توضیحی درباره ریپل

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
توضیحی درباره ریپل

ریپل در سال 2012 ایجاد شد. هدف از ایجاد این واحد ارزی , برآورده کردن نیازهای تجارت های بین المللی برای داشتن یک راه انتقال پول کارآمد و سریع بین کشور ها بود . هدف ریپل این است که یک بلاکچین ایجاد کند که بتواند از آن برای تایید تراکنش های مالی استفاده کرد.

این استراتژی پتانسیل این را دارد که سیستم مالی جهان را به صورت کلی تغییر دهد. ارز رمز گذاری شده ریپل که با اختصار xrp شناخته می شود, یکی از اجزای مهم رسیدن به این هدف می باشد.

تاریخچه ریپل

در سال 2004 رایان فوگر که به کار طراحی وب در ونکور مشغول بود و دارنده یک صرافی آنلاین بود. ایده ای به ذهنش رسید که سیستم غیر متمرکزی را طراحی کند، تا تمامی افراد از سراسر دنیا بتوانند در آن پول خود را تولید کنند. سپس ایده خود را در سال 2005 پیاده سازی کرد. وبسایتی را طراحی کرد به نام ripplepay.com که این وبسایت در اصل یک انجمن آنلاین بود که سرویس مالی را ارائه می داد.

از طریق آن اعضای انجمن می توانستند پرداخت های امنی را داشته باشند. در سال 2010 رایان فوگر تمامی پروژه و ایده خود را به جید مک کالب و کریس لارسن واگذار کرد . این دو در سال 2012 اقدام به شرکتی با نام opencoin کردند. اما در سال 2013 نام برند خود را به ripple lab inc تغییر دادند و اختصار xrp را برگزیدند. در همان سال بود که نفطه عطفی برای این شرکت بوجود آمد و توانست سرمایه قابل توجه 2.5 میلیارد دلاری جذب کند. بعدها موفق شد با شرکت های معتبری چون zipzap قرارداد بنویسد.

مزایای استفاده از ریپل

سود های احتمالی شبکه ripple بسیار فراتر از دریافت هزینه ای ناچیز برای حفظ بلاکچین خواهد بود. در واقع بخش کسب درآمد از طریق عضویت در بلاکچین تنها بخش کوچکی از معادله کلی است. سود اصلی افرادی که از این سیستم استفاده می کنند , سرعت انتقال وجه و کارمزد های بسیار پایین این شبکه است.

واضح است که وقتی پولی که در حالت عادی ممکن است تا 5 روز طول بکشد تا از کشوری به کشور دیگر انتقال یابد اما با استفاده از شبکه ریپل این کار تنها در چند ثانیه طول خواهد کشید نشان دهنده ارزش این مجموعه و کارایی بالای این ارز است و ریپل حتی در بدترین شرایط به مراتب از موسسات مالی و بانک ها بهتر عمل می کند.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *