سازمان بهداشت جهانی و بلاک چین آن

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

سازمان جهانی بهداشت در 28 مارس (9فروردین) با همکاری شرکت های بزرگ در بلاک چین توانست پلتفرمی متنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده خود را برای به اشتراک گذاشتن داده های مربوط به ویروس کرونا راه اندازی کند.

سازمان بهداشت جهانی و بلاک چین آن

به گزارش از کوین تلگراف این پلتفرم میپاسا نام دارد و روی بلاک چین هایپرلجر فابریک بنا شده است. هدف این کار در تشخیص سریع مبتلا شدگان به کویید-19 و ناقلان این ویروس خطرناک است.
میپاسا با همکاری شرکت فناوری آی بی ام و شرکت رایانه ای اوراکل و پلتفرم بلاک چین سازمانی هاسرا و همچنین ماکروسافت غول حوزه ی نرم افزار راه اندازی شد.
هدف از این پلتفرم آسان کردن اشتراک گذاری ایمن اطلاعات خصوصی میان افراد، موسسات بهداشتی درمانی و مقامات دولتی است.

این پروژه علاوه بر این که قادر میباشد اطلاعات و مکان افراد را در محلی ایمن نگه داری و ذخیره کند میتواند اطلاعات مهمی را با حفظ کردن حریم خصوصی بیماران در اختیار نهاد های درمانی قرار دهد. میپاسا خود را یک بزرگراه اطلاعاتی قابل اتکا معرفی میکند. این پلتفرم به زودی زود میزبان تعداد زیادی از ابزارهای تحلیلی با امکان دسترسی همگانی خواهد بود.

تعدادی از نهاد های ملی سلامت در این پروژه بزرگ همکاری میکنند که به عنوان نمونه میتوان به مراکز کنترل و پیشگیری ایالات متحده، چین و اروپا اشاره کرد.
همه گیری کرونا سبب شد تا بسیاری از کاربردهای حوزه بلاک چین در کانون توجه قرار گیرد.

در 25 مارس گزارشی منتشر شد با این مضمون که وزارت توسعه اجتماعی امارات متحده ی عربی موسوم به MOCD در حال پیدا کردن راه کارهایی مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده برای احراز هویت و توزیع اسناد رسمی میباشد.
باید گفت چنین راهکاری این امکان را فراهم میآورد تا افراد از محل سکونت خود با MOCD ارتباط برقرار کنند.

همچنین تعدادی از افراد پیشنهاد کردند تا ایالات متحده بسته مشوق مالی خود برای عبور از ویروس کرونا را به کمک فناوری بلاک چین توزیع کند. حتی تعدادی میگویند که آمریکا میتواند برای رسیدن به اهداف خود دست به راه اندازی یک دلار دیجیتال مبتنی بر DLT بزند.

چین هم از بلاک چین برای مقابله کردن از کویید 19 استفاده میکند. این کشور از فناوری DLT برای ردیابی شیوع ویروس و ثبت سوابق پزشکی و گرفتن کمک های پزشکی و خیریه بهره میبرند.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *