مفهوم بازار گاوی و خرسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

در صورتی که اطلاعات کافی نداشته باشید، بازار ارزهای دیجیتال میتواند گیج کننده باشد. در این حوزه، دانش، اصطلاحات و تکنیک های بسیاری نهفته، که یادگیری آن ها به شما در پیشبرد اهدافتان در این بازار کمک خواهد کرد.

قطعا تا به حال اسم نهنگ، خرس و گاو را در بازار ارزهای دیجیتال شنیدید. اگر نمی دانید که این واژه ها به چه اشخاصی اشاره دارند و چه نقشی در این بازار ایفا می کنند، ادامه مطلب برای شما کاملا ضروریست.

در ادامه به طور مختصر به تعریف این واژه ها می پردازیم.

مفهوم بازار گاوی و خرسی

بازار گاوی(Bull Market) و یا بازار خرسی(Bear Market) به این معنا میباشد که سرمایه گذاران نسبت به وضعیت فعلی بازار خوشبین و یا بدبین میباشند.


از دید گاوی , بازار سرمایه یا ارز دیجیتال روندی صعودی داشته و نسبت به آن نگاهی مثبت دارند . به همین سبب میزان خرید آن ها بالا میرود. این امر موجب بالاتر رفتن روند صعودی بازار رمز ارز می شود و کمک شایانی به آن میکند.

اما در مقابل , دیدگاه خرسی , بازار رمز ارز و یا یک نوع ارز خاص قرار است با سقوط روبرو شود. به همین خاطر تمامی رمز ارز های خود را به فروش میگذارند. و یا حتی اگر خریدی انجام بدهند خرید آن ها کوتاه مدت میباشد.

عوامل تاثیر گذار بر بازار گاوی و خرسی

اگر بخواهیم به صورت دقیق به این موضوع بپردازیم هر فردی که وارد عرصه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال شود به طور میانگین و مستمر در حال جابجایی بین دو حالت گاوی و خرسی میباشد. این امر به مسایل گوناگونی بستگی دارد.

برای مثال چند مورد در ذیل مطرح می شود:

  • نگرانی اقتصادی در سطح جهانی
  • وضعیت آمار اقتصادی ملی
  • عملکرد مالی شرکت ارائه دهنده هر ارز

و همچنین نگاه این دو یعنی حالت خرسی و گاوی تعیین کننده وضعیت پیشروی بازار میباشد.

مفهوم نهنگ در بازار ارز دیجیتال

مفهوم بازار گاوی و خرسی

نهنگ ها در بازار ارزهای دیجیتال به کسانی گفته می شود که سهم بسیار زیادی از یک رمز ارز را در دست دارند. همانطور که نهنگ ها با حرکت خود باعث ایجاد موج های زیادی می شوند، این افراد نیز در بازار توانایی ایجاد نوسان و تلاطم را دارند.

اکثر نهنگ های بازار ناشناس هستند و هویت خود را آشکار نمی کنند. برخی از نهنگ های معروف تنها از آدرس عمومی قابل شناسایی هستند و اطلاعات بیشتری از شخص پشت پرده در اختیار نیست.

برخی از معروف ترین نهنگ های بازار شامل ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) مخترع اسرار آمیز بیت کوین که تخمین زده شده در حدود 1 میلیون بیت کوین در اختیار دارد، دوقلوهای وینک (Winklevoss twins)، تایلر (Tyler) و کامرون (Cameron) که گفته می شود هر کدام 1 درصد بیت کوین موجود را در اختیار دارند.

چرا وجود نهنگ ها دردسر ساز است؟

ذات رمز ارز و بیت کوین، غیر متمرکز است. در واقع بیت کوین و به دنبال آن بقیه رمز ارزها با این هدف پا به بازار گذاشتند تا به صورت غیر متمرکز، با کنترل و محدودیت مبارزه کنند. با این تفاسیر وقتی حجم بسیار زیادی از یک رمز ارز در اختیار شخص خاصی باشد، در واقع آن شخص می تواند بازار را کنترل و در آن اعمال قدرت کند.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *