تله خرسی (Bear Trap) و تله گاوی(Bull Trap)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

به گزارش کوین گراف، همه تریدر ها لااقل یک بار تجربه داشته اند که پوزیشن خود را پس از ظاهر شدن نشانه های بازگشت روند ببندند و پس از اندکی بازار به روند خود بازگردد. به این فرایند، اصطلاحاً تله گاوی و تله خرسی می گویند. با ما همراه باشید تا بیشتر با مفهوم آنها آشنا شوید.

تله خرسی (Bear Trap) و تله گاوی(Bull Trap)

تله گاوی و تله خرسی به چه معناست؟

تصور کنید بازار مدتی است روندی صعودی را دنبال می کند و شما در جهت روند، در پوزیشن لانگ (خرید) هستید. ناگهان نشانه های حضور خرس ها (فروشندگان) در نمودار ظاهر می شود و شما پوزیشن خود را می بندید. اما بعد از مدت کوتاهی متوجه می شوید که بازار به روند پیشین خود بازگشته و شما ضرر کرده اید. در واقع شما در یک «تله خرسی» گرفتار هستید! همچنین به حالت عکس این مثال نیز «تله گاوی» می گویند.

این تله ها در همه بازارهای مالی وجود دارند. اما سوال اصلی اینجاست که چگونه اسیر آنها نشویم؟

حال با چند راه حل ساده برای به کاهش تاثیر این تله ها بر معاملات آشنا می شوید:

  • حجم بازار را کنترل کنید؛ اغلب اصلاحات قیمتی که بدون فشار کافی اتفاق می افتند، حباب هستند و قابلیت ادامه ندارند.
  • به دنبال واگرایی در #RSI باشید؛ واگرایی زمانی اتفاق می افتد که قیمت و شاخص RSI در دو جهت مخالف حرکت کنند که معمولاً حاکی از وارونه شدن احتمالی بازار است.
  • استاپ لاس (Stop Loss) خود را به قیمت فعلی نزدیک کنید. معمولا یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از ضرر در صورت واقعی بودن بازگشت، نزدیک کردن استاپ لاس به محدوده قیمت فعلی است. می توانید منطقه خطر، که پس از عبور قیمت از آن بازگشت روند ثابت شده است را به عنوان حد ضرر خود در نظر بگیرید. بدین ترتیب ریسک خود را به حداقل برسانید.
جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *