ریسک بالای سرمایه گذاری بیت کوین به دلیل همراهی با بازارهای سنتی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ریسک بالای سرمایه گذاری بیت کوین به دلیل همراهی با بازارهای سنتی

بیت کوین (BTC) در طی روزهای اخیر اندکی آشفتگی و نوسان را تجربه کرده است. این رمز ارز پس از افزایش قابل توجه به بالای ۹۳۰۰ دلار با مقاومت و بی میلی مواجه شده و برای برهه ی کوتاهی، به زیر ۹ هزار دلار سقوط کرد.

نوسانات موجود در قیمت این رمز ارز نشان دهنده رابطه مستقیم آن با اخباری است که حول تعداد پرداخت های آمریکا در بازارهای سنتی، منتشر می شود. این اخبار حاکی از آن است که بیت کوین در حال حاضر به شدت در ارتباط مستقیم با بازارهای سنتی قرار دارد.

ارتباط بیت کوین با بازار سهام نخستین بار در اواخر ماه فوریه شفاف و علنی شد. در آن زمان قیمت این رمز ارز به دنبال شاخص های بازار سنتی به تدریج کاهش پیدا کرد. این ارتباط تنگاتنگ در ماه مارس افزایش یافت و در ماه می نیز ادامه پیدا کرد.

در ادامه و در ماه ژوئن نشانه هایی از شکست را مشاهده کردیم. اگرچه بسیاری از سرمایه گذاران همچنان بر این باور هستند که بیت کوین به عنوان یک دارایی امن برای سرمایه گذاری است که همواره از دنبال کردن بازار سنتی منفعت می برد، اما نتایج و تغییراتی که اخیرا در قیمت های بیت کوین مشاهده شد، اوضاع را به شیوه دیگری نشان میدهد.

اوایل هفته جاری قیمت بیت کوین پیش از مواجه شدن با نقطه مقاومتی خود که منجر به کاهش قیمت آن شد، به ۹۳۰۰ دلار رسید. این تغییر درست در زمانی مشاهده شد که کاهش شاخص های بازار سنتی نیز روی داد. تمام این تغییرات پیرو انتشار اخباری در مورد خروج سرمایه در بازار آمریکا بود.

تاثیر اخبار بر قیمت بیت کوین

این همزمانی از نظر یک اقتصاددان اثباتی بر این حقیقت است که بیت کوین یک سرمایه پرخطر است و در این باره بیان کرد:

هرچند تغییرات بسیار کوچک است، اما تغییرات بیت کوین درست مانند یک سرمایه سنتی روی می دهد. بازار بیت کوین مانند یک سرمایه پرخطر رفتار می کند و نه طلای دیجیتال.»

این اقتصاددان فعال افزود:

هربار که خبر بدی از شرایط اقتصادی و یا وضعیت ویروس کرونا منتشر می شود شاهد افت بیت کوین و ارزش آن به همراه بازارهای سنتی بودیم و هربار که خبر مناسبی منتشر می شود، بیت کوین رشد می کند. چنین رفتاری ویژگی یک دارایی امن نیست»

اما در مقابل برخی از تحلیل گران و فعالان بازارهای مالی، بیت کوین را به عنوان یک دارایی امن می شناسند و معتقدند که روند افزایشی بیت کوین بعد از ریزش در پنج شنبه ی سیاہ چشمگیر بوده و توانست جایگاه خود را در اقتصاد تثبیت کند.

خرید بیت کوین , فروش بیت کوین و دیگر رمز ارز ها تنها از طریق سایت ایکس نوین!

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *