ارز دیجیتال ترون و تاریخچه آن

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارز دیجیتال ترون این روز ها یکی از محبوب ترین و جذاب ترین شبکه بلاک چینی و ارز دیجیتال است که توجه هر سرمایه گذاری را به سمت خود میکشاند.در این مطلب به توضیح این ارز و چگونگی عمل کرد آن میپردازیم… با ما همراه باشید

ارز دیجیتال ترون و تاریخچه آن

TRON یکی از جاه طلبانه ترین پروژه ها در فضای امروزی ارزهای دیجیتال و بلاک چین میباشد. هدف آن ساختن یک اینترنت واقعا غیر متمرکز است. شما با خرید ترون به راحتی میتوانید سرمایه گذاری کنید.

استاندارد ارز دیجیتال ترون

پروتکل ترون در میان بزرگترین سیستمهای اجرایی مبتنی بر بلاک چین دنیا قرار دارد. به گفته تیم طراحی ترون، این ارز به شدت مقیاس پذیر با توان بالا و توانایی پشتیبانی وسیعی از برنامه های غیر متمرکز را دارد.

شبکه ترون میگوید که ظرفیت انجام ۲۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه با کارمزد نزدیک به صفر را دارد.این در حالیست که اتریوم و بیت کوین به ترتیب ۱۵ و ۷ تراکنش در ثانیه انجام خواهند داد.

ترون میخواهد که یک اکوسیستمی طراحی کند تا هر کسی و در هر نقطه از جهان تمامی نیاز های خود را بر روی اینترنت به صورت غیر متمرکز و بدون هیچ واسطه ای انجام بدهد. همانند اتریوم ، ترون نیز میتوانید قرارداد هوشمند برنامه های غیر متمرکز و توکن بسازد.

ارز دیجیتال ترون و تاریخچه آن

در ترون دو استاندارد ساخت توکن به نام های TRC-10 و TRC-20 وجود دارد.در وبسایت رسمی ترون درباره این دو مفهوم این چنین توضیح میدهد:

استاندارد TRC-10 بدون استفاده از ماشین مجازی ترون (TVM) توسط بلاک چین ترون پشتیبانی می‌شود.
از سوی دیگر TRC-20 استانداردی است که برای قراردادهای هوشمند ترون با استفاده از ماشین مجازی ترون (TVM) کاربرد دارد.

این استاندارد از نظر ساختاری با ERC-20 قابل قیاس است. توکن‌های TRC-10 می‌توانند با هزینه 1024 واحد TRX روی شبکه ترون صادر شوند.
برای ساخت این نوع توکن نیاز به دانش برنامه نویسی خاصی نیست.همچنین در رابطه با نحوه ساخت کیف پول ترون به طور گام به گام توضیح داده شده است.

استاندارد TRC-10بدون نیاز به استفاده از ماشین مجازی TRon توسط بلاک چین ترون پشتیبانی میشود.
در مقابل آن TRC-20 استانداردی است که قرارداد های هوشمند ترون با استفاده از ماشین مجازی ترون کاربرد دارد.

یکی از معروف ترین توکن‌هایی که تاکنون روی ترون است، توکن بیت تورنت (BTT) است. این توکن از نوع TRC-10 میباشد.
برای قراردادهای هوشمند پیشرفته باید از استاندارد TRC-20 استفاده شود.

تاریخچه ارز دیجیتال ترون

ترون TRX  یک ارز دیجیتال و یک پلتفرم بلاکچین است که برای اجرای تراکنش‌ها و ایجاد برنامه‌های قرارداد هوش مصنوعی Smart Contracts  استفاده می‌شود. تاریخچه ارز دیجیتال ترون به سال 2017 بازمی‌گردد. در زیر به تاریخچه ترون می‌پردازیم:

ایده‌ی تأسیس

 ترون توسط یک کارآفرین جوان به نام جاستین سان Justin Sun  تأسیس شد. جاستین سان از پیش‌زمینه‌ی خود در صنعت فناوری اطلاعات و بازی‌های آنلاین برای توسعه‌ی ترون بهره‌برد.

ارز دیجیتال ترون و تاریخچه آن

ICO ترون

 ترون به منظور تأمین منابع مالی برای توسعه به‌طور عمده از طریق انجام Initial Coin Offering (ICO) به بازار عرضه شد. این ICO در سپتامبر 2017 برگزار شد و به سرعت جلب توجه سرمایه‌گذاران جهانی را توانست.

مهاجرت به ترکیب مالی ترون

 در دسامبر 2017، ترون تصمیم به انجام یک مهاجرت تکنیکی به ترکیب مالی خود با موجودیت‌های متفاوتی در بلاکچین دیگر گرفت. این مهاجرت باعث انتقال ترون از بلاکچین Ethereum به بلاکچین خود ترون شد.

 توسعه و رشد

 پس از مهاجرت، ترون به تدریج پلتفرم خود را گسترش داد و ابزارها و قابلیت‌های مختلفی اضافه کرد. این پلتفرم به عنوان یک رقیب برای پلتفرم‌هایی مانند Ethereum شناخته شد و از تکنولوژی‌هایی مانند Proof of Stake (PoS) برای اجرای تراکنش‌ها و قراردادهای هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

موفقیت‌های ترون

ترون در طی سال‌های گذشته تعداد زیادی از دی‌اپ‌ها Decentralized Applications را بر روی پلتفرم خود میزبانی کرده است و در حوزه‌هایی مانند انتقال پول و بازی‌های آنلاین مورد استفاده قرار گرفته است.

به طور کلی، ترون یکی از ارزهای دیجیتال معتبر و موفق در دنیای بلاکچین است که تلاش برای توسعه و ارتقاء پلتفرم خود را ادامه می‌دهد. توجه داشته باشید که اطلاعات من در مورد ترون تا سپتامبر 2021 به‌روز است، و ممکن است تغییرات جدیدی در آن اتفاق افتاده باشد.

ارز دیجیتال ترون (TRX)

ارز دیجیتال ترون با واحد اختصاری TRX، ارز داخلیِ بلاک چین ترون است که در زمان نگارش این مطلب در رده 11 برترین ارزهای دیجیتال دنیا قرار دارد.

ICO ترون توانست 70 میلیون دلار سرمایه جذب کندسرمایه جذب کند و این در نوع خود بی نظیر است.در ابتدا TRX توکنی روی شبکه اتریوم یا همان پروتکل ERC-20 بود.

بعد از جذب سرمایه گذاری موفق و رفع کردن ایرادات این ارز دیجیتال ترون در ۲۵ ژون سال ۲۰۱۸ بر روی شبکه باک چین خود قرار گرفت. تا امروز با قدرت تمام به کار خود ادامه میدهد و یکی موفق ترین ارزهای دیجیتال است.

ترون برخلاف اغلب ارزهای دیجیتال دیگر، قابل استخراج نیست. تایید تراکنش‌ها از طریق الگوریتم اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) انجام می‌شود.

ارز دیجیتال ترون و تاریخچه آن

مدیر ترون آقای جاستین سان یک جوان پرتلاش با سن کم است.او متولد سال ۱۹۹۰ از کشور چین میباشد

تعداد ترون های توکن صد میلیارد واحد بوده است و در حال حاظر حدود ۶۶.۶۸ میلیارد واحد آن در حال گردش میباشد که این نشانه از علاقه سرمایه گذاران به ترون است.انتظار میرود که با تمام شدن ۱۰۰ میلیارد توکن در آنده امکان صعود بسار عالی از این ارز اتفاق افتد.

اگر چه بسیاری بر این باورند که ترون به زمان بیشتری برای ترقی خود نیاز دارد.

ترون (TRX) یک ارز دیجیتال و پلتفرم بلاکچین است که به منظور انجام تراکنش‌های مالی و اجرای قراردادهای هوش مصنوعی (Smart Contracts) ایجاد شده است.

ویژگی‌های مهم ارز دیجیتال ترون

تبدیل ارز دیجیتال

ترون ابتدا بر بلاکچین Ethereum ایجاد شد اما در سال 2017 به ترکیب مالی‌ای مستقل در بلاکچین خود ترون مهاجرت کرد.

اجرای قراردادهای هوش مصنوعی

ترون این امکان را فراهم می‌کند که توسعه‌دهندگان برنامه‌های قرارداد هوش مصنوعی (Smart Contracts) را روی پلتفرم خود اجرا کنند. این امکان ایجاد برنامه‌های متنوعی را برای انجام تراکنش‌ها و عملیات‌های مختلف در بلاکچین فراهم می‌کند.

تراکنش‌های سریع و ارزان

ترون از الگوریتم Delegated Proof of Stake (DPoS) برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند، که سرعت و کارایی بالاتری نسبت به برخی ارزهای دیگر دارد و تراکنش‌ها به طور معمول با کلفت ترین هزینه انجام می‌شوند.

جمع‌آوری منابع مالی

ترون با استفاده از توکن TRX خود منابع مالی جمع‌آوری می‌کند تا توسعه‌ی پلتفرم و پروژه‌های مختلف را حمایت کند

اپلیکیشن‌های دی‌اپ

برخی از دی‌اپ‌های محبوب و مورد استفاده در دنیای بلاکچین بر پایه‌ی ترون توسعه یافته‌اند و از توکن TRX برای انجام تراکنش‌ها و عملیات‌های خود استفاده می‌کنند.

در کل، ترون یکی از پلتفرم‌های بلاکچین مهم است که امکانات متنوعی را برای توسعه‌دهندگان و کاربران فراهم می‌کند و در حال توسعه و رشد در دنیای ارزهای دیجیتال است.

چه کیف پول هایی ارز دیجیتال ترون را پشتیبانی میکند؟

ارز دیجیتال ترون (TRX) توسط بسیاری از کیف‌پول‌های ارزی دیجیتال (cryptocurrency wallets) پشتیبانی می‌شود. این کیف‌پول‌ها به کاربران امکان می‌دهند ترون را ذخیره کرده، انتقال دهند، و معامله کنند. در زیر، چند نمونه از کیف‌پول‌هایی که از ترون پشتیبانی می‌کنند آورده شده است:

کیف‌پول ترون (Tron Wallet)

ارز دیجیتال ترون و تاریخچه آن

این کیف‌پول به طور مخصوص برای ترون توسعه داده شده و از انواع ترون‌ها از جمله TRX و TRC-10/TRC-20 پشتیبانی می‌کند. این کیف‌پول موجبات ذخیره امن ترون و انجام تراکنش‌های متنوع را فراهم می‌کند.

کیف‌پول‌های سخت‌افزاری

برخی از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری معروف مانند Ledger Nano S و Ledger Nano X نیز ارز دیجیتال ترون را پشتیبانی می‌کنند. این کیف‌پول‌ها امنیت بالایی را برای ذخیره‌سازی ترون فراهم می‌کنند.

کیف‌پول‌های نرم‌افزاری

کیف‌پول‌های نرم‌افزاری مانند Trust Wallet، Atomic Wallet، Exodus، و Jaxx نیز از ترون پشتیبانی می‌کنند. این کیف‌پول‌ها به صورت دسکتاپ و یا موبایلی برای انواع سیستم‌عامل‌ها در دسترس هستند.

کیف‌پول‌های آنلاین (آنلاین وب)

برخی از کیف‌پول‌های آنلاین مثل Binance، Huobi، و OKEx نیز از ترون پشتیبانی می‌کنند. این نوع کیف‌پول‌ها به کاربران امکان معامله و مدیریت ترون در پلتفرم‌های تبادل (exchange) مختلف را می‌دهند.

هنگامی که می‌خواهید ترون را ذخیره کنید یا از آن استفاده کنید، مهم است که از یک کیف‌پول معتبر و امن استفاده کنید و همچنین نکات امنیتی مرتبط با ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال را رعایت کنید. همچنین، ممکن است که به تنظیمات شبکه‌هایی که از ترون پشتیبانی می‌کنند دقت کنید تا تراکنش‌هایتان به درستی انجام شوند.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *