سایه ساتوشی ناکاموتو بر بازار رمز ارز

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
سایه ساتوشی ناکاموتو بر بازار رمز ارز

در چهارشنبه ی گذشته، تعدادی بیت کوین (BTC) که یک ماه بعد از راه اندازی شبکه ی بیت کوین استخراج شده بود، بعد از ۱۱ سال مورد انتقال قرار گرفت. تراکنشی که بازار رمز ارز را در شوک فرو برد. تمام شبکه های اجتماعی و شبکه های خبری در رابطه با این تراکنش به بحث و تبادل نظر پرداختند. اهمیت این تراکنش به این علت بود که در ابتدا بسیاری بر این باور بودند که این انتقال توسط ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، خالق اسرارآمیز بیت کوین انجام شد. خبری که باعث ایجاد وحشت در بازار رمز ارز شد.

بعد از انتشار خبر این تراکنش، بازار رمز ارز با ریزش چند درصدی همراه شد. شاخص ترس بازار برای برهه ای به شدت افزایش یافت. کاربران بازار رمز ارز به سرعت دارایی های خود را به صرافی ها انتقال دادند و سعی در فروش بیت کوین های خود داشتند. پیشتر نیز در آگوست ۲۰۱۷، تراکنشی که مربوط به آدرسی از سال ۲۰۰۹ بود انجام شد و بازار روند مشابه ای را تجربه کرده بود. اما علت چیست که بازگشت ساتوشی تا این حد بر روی بازار تاثیر می گذارد و هویت این شخص می تواند آنقدر تعیین کننده باشد.

مهمترین دلیل دارایی منصوب به ساتوشی است. تحلیل گران بر این باورند که ۱٫۱ میلیون بیت کوین در آدرس هایی که از بلاک های اولیه و منصوب به شخص ساتوشی است، نگه داری می شود. تصور کنید که شخص ساتوشی تصمیم به فاش کردن هویت خود بگیرد. یا به هر دلیلی به صورت ناشناس اقدام به تزریق دارایی و نقد کردن بیت کوین های خود کند. بازار توانایی تحمل این حجم از عرضه ی بیت کوین را در کوتاه مدت نخواهد داشت و قیمت بیت کوین از هم خواهد پاشید.

بررسی سایر موارد

مورد دیگری که بسیاری از تحلیل گران به آن اشاره کردند قدرت و نفوذ این فرد افسانه ای است. فرنک سچویل (Frank Schuil)، تحلیل گر شبکه ی Coindesk بیان کرد که فرض کنید ساتوشی خود را به جامعه ی رمز ارز معرفی کند. قطعا این شخص برای جامعه ی رمز ارز حکم مهمترین فرد را خواهد داشت و هرچه بگوید اکثریت بازار آن را انجام خواهد داد. اگر وی از یک رمز ارز خاص حمایت کند در کسری از ثانیه بیت کوین از هم خواهد پاشید و رمز ارز معرفی شده به اوج می رسد. پیشتر نیز مقاله ای ادعا می کرد ساتوشی در توسعه رمز ارز مونرو نیز نقش داشته است.

مورد بعدی که بسیاری از فعالان این حوزه در رابطه با آن اتفاق نظر دارند، دانش این فرد است. وی خالق و توسعه دهنده ی هسته ی اصلی بیت کوین است. شاید او از نکاتی آگاهی داشته باشد که بتواند به ضرر بیت کوین و شبکه ی آن تمام شود. با مشخص شدن هویت وی، همواره این خطر بالقوه، بازار رمز ارز و شبکه ی بیت کوین را تهدید خواهد کرد.
منبع: Coindesk

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *