نگاهی بر ریپل

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نگاهی بر ریپل

‌‌‍ ریپل چیست ؟

اگر در پاسخ بگوییم ریپل یک ارز دیجیتال مثل بیت کوین است این پاسخ کمی گمراه کننده است؛ پس بهتر است ریپل را به صورت جزیی بررسی کنیم. ریپل هم مثل سایر ارزهای دیجیتال با الهام از بیت کوین درست شد. اما تفاوت آن نسبت به بیت کوین چیست ؟ تفاوت‌های زیادی وجود دارد که در ادامه این تفاوت‌ها و اهداف ریپل را مرور می‌کنیم.

مانند بیت کوین ،‌ درک مفهوم و نحوه چگونگی کار ریپل هم ممکن است کمی دشوار به نظر برسد.

شبکه پرداخت ریپل (RippleNet) و ارز دیجیتال ریپل (Ripple XRP) در سال ۲۰۱۲ معرفی شدند. ریپل نت به بانک ها و موسسات بزرگ متصل می ‌شود و انتقال پول یا سایر دارایی ها را می توان در بستر شبکه انجام داد. تمام تراکنش ها در دفترغیرمترکز ریپل (XRP Ledger) ثبت می شوند.

ارز ریپل یا به اختصار XRP، ارز مورد استفاده برای انجام تراکنش ها در شبکه ریپل است. ریپل به منظور تسهیل پرداخت های آنلاین به وجود آمد. هر تراکنش در ریپل حداکثر پس از فقط چهار ثانیه انجام می شود. برای مقایسه، بهتر می توان سرعت تراکنش ها را با شبکه اتریوم و بیت کوین مقایسه کرد. در اتریوم انجام یک تراکنش حداقل دو دقیقه طول می‌کشد. این زمان در بیت کوین ممکن است نسبت به ترافیک شبکه تا بیش از پنج ساعت هم برسد. در سیستم های سنتی شاید پرداخت ها فوری به نظر برسد، اما در واقع انتقال پول اصلی بین بانک ها، سه الی هفت روز زمان نیاز دار‌د.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *