مفهوم سختی شبکه ارز دیجیتال چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
مفهوم سختی شبکه ارز دیجیتال چیست؟

برای استخراج بیت کوین و هر ارز دیجیتال دیگری لازم است موارد مختلفی را آموزش ببیند.

یکی از مهم ترین این موارد که در ماینینگ مهم است سختی شبکه است. باید گفت این سختی موجب تغییر در فرایند استخراج نمیشود اما به یک سخت افزار و استخر ماینینگ و نرم افزار نیاز است.

با زیاد شدن سختی شبکه ماینینگ پیچیده میشود و کار را سخت میکند. پس بعد از برسی ارز دیجیتالی که میخواهید استخراج کنید باید سختی شبکه را نیز مورد برسی قرار داد. سپس مقدار سود دهی را برسی کرد.

عوامل مواثر در سختی شبکه

بیایید کمی دقیق تر به موضوع بپردازیم.چند عاملی که در سختی شبکه تاثیر گذار است. اولی آن مشکل جهانی سختی بلاک وجود دارد چون هر بلاک باید یک هش معیین داشته باشد. مورد بعد تعدا افرادی است که در این زمینه فعال هستند و استخراج را انجام میدهند. مورد سوم استخر ماینینگ است چون تولید بلاک به قدرت پردازشی که سیستم متصل به آن ها میدهد بستگی دارد.

سختی شبکه بیت کوین به صورت اتوماتیک با هر ۲٫۰۱۶ بلاک در شبکه تعیین میشود. البته بستگی به افرادی که متینینگ میکنند و قدرت هش و زمان لازم برای یافتن این ۲،۰۱۶بلاک دارد.این سختی ممکن است زیاد و کم شود.

اگر سختی زیاد شود ماینر ها به سخت افزار قدرتمند تری نیاز دارند تا این تغییر را بتواند جبران کند. برای همین عرضه سخت افزار ایسک از طرف تولید کنندگان صورت گرفت و قدرت بیشتری داشت. بعد از آن دیگر از cpu و Gpu استفاده نشد.

گفتنی است برای سختی استخراج بیت کوین حداکثر وجود ندارد و تا زمانی که تمامی بین کوین ها استخراج نشود ممکن است افزایش داشته باشد.

شاید این اتفاق در ۲۱۴۰بیافتد .افزایش ۱۵درصدی در سختی ماینینگ در بیت کوین چیز عجیبی نیست. ولی این موضوع برای افرادی که نمیتوانند سخت افزار خود را بروز رسانی کنند کمی نگران کننده است.

برای کسانی که میخواهند در این زمینه فعالیت کنند سختی شبکه موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنند.بهترین کار این است نمودار ها را برسی کنند و توجه داشته باشند استخراج یک ارز دیجیتال در چه زمانی سود دهی کمی دارد.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *