موفقیت بیت کوین در حفظ ثبات شبکه بعد از هاوینگ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
موفقیت بیت کوین در حفظ ثبات شبکه بعد از هاوینگ

بعد از سومین هاوینگ (Halving)، بیت کوین (BTC) وارد عرصه ی جدیدی از حیات خود شده و بازار رمز ارز بی صبرانه منتظر مشاهده ی اثرات هاوینگ بر روند بیت کوین می باشد. بسیاری از تحلیل گران، برای روند کوتاه مدت بیت کوین سیر نزولی پیش بینی کردند. هنوز برای اظهار نظر قطعی در این رابطه زود است. اما به نظر می رسد بیت کوین از حيث شاخص هش ریت (Hash rate)، بتواند با موفقیت از دوره ی بعد از هاوینگ عبور کند. هاوینگ فرآیندی است که هر سال یک بار اتفاق می افتد و باعث نصف شدن درآمد استخراج کنندگان می شود.

پیش از هاوینگ بیت کوین، شاهد این رویداد برای رمز ارزهای بیت کوین کش (BCH) و بیت کوین اس وی بودیم. رویدادی که به سرعت اثرات مخرب شدیدی بر روی هش ریت شبکه و صنعت استخراج این دو رمز ارز گذاشت. بیت کوین اس وی در حدود ۱۴ ساعت بعد از هاوینگ، با افت شدید هش ریت روبرو شد . بیت کوین کش نیز شرایط مشابه ای را تجربه کرد. طی ۲۶ ساعت بعد از هاوینگ با کاهش ۸۰ درصدی هش ریت شبکه روبرو شد.

تاثیر هش ریت بیت کوین

کاهش هش ریت شبکه، باعث تضعیف شاخص امنیت یک رمز ارز می شود. امنیت یکی از مهمترین شاخص های تاثیرگذار بر روی روند ارزش گذاری به شمار می آید. بیت کوین تا به اینجای کار توانست از ریزش هش ریت در امان بماند و موقعیت کنونی خود را حفظ کند. البته شایان ذکر است که هش ریت بیت کوین در طی ۱۲ ساعت گذشته با افت 6 درصدی روبرو شد. اما نسبت به فورک های بیت کوین کش و بیت کوین اس وی عملکرد بسیار با ثبات تری در این زمینه از خود نشان داده است.

زک وئل (Zack Voell)، تحلیل گر بازار رمز ارز در این رابطه بیان کرد که ثبات در هش ریت فعلی بیت کوین، مدیون کارمزد بالای تراکنش ها است. در واقع ۱۵ درصد از درآمد ماینرهای بیت کوین، از جانب کارمزد تراکنش ها تامین می شود. همین موضوع باعث ماندگاری ماینرهای خرد در این حوزه شد. بیت کوین کش و بیت کوین اس وی به دلایل ساختاری که توانایی پردازش تراکنش های بیشتری را دارا می باشند، کارمزد بسیار کمتری را شامل می شوند.

شما میتوانید برای فروش بیت کوین خود و همچنین خرید بیت کوین از خدمات سایت ایکس نوین بهره مند شوید.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *