معرفی ۳ ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
معرفی ۳ ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

سرمایه گذاری کردن با طلا بدون نگهداری فیزیکی

بیشتر سرمایه داران صدر بازار حتی قبل از پایین آمدن اخیر بازار به سوی فلزات گران قیمت گرایش پیدا کردند. امروزه به دلیل این که با بالا رفتن تقاضا قیمت طلا نیز بالا و طرفداران طلا دنبال یک جایگزین خوب برای آن در دنیای دیجیتال هستند. در این مطلب که برگرفته از مقاله کریپتوبریفینگ میباشد قصد داریم تا ۳ ارز دیجیتال برتر که پشتوانه طلا دارند را برایتان شرح دهیم. (قیمت این ارز های دیجیتال با بالا و پایین رفتن طلا تغییر میکند)

ارز های دیجیتالی که پشتوانه آن ها طلا باشند ارز دیجیتال با ثبات به شمار می آیند. ولی بر خلاف تتر و دیگر استیبل کوین ها که پشتوانه آن ها دلار و دیگر ارز های رایج است پشتوانه آن ها طلاست.
صادر کننده گان توکن طلا به همان نسبت که توکن ایجاد میکنند در بانک ها طلای فیزیکی و واقعی نیز قرار میدهند.

یکی از برتری های این نوع ارز دیجیتال که پشتوانه طلا دارد این است که میتوان بر روی طلا سرمایه گذاری کرد. بدون این که به صورت فیزیکی آن راپیش خود نگهداری کنی و ریسک ها و مشکلات مرتبط با نگهداری و خرید و فروش دیگر در این مورد وجود ندارد.
این توکن ها همانطور که مشخص است بر روی کیف پول ذخیره و بدون دردسر میتوان آن ها را منتقل کرد.این توکن ها را به سرعت در صرافی های به فروش رساند.

۳ توکن برتر با پشتوانه طلا در بازار ارز دیجیتال

تتر گلد (Tether Gold)

معرفی ۳ ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

Tether یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان ارزدیجیتال با پشتوانه طلا میباشد که اخیرا یک توکن ارز دیجیتال با پشتوانه طلا عرضه کرده است.
نام این ارز تتر گلد میباشد که واحد اختصاری آن XAUT است.
هر توکن آن ارزشی برابر یک اونس تروا طلای خالص از یک شمش طلای گود دلیوری لندن میباشد.

مالکین این توکن ها میتوانند شماره سریال شمش های طلای مخصوص خود را از طریق وب سایت تتر مشاهده کنند هم چنین ذخیره های تتر گلد در یک خزانه سوییسی نگهداری میشود.
حتی تتر این اجازه را میدهد تا سرمایه گذاران به صورت فیزیکی طلای خود را تحویل و نگه داری کنند و یا با پول نقد آن را معاوضه کنند.

توکن های XAUT بر روی بلاک چین ترون و اتریوم جابجا میشوند. در نتیجه این توکن ها را میتوان بر روی کیف پول های رسمی ترون و اتریوم ذخیره کرد. هم چنین امکان رهگیری کردن تراکنش های انجام شده از طریق سایت های تراکنش یاب مثل Etherscan.io وجود دارد.

امروزه توکن XAUT در بازار کم تر از ۴,۰۰۰ عرضه میشوند که حدودا ۶ میلیون دلار حجم بازار این توکن را میرساند.گرداننده تتر ,طرافی بیت فینکس,اولین صرافی تتر گلد است ولی قرار براین است که صرافی های بزرگی مانند بایننس هم عرضه کند.

پکس گلد (PAX Gold)

معرفی ۳ ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

صادر کننده توکن های ارز دیجیتال پکس گلد شرکت پکسوس که یکی از شرکت های تراست است که در ایالات نیویورک آمریکا واقع شده است.
هریک از توکن های این ارز دیجیتال پشتوانه ای معادل با یک اونس طلای خالص از یک شمش طلای ۴۰۰ اونسی گود دلیوری لندن میباشد و در خزانه های شرکت برینکز از آن نگهداری میشود.

مالکیت کامل آن متعلق به مالکان این توکن میباشد با این که پشتوانه طلا ی توکن ها در اختیار شرکت پکسوس است.

بر اساس قوانین آمریکا شرکت پکسوس باید به وسیله صندوق ذخیره اجباری خود از توکن ها پشتیبانی کند.خالقان این ارز دیجیتال بر روی بلاک چین اتریوم به صورت یک توکن ERC-20 منتشر کردند در نتیجه آنها را میتوان بر روی کیف پول های اتریوم ذخیره کرد.
توکن های PAXG در تمامی جهان قابل معامله کردن است و حتی میتوان آن را با طلای واقعی معامله کرد.

در زمان نوشتن این پست ارزش و حجم بازار توکن های PAGX حدودا ۳۲ میلیون دلار است.

دیجیکس گلد (DGX Gold)

معرفی ۳ ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

توکن های DGX توسط شرکت سنگاپوری دیجیکس گلوبال ارایه شده است و با یک گرم طلا در خزانه هایی سنگاپور و کانادا پشتیبانی میشود.
این خزانه ها را اتحادیه شمش طلا(Bullion Association) به صورت کامل بیمه کرده و اعتبار آنها را تایید کرده است.

توکن های دیجیکس گلد نماینده دیجیتالی شده طلای واقعی هستند.
این توکن ها شمش های طلا را قابل تقسیم ,قابل حمل و نقل و قابل معاوضه میکنند.
این فرایند را ایجاد کنندگان توکن های دیجیکس گلد طوری طراحی کرده اند که افراد بتوانند به صورت دیجیتالی به طلا دسترسی پیدا کنند.

تبادل توکن ها با کارمزد طلای یک درصد است و این کارمزد در واقع همان هزینه نگهداری و ذخیره طلا میباشد که برای خود برمیدارند.
ارزش بازار این توکن ها بسیار کم میباشد که در زمان نوشتن این پست حدودا ۶ میلیون دلار است.

جستجو شما می توانید عبارت مورد نظر خود را در ایکس نوین جستجو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *