بیت کوین کش و ارتباط آن با بیت کوین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بیت کوین کش (bitcoin cash) یک ارز دیجیتال است که خود را پول نقد همتا به همتا معرفی میکند و برای عملیات خود به هیچ بانک مرکزی و شخص ثالثی نیاز ندارد همچنین کاملا غیر متمرکز است. واحد اصلی تراکنش آن (BTC) است.
میدانیم که در زبان انگلیسی cash به معنای پول نقد است. به بیان دیگر بیت کوین کش یعنی بیت کوینی که با افزایش سرعت تراکنش بتوان از آن به عنوان پول استفاده کرد. هدف اصلی استفاده از این ارز دیجیتال به عنوان یک سیستم پرداختی میباشد.
مانند بیت کوین که افراد میتوانند ارز خود را ارسال و یا دریافت کنند. بیت کوین کش در آگوست2017 عرضه شد. فناوری آن مشابه بیت کوین است در اصل یکی از دلایل ایجاد این ارز دیجیتال کندی و یا کارمزد بالا در بیت کوین بوده و برای رفع مشکلات آن به وجود آمده است.

بیت کوین کش و ارتباط آن با بیت کوین

تشابهات و تفاوت های بیت کوین کش و بیت کوین

یکی از تشابهات این دو ارز دیجیتال در این است که هر دو ی این ها یک کریپتوکارنسی (cryptocurrency) همتا به همتا هستند که میتوان آن را به طور مستقیم و بدون واسطه برای هرکس در هر جای دنیا ارسال کند. دیگر شباهت در این است که هر دو ارز از مکانیسم اجماع اثبات کار (استخراج ماینینگ) برای تولید سکه های جدید و تایید تراکنش ها استفاده میکنند.مورد بعد در عرضه کل میباشد که در هردو 21 میلیون واحد است.
از تفاوت های بیت کوین کش و بیت کوین میتوان به دو مورد اشاره کرد:
اندازه بلاک در بیت کوین کش به نسب بیت کوین بزرگ تر بوده که این امر باعث کاهش هزینه تراکنش و انتقال سریع تر میشود.
بیت کوین از ارزش بالاتری نسبت به این کریپتوکارنسی برخوردار است.
به خاطر همین تفاوت ها خیلی ها بر این باورند که بیتکوین طلای دیجیتال و بیت کوین کش نوعی پول دیجیتال است.

اولین قدم های بیت کوین کش

در ابتدا با ایجاد بیت کوین کش هر فردی که بیت کوین داشت به صورت خودکار به او بیت کوین کش داده میشد. افراد خوش شانس تا نسبت یک به یک هم دریافت میکردند. یعنی اگر در زمان بیت کوین کش یک بیت کوین داشتند یک بیت کوین کش دریافت میکردند.
در ابتدا افرادی که بیت کوین کش رایگان خود را دریافت میکردند گمان همه بر این بود که به زودی همه بیت کوین کش خود را میفروشند اما این اتفاق نیوفتاد و امروزه در رتبه 5 ام برترین رمزنگاری  میباشد.حمایت کنندگان ارز دیجیتال بیت کوین کش بر این باور هستند که اهداف اصلی این ارز مشابه و هم راستای بیت کوین است.
به گفته آن ها با توجه به طرح ساتوشی ناکاموتو خالق ناشناس بیت کوین قرار بوده است بیتکوین یک ارز دیجیتال همتا به همتایی باشد که برای تبادلات روزانه مورد استفاده قرار گیرد. و در پایان باید گفت که برای خرید بیت کوین کش میتوان به صورت مستقیم از سایت های داخلی استفاده کرد و یا با خرید اتریوم یا بیت کوین آن را در صرافی های خارجی تبدیل به بیت کوین کش کرد.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *