تحلیل قابلیت ها و امکانات رمز ارز تتر Tether- USDT

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
امکانات رمز ارز تتر Tether- USDT

شناخت رمز ارز تتر

رمز ارز تتر (USDT) یک رمز ارز با ارزش دلار آمریکا می باشد. طرح اولیه ی Tetherاین بود که یک رمز ارز پایدار با ویژگی های کاربردی دلارهای دیجیتال را ایجاد نمایند. به کوین هایی که با هدف جایگزینی دلار پایدار مورد استفاده قرار می گیرند، “سکه پایدار” می گویند. می توان از تتر به عنوان پرطرفدار ترین سکه ی پایدار نام برد ، این محبوبیت تا حدی است که حتی در اکثر مبادلات معمول به عنوان جایگزین دلار مورد استفاده قرار می گیرد!

در وب سایت Tetherاینگونه این رمز ارز را معرفی می کند که رمز ارز خرید تتر پول نقد را به ارز دیجیتال، برای ثبات یا مهار ارزش کوین به قیمت ارزهای ملی همچون دلار آمریکا، یورو و ین تبدیل می نماید. تتر نیز مانند دیگر رمز ارزها، از blockchain استفاده می نماید. البته این رمز ارز بر خلاف رمز ارزها دیگر به صورت صد در صد توسط دلار (دلار آمریکا) پشتیبانی می شود. نخستین کاربرد تتر به این صورت است که فضای رمزنگاری غیر قابل انعطافی ایجاد می کند و نقدینگی را برای مبادله هایی که امکان مقابله با دلار و بانک ها را ندارند ، مهیا می کند.

تعریف رمز ارز تتر (USDT)

تعریف رمز ارز تتر (USDT)

تتر یک رمز ارز است که بر بستر blockchain  ایجاد شده است. پیدایش تتر بر می گردد به سال2014 که تعدادی از توسعه دهندگان با اهداف رویایی حل مسئله نوسان قیمت تتر را راه اندازی نمودند Tether . نخستین “سکه پایدار” است که هر توکن آن با یک دلار آمریکا پشتیبانی می شود و رمزنگاری های که در آن وجود دارند توسط مقادیر معادل ارزهای سنتی فیات مثل دلار، یورو یا ین ژاپن پشتیبانی می شوند که در یک حساب بانکی تعیین شده نگهداری می گردند. توکن های تتر و توکن های بومی شبکه تتر در مبادلات با نماد USDT مورد استفاده قرار می گیرند.

توکن های رمز ارز تتر (USDT)

توکن های رمز ارز تتر

رمز ارز تتر جزء رمزارزهای نسل جدید محسوب می شود که با عنوان سکه پایدار (stablecoins) شناخته می شوند که هدف ساخت آنها این است که ارزش رمز ارز، در مقایسه با نوسانات وسیع در قیمت دیگر رمزارزهای پرطرفدار همچون بیت کوین و اتریوم حفظ شود. این رمز ارز به جای کاربرد به عنوان واسطه سرمایه گذاری های احتمالی به عنوان واسطه صرافی و نوع ذخیره سازی ارزش مورد استفاده قرار می گیرد و دارای کاربرد است.

رمز ارز تتر به صورت خاص به دسته سکه های پایدار فیات تعلق دارد ، به این معنی که یک ارز فیات مثل دلار آمریکا، یورو یا ین با یک سکه رمزنگاری در گردش هم ارزش است. گروه های دیگر سکه پایدار به این شرح هستند: سکه های پایدار وثیقه- رمزنگاری شده، که ذخایر رمز ارز را به عنوان وثیقه بکار می گیرند و یا سکه های پایدار غیر وثیقه ای؛ که فاقد هر گونه وثیقه ای می باشند، ولی بر طبق شرایط اقتصادی به نحوی عملکردشان مشابه یک ذخیره بانک جهت حفظ عرضه توکن های لازم می باشد.

رمز ارز تتر به شکل ویژه طوری طراحی شده است که بین ارزهای فیات و رمز ارزها ارتباط برقرار کند و به آنها ثبات و شفافیت داده و در نهایت برای کاربران حداقل کارمزد تراکنش را فراهم نماید. ارزش این رمز ارز با دلار آمریکا برابر بوده و در حالت ثابت نگه داشته شده و با نسبت 1 به 1 برای یک دلار حفظ می گردد. با تمام این تفاسیر  Tether Ltd  هیچ نوع حق تمدید یا تبدیل رمز ارز تتر به پول واقعی را تضمین نمی کند – به این معنی که امکان تبدیل رمز ارز تتر به دلار آمریکا وجود ندارد و تنها از نظر ارزشی با هم برابر هستند.

 Tether Ltd

در ماه ژوئیه 2014 رمز ارز تتر به عنوان سکه واقعی (RealCoin) ایجاد شد و در ماه نوامبر شرکت Tether با مسئولیت محدود، که مسئولیت حفظ ذخایر ارز فیات را برعهده دارد، آن را به ثبت رساند. رمز ارز تتر در فوریه 2015 فعالیت تجاری خود را آغاز نمود. پس از گذشت تقریبا دو سال از آغاز فعالیت آن در نوامبر 2017 این رمز ارز هک شد و مقدار 31 میلیون دلار از سکه های رمز ارز تتر توسط هکر ها هک شد و ناپدید شد، این اتفاق دقیقا” بعد از انجام یک هاردفورک بوقوع پیوست.

هدف از ایجادUSDT و سایر رمز ارزهای تتر این بود که انتقال ارزهای ملی راحت تر انجام شود تا به این ترتیب موفق شوند جایگزین پایدار بیت کوین را برای کاربران مهیا نمایند و علاوه بر آن بتوانند به عنوان جایگزین صرافی ارز و ممیزی کیف پول هایی که هم اکنون اعتماد و اطمینان کاربران نسبت به آنها به صفر رسیده است ، مورد استفاده قرار گیرند. افزون بر موارد فوق    USDT جهت اثبات روش های پرداختنی بواسطه ی معرفی یک پروسه اثبات رزرو، جایگزین ارائه می نماید. امکان استفاده از توکن های رمز ارز تتر در صرافی های رمز ارز  شناخته شده ای  همچون : Binanace، CoinSpot، BitFinex و Kraken، وجود دارد.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *