برسی عوامل ریزش 14 درصدی بیت کوین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برسی عوامل ریزش 14 درصدی بیت کوین

بیت کوین بعد از ورود به کانال ۱۰ هزار دلار، این بار نیز نتوانست در جایگاه پنج رقمی تثبیت نماید، با ریزش روبرو شد. طبق گزارش شبکه ی تحلیلی و خبری کوین تلگراف، این رمز ارز تنها در ۱۵ دقیقه با ریزش ۱۶ درصدی روبرو شد. بیت کوین از قیمت سقف ۱۰۳۸۰ دلار تا ۸۹۰۰ دلار در صرافی بیتمکس ریزش کرد. اگرچه این رمز ارز توانست خود را مجدد تا سطح ۹۵۰۰ دلار بالا بکشد. اما ریزش این چنینی معمولا بازار را متشنج خواهد کرد.

تحلیل گران طبق بررسی ها، سه عامل کلیدی را برای ریزش بیت کوین بیان کردند. در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

برسی عوامل ریزش 14 درصدی بیت کوین

پیش از ریزش بیت کوین و اصلاح قیمت، نرخ جریان ورودی سرمایه ی جدید برای بیت کوین در خرید استقراضی برابر با ۰ / ۱۹ درصد بود. اما در زمان ریزش این نرخ به عدد نجومی ۷۵ درصد رسید. در واقع اکثر سرمایه گذاران و معامله کنندگان با انتظار افزایش قیمت بیت کوین اقدام به خرید استقراضی کردند. در بازه ی کوتاه مدت ۱۲۰ میلیون دلار طی قراردادهای استقراضی نقد شد. همزمانی این ریزش با افزایش شاخص درصدی استقراضی و همینطور شروع به کار بازار قراردادهای آتی CME باعث شد که شرایط مذکور به یکی از عامل های کلیدی ریزش تبدیل شود.

بررسی سایر عوامل کاهش قیمت بیت کوین

عامل دیگری که باعث چنین ریزشی شد و دور از انتظار نیز نبود، سطح مقاومتی ۱۰۵۰۰ دلاری بیت کوین است. این رمز ارز در طی ۸ ماه گذشته، ۳ بار با این سطح مقاومتی روبرو شده و هربار نیز نتوانست از این سطح عبور کند. بیت کوین در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ و ماه فوریه با این نقطه مقاومتی روبرو شد. بعد از شکست از این سطح تا کانال های پایین تر ریزش کرد. طبق نظر تحلیل گران اگر بیت کوین بتواند از این سطح عبور کند توانایی رشد تا نقاط ۱۱۵۰۰ دلار و در ادامه ۱۲۶۰۰ دلار را خواهد داشت.

عامل سومی که در این رابطه می توان بیان کرد، جا به جایی چشمگیر سرمایه نهنگ ها می باشد. تنها چند ساعت پیش از ریزش بیت کوین، حجم زیادی از این رمز ارز از صرافی بیتمکس خارج شد و به صرافی بایننس منتقل شد. بخشی از این حجم کلان منتقل شده در صرافی بایننس مورد فروش قرار گرفت که قطعا در ریزش قیمت بی تاثیر نبوده است.

و در پایان باید گفت شما میتوانید برای خرید بیت کوین از سایت ایکس نوین استفاده نمایید.

برسی عوامل ریزش 14 درصدی بیت کوین


منبع: Cointelegraph

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *