تقاضای بالا آلت کوین ها علی رغم عملکرد ضعیف

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تقاضای بالا آلت کوین ها علی رغم عملکرد ضعیف
تقاضای بالا آلت کوین ها علی رغم عملکرد ضعیف

طبق اطلاعات منتشر توسط بخش خبری و تحلیلی صرافی کوین بیس (Coinbase)، على رغم عملکرد ضعیف آلت کوین ها، تقاضا برای آن ها همچنان بالا می باشد. روند صعودی اخیر بیت کوین (BTC) نتوانست از میزان تقاضا و علاقه مندی کاربران به دیگر رمز ارزهای بازار، بکاهد. آلت کوین ها در چند ماه اخیر عملکرد به شدت ضعیفی داشتند و همین موضوع باعث افزایش شاخص تسلط بر بازار بیت کوین شد. اگرچه روند افزایش قیمت بیت کوین باعث ورود بخش زیادی از نقدینگی به صرافی ها شد. اما آمار نشان می دهد که بخشی از نقدینگی وارد شده صرف خرید آلت کوین ها شده است.

دلایل تقاضای بالا برای آلت کوین ها

یکی از دلایل اصلی تقاضای بالای آلت کوین ها، رشد نجومی و ناگهانی می باشد که بعضی از آلت کوین ها در طی این چند سال تجربه کرده اند. در واقع کاربران به امید تکرار شدن این روند برای برخی از آلت کوین ها، اقدام به خرید و نگه داری بلند مدت می کنند. صرافی کوین بیس با انتشار آماری بیان کرد که اکثر تريدها، سرمایه خود را در چند رمز ارز تقسیم می کنند. آن ها علاوه بر خرید بیت کوین، بخشی از سرمایه خود را به آلت کوین ها اختصاص می دهند.

در حال حاضر بیت کوین با روند صعودی که در پیش گرفت، به عنوان پیشتاز بازار رمز ارز عمل کرد. اکثریت آلت کوین ها در چند ماه اخیر روند مساعدی نداشتند و همین موضوع باعث افزایش شاخص تسلط بیت کوین بر بازار شد. در زمان نگارش این خبر شاخص برابر با ۹۷ درصد می باشد. تحلیل گران معتقدند برای شروع مجدد فصل آلت کوین ها، بیت کوین باید وارد روند نزولی شود تا نقدینگی از بیت کوین خارج شود. بدین ترتیب نقدینگی به سمت آلت کوین ها سرازیر می شود.

کوین بیس با انتشار آماری بیان کرد که تنها ۲۶ درصد کاربران هستند که فقط به خرید و فروش بیت کوین می پردازند. ۷۹ درصد علاوه بر بیت کوین، خرید و فروش دیگر رمز ارزها را نیز در دستور کار خود قرار می دهند. البته باید اشاره کرد درصد زیادی از متقاضیان آلت کوین ها را، تریدرهای کوتاه مدت و نوسان گیرهای بازار تشکیل می دهند. یعنی در واقع اگر نوسان گیرها را از آمار حذف کنیم، سرمایه گذارانی که با هدف بلند مدت اقدام به خرید و نگهداری آلت کوین ها می کنند، درصد کمی از متقاضیان را تشکیل می دهند.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *