درباره ریپل بیشتر بدانید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

توضیح اجمالی بر ریپل

زمانی که اسم ریپل به گوش میرسد سریعا به یاد ارز دیجیتال آن یعنی XRP میافتیم اما باید بگوییم که ریپل با XRP تفاوت هایی دارد. همچنین ریپل با ارزهای دیگر دیجیتال متفاوت است مثل اتریوم و بیت کوین.
وقتی ارز دیجیتال اتریوم< ETH >خریداری میکنید یعنی روی شبکه اتریوم سرمایه گذاری کرده اید و اگر بیت کوین بخرید روی شبکه بیت کوین، اما وقتی ارز دیجیتال XRP میخرید روی شبگه ریپل سرمایه گذاری انجام نمیشود.
اما زمانی که بین جامعه ارزهای دیجیتال حرف از ریپل میشود منظور ارز دیجیتال XRP است.لازم به ذکر است که این دو با هم متفاوت اند که در ادامه بیشتر توضیح میدهیم.

درباره ریپل بیشتر بدانید

ریپل نام یک شرکت است وXRP تنها یکی از محصولات آن

Ripple نام یک شرکت بزرگ در سانفرانسیسکوست و برای نهادها و بانک ها محصولات غیر متمرکز تولید میکند.
از اهداف ریپل این است که انتقال پول بین بانکی و بین المللی را سریع تر و ارزان تر و غیر متمرکزتر انجام دهد و در حال حاظر شرکت های بزرگ و بانک ها انتقالات خود را به کمک ریپل انجام میدهند. ریپل چندین محصول مختلف برای بانک ها و مواسسات طراحی کرده است که تنها یکی از آن XRPست پس زمانی که شما XRP میخرید تنها روی یکی از شبکه های ریپل سرمایه گذاری کرده اید نه خود ریپل.

ریپل و هدف آن

همانطور که میدانید بیت کوین یکی از اهدافش در این است که تراکنش ها را همتا به همتا انجام دهد و واسطه ها و بانک هارا حذف کند.اما ریپل این باور را ندارد و میگوید بانک ها مفیدند و تنها نیاز به اصلاحاتی دارند آن هم در نحوه کار آن هاست و باعث بروز مشکلات پرداختی و انتقال پول میشود.
ریپل تلاش دارد با عرضه محصولات غیر متمرکز مشکلات انتقال پول بین المللی را در کل دنیا حل کند.
در هر سال بیش از 155 تریلیون دلار پول برون مرزی در کل دنیا در حال جابجاییست.مشکلات انتقال پول بانکها و مواسسات سالهاست که حل نشده باقی مانده مثلا انتقال بین المللی پول های کلان بین 3 تا 7 روز زمان میبرد و کارمزد بالایی دارند. حالا ریپل میخواهد این مشکلات را حل کند و بخش بزرگی از انتقالات را انجام دهد.
در این راه ریپل رقیبان سرسختی نیز دارد نظیر سوئیفت. البته ریپل نسبت به آن از سرعت بالای تراکنش برخوردار است و توزیع شده است.در میان رقیبانش میتوان به استلار نیز اشاره کرد.

موسس ریپل و تاریخچه آن

ریپل در سال 2012 به عنوان ارز دیجیتال شروع به کار کرد اما گام اول خود را در سال 2004 برداشته بود. رایان فوجر چهار سال قبل از به وجود آمدن بیت کوین شرکتی را تاسیس کرد که ریپل پی نام داشت. Ripplepay یک سرویس مالی بود که این امکان را فراهم میکرد تا افراد با دوستان و آشنایان خود ارتباط مالی و اعتباری خود را گسترش دهند.ایده ریپل در اصل قبل از بیت کوین شکل گرفت و میتوان گفت اولین ارز دیجیتال ریپل بود. اما نتوانست چندان موفق شود و تا سال 2011 ریپل با شرکت های کمی قرارداد بسته بود و کاربران آن کم تر از ده هزار نفر بود.
تا این که در اواسط سال 2011 یکی از حامیان ابتدایی بیت کوین آقای جد مک کالب به ریپل پیوست.هدف اصلی آن برای بانک ها و مواسسات بین المللی بود تا نقل و انتقالاتشان با سهولت کامل انجام شود.در حقیقت هدف آن حذف بانک ها نبود بلکه دنبال راه حلی برای مشکلات تراکنش ها بود. در سال 2012 میلادی جد مک کالب آقای کریس لارنس را استخدام کرد و تا امروز مدیریت شرکت ریپل را بر عهده گرفت.

تفاوت بیت کوین و ریپل

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو در هدف هایی است که برای خود تعیین کرده اند. بیت کوین با این هدف طراحی شد تا بوسیله آن پرداختی آسان تر برای کالا ها صورت بگیرد.
از طرفی دیگر ریپل برای این که معاملات بین بانکی سریع تر و و اسان تر انجام شود شکل گرفت.
علاوه بر این در ریپل بیشتر از این که توکن عرضه شود به تنظیم توکن های موجود پرداخته میشود.
بیت کوین براساس ماینینگ بلاک چین است به همین دلیل تعداد سکه بیشماری در این ارز وجود دارد ولی ریپل غیر قابل استخراج است.

برچسب‌ها:, , ,
جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *