به ثبت رسیدن اولین بلاک شبکه آزمایشی اتریوم ۲.۰

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
به ثبت رسیدن اولین بلاک شبکه آزمایشی اتریوم ۲.۰

با تایید شدن موفق اولین بلاک در یکی از شبکه های آزمایشی اتریوم ۲.۰ گامی دیگر به عرضه نهایی نسخه دوم این ارز دیجیتال نزدیک تر شدیم.

با توجه به گزارش دیکریپت یکی از تیم هایی که بر روی زیرساخت‌های فنی نسخه دوم اتریوم کار می‌کند,پرایزماتیک لبز (Prysmatic Labs) شبکه آزمایشی توپاز را منتشر کرد.
و در حقیقت جایگزین شبکه قبلی به نام سَفایر (Sapphire) نشد.

به توسعه‌دهندگان این شبکه آزمایشی امکان می‌دهد تا پایداری و کارکرد این بلاک چین را قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی آزمایش کنند.

الگوریتم اثبات انجام کارِ فعلی را با الگوریتم اثبات سهام , اتریوم ۲.۰جایگزین میکند. افراد می‌توانند بعد از تغییر این الگوریتم ارزهای خود را در فرایندی به نام «سهام‌گذاری» (Staking) در اختیار شبکه قرار دهند.
از این ارزها شبکه نیز برای تایید تراکنش استفاده کرده و در آخر به کاربر پاداش میدهد.
دیگر خبری از صرف قدرت پردازشی برای تایید تراکنش‌ها و دریافت پاداش در اثبات سهام نیست.

ممکن است بلاک چین این ارز دیجیتال،با انتشار نسخه جدید اتریوم سریع‌تر و مقیاس‌پذیری آن بالاتر رود. با توجه به گزارش ها تابستان امسال اتریوم ۲.۰ به صورت کامل وارد فاز عملیاتی می‌شود.
از شاردینگ (Sharding) نیز اتریوم در نسخه جدید استفاده خواهد کرد. برای افزایش مقیاس‌پذیری شاردینگ کاربرد دارد و بلاک چین را به نودهای کوچکتر تقسیم می‌کند، به این ترتیب شبکه بلاک چین میتواند تراکنش‌های بسیار بیشتری را انجام دهد.

توپاز ,شبکه آزمایشی , دارای پیکربندی‌هایی مشابه نسخه‌ای است که در نهایت اتریوم قصد عرضه‌اش را دارد. برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج در این شبکه نیز باید ۳۲ واحد اتر به شبکه اختصاص یابد.
در آخر جای خود را توپاز به شبکه آزمایشی آخر با نام دایموند (Diamond)، خواهد داد.
اجماع پرایزماتیک دایموند کلاینت خواهد بود.

خالق اتریوم،ویتالیک بوترین

باید گفت که این شبکه آزمایشی , شبکه «چند کلاینتی» نمی باشد.چند روز دیگر یک یا دو بار دیگر شبکه را راه‌اندازیِ دوباره خواهیم کرد تا مکانیزم جنسیس را آزمایش کنیم.پرایزماتیک لبز عالی کار کرده است و این شبکه پیشرفت چشمگیری به حساب می‌آید.

شبکه اصلی اتریوم ۲.۰ ظاهرا ماه جولای یا همان تیر ماه عرضه خواهد شد. طی ۶ فاز , بعد از عرضه این شبکه،تغییرات لازم به پروژه افزوده می‌شود. در آخر به صورت کامل عملیاتی خواهد شد.
بعد از تمام شدن کار، به طور کامل شبکه فعلی اتریوم به سیستم جدید متصل می‌شود.

در حالی شبکه توپاز عرضه شده است که ، شرکت امنیتی لیست اثوریتی (Least Authority) یک ماه قبل با بررسی و آزمایش امنیتی شبکه اتریوم، آن را شبکه‌ای «با ساختار مناسب» توصیف کرد. این شرکت، به دقت بخش‌های مختلف شبکه طراحی و اجرا شده‌اند.
ولی باید این موضوع را دانست که برای آزمایش بعضی از حملات احتمالی به بلاک چین، نیاز به شبکه اصلی مهم است؛
در نهایت آزمایش چنین حملاتی وابسته به عرضه شبکه اصلی اتریوم ۲.۰ است.
این آزمایش‌ها در طول ۶ فاز مختلف پروژه،یا به صورت همزمان با عرضه شبکه جدید، به اجرا در می آید.

با این وجود اتریوم ۲.۰ هنوز مشخص نیست که چه زمانی عرضه خواهد شد. ولی هر قدمی که در این آزمایش برداشته میشود این نوید را میدهد که عرضه آن را شاهد خواهیم بود.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *