ساتوشی و محبوب ترین ارز دیجیتال

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مفهوم کلی در رابطه با ساتوشی

ساتوشی و محبوب ترین ارز دیجیتال

خب اگر در جهان زندگی میکنیم! پس قطع به یقین از نوعی پول ملی مثل USD, INR یا GBP استفاده میکنید. بعضی از ارز های ملی مثل USD (پول ملی ایالات متحده) دارای یک سنت هست که یک صدم USD ست.
به همین ترتیب، در دنیای بیت کوین و ارز دیجیتال واحد های ارزی نیز وجود دارد.
در این مطلب چیزهایی درباره بیت کوین محبوب و واحد های آن خواهیم آموخت.
ساتوشی در حال حاظر خرد ترین واحد پول در بیت کوین به حساب می آید که در زنجیره بلاک به ثبت رسیده است. ساتوشی یک صد میلیونم بیت کوین(0.00000001BTC)است.در واقع این واحد به دلیل ادای احترام به خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو نام گذاری شده است.
تمامی مقادیر موجود در زنجیره بلاک قبل از تبدیل برای نمایش داده شدن به ساتوشی محاسبه میشود. کد منبع نیز همچنین زمان مشخص کردن مقدار بیت کوین از ساتوشی استفاده میکند.
اگر چه ساتوشی بهترین مبلغ و واحد قابل ثبت در زنجیره بلاک است اما کانال های پرداخت ممکن است نیاز به پرداخت های بسیار گرانولی داشته باشند پس گاهی اوقات در میلی ساتوشی یعنی صد میلیاردم یک بیت کوین تعیین میشود.
در ژانویه 2018 یک سنت یورو ارزش تقریبی 83 ساتوشی داشته است.

تاریخچه satoshi


در سال 2008 خالق بیت کوین Satoshi Nakamoto ارزش هر بیت کوین را صد میلیون ساتوشی اعلام کرد. در نوامبر 2010 فردی به نام Ribuck پیشنهاد کرد یک صدم بیت کوین ساتوشی نام بگیرد. حدود چهار ماه بعد دوباره گفت یک صد میلیونیوم بیت کوین  ساتوشی یا Austrian نام گذاری شود. و سرانجام ساتوشی به شکل همه گیر و گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته شد.

نماد ساتوشی

در حال حاظر هنور نماد گسترده ای برای همگان مورد استفاده قرار نگرفته اما ساتوشی معمولا به صورت مخفف Sat و یا S نمایش داده میشود.

بعضی دیگر از نماد های پیشنهادی به قرار زیر است:
里 در اسامی ژاپنی این نماد میتواند به شکل ساتوشی خوانده شود. シ این نماد بخش ((شی)) است. این کاراکتر در زبان ژاپنی بسار مرسوم است. اما برای ما کمی گیج کننده به نظر میرسد ㋛هم مفهوم نماد قبلیست
し مثل نماد بالاست ولی در ژاپن مرسوم تر است サ بخش ((سا)) را مشخص میکندو نماد رایج تر و مشخص تری برای یک ارز به حساب می آید و در ژاپن استفاده میشود

دو سوال رایج درباره ساتوشی

تبدیل بیت کوین به ساتوشی چگونه است؟
برای تبدیل ساتوشی به بیت کوین باید مقدار ساتوشی را در 0.00000001 ضرب کنیم.
بیت کوین و ساتوشی فرقی دارند؟
نه. ساتوشی و بیت کوین یکی هستند و ساتوشی واحد کوچک شده از بیت کوین است. مانند ریال به تومان.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *