذاران بیت کوین در مقابل پنج شنبه ی سیاه

بازار رمز ارز همچنان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار دارد. پنجشنبه سیاه یکی از تلخ ترین روزهای بازارهای مالی، به خصوص بازار رمز ارز به حساب می آید. اما تمایل شدید برای فروش دارایی در اکثر بازارهای مالی در پنج شنبه ی سیاه، در بازار رمز ارز بی اثر بود. اقدام خاصی از سمت سرمایه گذاران بازار رمز ارز برای تزریق و فروش دارایی های خود شکل نگرفت. در واقع اگر هجوم مردم برای فروش سهام که ناشی از وحشت بود هیچ گونه تأثیری روی مالکان بیت کوین نداشت، چه چیزی آنها را ترغیب به فروش رمز ارز خواهد کرد؟

بیت کوین (BTC) و دیگر رمز ارزها از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون دچار افت و خیزهای متعددی شدند. بیت کوین در ابتدای سال به طور ناگهانی رشد کرد. اتریوم (ETH) نیز رکورد هفت هفته صعودی را پشت سرگذاشت. آلت کوین ها نیز در این بین رشد بسیار خوبی داشتند. در همین حین بازار سهام نیز رکورد بی سابقه ای را از خود بر جای گذاشت. در واقع سال جاری برای اکثر بازارهای مالی، بسیار خوب شروع شد. اما این روند با شیوع ویروس کرونا متوقف شد او در ادامه با یک سقوط تاریخی در بازار مواجه شدیم.

بازار سهام از سقف تاریخی سود، سقوط کرد. این بازار در وخیم ترین و ناباورانه ترین حالت ممکن سه ماهه نخست سال را به پایان رساند. بیت کوین نیز برخلاف پیش بینی ها عمل کرد. انتظار میرفت بیت کوین یک روند رو به رشد جدید را از سر بگیرد. اما آنچه روی داد افت ۵۰ درصدی قیمت این رمز ارز در طول ۴۸ ساعت بود؟

با شروع پنج شنبه ی سیاه جامعه بیت کوین متحیر ماندند. آنها از این می ترسیدند که مبادا گفته های منتقدان و متخصصان درست از آب درآید و بیت کوین به کلی ارزش خود را از دست دهد. اما این اتفاق نیفتاد و بیت کوین به ثبات رسید. از آن پس در یک نمودار V شکل شاهد روند رو به بهبود بیت کوین بوده ایم. اما خاطره آن روز برای همیشه در اذهان تمام کسانی که شاهد این واقعه بوده اند، ماندگار خواهد شد.

تئوری های رفتاری

بدیهی است که در طی این روند نزولی، بخشی از بازار اقدام به فروش دارایی های خود کردند و باعث ریزش ارزش بیت کوین شدند. اما آمارهای شبکه های تحلیلی و خبری حاکی از آن است که بخش زیادی از نهنگ های بازار، در طی ریزش بازارهای مالی و پنج شنبه ی سیاه، هیچ اقدامی برای فروش بیت کوین های خود انجام ندادند. در واقع سوالی که تحلیل گران مطرح کردند این است که اگر روند نزولی به این شکل، نتوانست باعث تحریک نهنگ ها شود، چه شرایطی می تواند باعث عرضه ی دارایی این سرمایه گذاران بازار شود؟

تئوری روانشناسی هایپرویو (Hyperwave) و دیگر مفاهیمی که در حوزه رفتار ارقام و قیمت ها مطرح شده اند نشان میدهند که کشتی بیت کوین برای آنکه به معنای واقعی به گل بنشیند باید به زیر ۱۰۰۰ دلار برسد. این محدوده قیمتی تا کنون سنجيده نشده است، از این رو این بازه قیمتی برای سنجش اراده مالکان بیت کوین هدف مناسبی خواهد بود. در واقع طی بررسی های انجام شده رسیدن به چنین سطحی از قیمت، تنها عاملی است که در شرایط فعلی مالکان بیت کوین را به خروج از بازار دعوت می کند. اما ممکن است این اتفاق هرگز روی ندهد و کسانی که بیت کوین های خود را نگه داشته اند، سخاوتمندانه پاداش این مقاومت را دریافت کنند.

برای خرید و فروش بیت کوین از خدمات سایت ایکس نوین استفاده نمایید.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *