عضو هیات مدیره سندیکای صنعت برق کشور:ماینرهای غیرقانونی قابل ردیابی می باشند!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
عضو هیات مدیره سندیکای صنعت برق کشور:ماینرهای غیرقانونی قابل ردیابی می باشند!

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت برق کشور: تعرفه برق استخراج کنندگان رمز ارز ها در کشور بالاتر از تعرفه برق صادراتی است. تولیدکنندگانی که به صورت غیرقانونی رمزارزها را استخراج می کنند قابل رصد هستند. با تغییر بار مصرفی واحدهای کشاورزی و صنعتی می توان به این موضوع دسترسی یافت. وی در خصوص مصرف برق توضیح داد: در تابستان که پیک اصلی مصرف است این مشکل وجود دارد. اما به دلیل آنکه دریاچه های سدهای کشور منابع خوبی دارند، نیروگاه های آبی امسال هم به شبکه تولید برق کشور کمک کنند. از سوی دیگر وزارت نیرو برنامه هایی برای تنظیم بار دارد.

صالحی با اشاره به مصرف برق بالای دستگاه های بیت کوین اظهار کرد: مصرف برق دستگاه های بیت کوین براساس آئین نامه ای مشخص است و وزارت نیرو نیز در این چارچوب با افرادی که به صورت رسمی درحال استخراج رمزارزها هستند همکاری می کند. البته مواردی هم که غیرقانونی در حال انجام است باید به صورت جدی تری نظارت شود. وی گفت: برخی از افراد این دستگاه ها را در واحدهای کشاورزی یا صنعتی نصب می کنند که تا حدودی می تواند قابل کنترل باشد. چون مصرف برق این واحدها در ماههای مختلف سال قابل رصد است و می توان براساس تفاوت مصرف در ماهها به این موضوع مشکوک شد.

تعرفه برق استخراج کنندگان رمز ارزها در کشور بالاتر از تعرفه برق صادراتی است. اگر هم خیلی بالا تعیین شود انگیزه فعالیت تولیدکنندگان رمز ارز را برای فعالیت غیرقانونی افزایش می دهد. مصرف برق در کشور به صورت لجام گسیخته درحال افزایش است. این درحالی است که در بحث افزایش تولید برق در کشور سرمایه گذاری های لازم صورت نگرفته است. وی میزان مصرف تولیدکنندگان رمز ارز را در کشور هزار مگاوات معادل ۱ . ۵ درصد مصرف برق کشور اعلام کرد.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید