توقف ناگهانی فعالیت Grayscale در بازار بیت کوین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
توقف ناگهانی فعالیت Grayscale در بازار بیت کوین

طی چند ماه گذشته، شرکت مالی Grayscale به عنوان یکی از مشتریان اصلی بازار بیت کوین (BTC) خود را مطرح کرده بود. همواره بیش از آنچه که استخراج می شد، بیت کوین را خریداری می کرد، اما این روند در حال حاضر به طور ناگهانی متوقف شد. با توجه به نرخی که Grayscale معمولا بیت کوین را خریداری می کند، به نظر می رسد که شرکت مدیریت صندوق رمز ارزها در تلاش بود تا موجودی بیت کوین خود را به شدت افزایش دهد. اما این الگوی بیش از سه هفته قبل متوقف و از آن زمان تاکنون مجددا تکرار نشد.

صندوق اعتماد بیت کوین

صندوق اعتماد بیت کوین ( Grayscale( GBTC معمولا یک فرم ۸-K را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به صورت هفتگی تحویل می دهد و آخرین خریدهای بیت کوین خود را اعلام می کند. اما آخرین باری که چنین گزارشی ثبت شد ۲۵ ژوئن بود، هنگامی که این شرکت خرید تقریبا ۲۰ هزار بیت کوین را اعلام کرد. براساس گزارش سه ماهه دوم خود، GBTC به طور متوسط ۵۷/۸ میلیون دلار در هفته سرمایه گذاری کرده است.

سخنگوی موسسه ی Grayscale در آخرین صحبت خود با شبکه ی خبری و تحلیلی کوین تلگراف (Cointelegraph) اعلام کرد که توقف خرید بیت کوین موقتی است و به دلیل یک دوره آرام اداری می باشد و به زودی روند فعالیت Grayscale در بازار رمز ارز به طور مجدد آغاز خواهد شد. در هر صورت، Grayscale از آن زمان تاکنون هیچ مدرکی در مورد خریدهای جدید بیت کوین منتشر نکرده است.

توجه به این نکته ضروری است که GBTC یک صندوق تامین کننده نیست که به دنبال سود بعد از خرید دارایی باشد. در عوض، هر زمان که سرمایه گذاران سهام آن را خریداری کنند، در واقع بیت کوین خریدند. در سه ماهه دوم سال جاری، ۸۶ درصد از Grayscale از سرمایه گذاران نهادی تشکیل شد که بیشتر آنها از طرف صندوق های سرمایه گذاری حمایت می شوند. بنابراین، این وارونگی نشانگر علاقه نهادی به دارایی است. حتی این شرکت به قدرت خود افتخار می کرد و بیشتر از آنچه که استخراج شده بود، بیت کوین خریداری می کرد.

سخنگوی Grayscale در ادامه بیان کرد:

پس از هاوینگ بیت کوین در ماه می، سه ماهه دوم سال جاری، جریان ورودی بیت کوین به Grayscale که تازه استخراج شده بود، روند صعودی بسیار خوبی داشت. ورود بسیار زیاد این دارایی به Grayscale، نسبت به بیت کوین های تازه استخراج شده، کاهش قابل توجهی در فشار به طرف عرضه وجود می آورد. این موضوع ممکن است نشانه ای مثبت برای روند صعودی قیمت بیت کوین باشد. »

چرا سرمایه گذاران نهادی خرید بیت کوین را متوقف کردند؟

در مورد این روند حداقل چند توضیح احتمالی وجود دارد. دلیل اول، فصلی است، ماه جولای فعالیت های سرمایه گذاری کند می شود. بسیاری از مدیران صندوق ها به تعطیلات می روند. دلیل دیگر، این است که بیت کوین در چند ماه گذشته حرکت خاصی انجام نداده است. در حالی که بهبود سریع آن در پی پنج شنبه سیاه، توجه بسیاری از سرمایه گذاران که در بازارهای سنتی فعالیت می کردند را به خود جلب کرد. اما از اوایل ماه می، بیت کوین در حالت « مردد » گیر افتاده است.
منبع: Cointelegraph

همین حالا برای فروش بیت کوین خود از طریق سایت ایکس نوین اقدام نمایید.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *